Jaki płyn do wspomagania kierownicy w TDI
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki płyn do wspomagania kierownicy w TDI
Witam wszystkich chcialem zapytac jaki płyn sie leje do wspomagania kierownicy posiadam golfa tdi z 1995 r grudzień teraz płyn jest na minimum a nie wiem jaki był wczesniej lany zanim sprowadziłem go z niemiec? prosze o pomoc jaki mamkupić i dolać pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz maja 11, 2008 09:17 przez joker817, łącznie zmieniany 1 raz.
Do wspomagania należy lać tylko płyn oryginalny o numerze G004000M2. Ewentualnie można trochę kasy zaoszczędzić i wlać Febi lub Swaga.
Jeśli nie wiesz co jest wlane to nie baw się w dolewki, bo po pierwsze: ktoś mógł wlać coś nieodpowiedniego (np. ATF - czerwony, czego robić w grupie VW/AUDI NIE WOLNO!!!), a po drugie nawet jak tam jest wlane coś zielonego lub żółtego to jest to stare i należałoby to wymienić.
Kolory płynu do wspomagania nie są jednoznaczne, ponieważ nawet w serwisie kolor się zmieniał. Dawniej był płyn G002000 i miał kolor zielony, a teraz się zmienił numer na G004000M2 i jest żółty.
Mało tego o ile pamiętam to aktualnie dostępny Swag jest zielony, a Febi żółty, podczas kiedy Swag i Febi to jeden koncern.
Jeśli nie wiesz co jest wlane to nie baw się w dolewki, bo po pierwsze: ktoś mógł wlać coś nieodpowiedniego (np. ATF - czerwony, czego robić w grupie VW/AUDI NIE WOLNO!!!), a po drugie nawet jak tam jest wlane coś zielonego lub żółtego to jest to stare i należałoby to wymienić.
Kolory płynu do wspomagania nie są jednoznaczne, ponieważ nawet w serwisie kolor się zmieniał. Dawniej był płyn G002000 i miał kolor zielony, a teraz się zmienił numer na G004000M2 i jest żółty.
Mało tego o ile pamiętam to aktualnie dostępny Swag jest zielony, a Febi żółty, podczas kiedy Swag i Febi to jeden koncern.
Ostatnio zmieniony sob maja 10, 2008 10:27 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
MarcoVW, są różne szkoły, ale jedno jest pewne:
w serwisie VW dawniej był G002000, który nie wiem, czy był minerałem, czy syntetykiem, ale został zastąpiony G004000M2, który jest na pewno syntetykiem i jest wpełni mieszalny z G002000. To jest dla mnie pewna niejasność, ale potwierdzona przez serwis. Mało tego jeśli użyjesz programu TecDoc i wpiszesz G002000 to wyjdzie Ci płyn Febi SYNTETYCZNY o numerze 06161, oraz Swag również SYNTETYCZNY o numerze 99906161. Natomiast jeśli w w/w programie wpiszesz nr 06162, czyli numer MINARELNEGO płynu Febi (lub 99906162 Swag-a) i sprawdzisz numery oryginałów to wyjdzie, że ten płyn jeździł tylko w BMW.
Z tego wynika, że do VW/Audi powinno się lać tylko SYNTETYCZNY płyn Swag lub Febi.
Co ty na to? Dobrze myślę?
w serwisie VW dawniej był G002000, który nie wiem, czy był minerałem, czy syntetykiem, ale został zastąpiony G004000M2, który jest na pewno syntetykiem i jest wpełni mieszalny z G002000. To jest dla mnie pewna niejasność, ale potwierdzona przez serwis. Mało tego jeśli użyjesz programu TecDoc i wpiszesz G002000 to wyjdzie Ci płyn Febi SYNTETYCZNY o numerze 06161, oraz Swag również SYNTETYCZNY o numerze 99906161. Natomiast jeśli w w/w programie wpiszesz nr 06162, czyli numer MINARELNEGO płynu Febi (lub 99906162 Swag-a) i sprawdzisz numery oryginałów to wyjdzie, że ten płyn jeździł tylko w BMW.
Z tego wynika, że do VW/Audi powinno się lać tylko SYNTETYCZNY płyn Swag lub Febi.
Co ty na to? Dobrze myślę?
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
W serwisie się wymienia i dolewa TYLKO I WYŁĄCZNIE G004000M2 Syntetyk. Nie ważne, czy jest to Golf II, czy Passat z 2008 roku. Wyjątkiem jest tylko VW Crafter, ponieważ był konstruowany wspólnie z Mercedesem i chemia idzie taka jak w Mercedesie. (Wiem to na podstawie Etki i konsultacji z serwisem w Krakowie).MarcoVW pisze:A co ty na to ze w mk3 sa 2 rodzaje przekladni ZEF i TRW i do kazdej sie leje inny kolor
Na jakie podstawie twierdzisz, że ZF zaleca inny kolor, a TRW inny. Do wspomagania lejesz płyn, a nie kolor. Już napisałem wcześniej, że kolory płynów nie są jednoznaczne. W serwisie występują dwa płyny wpełni mieszalne ze sobą i zastępujące się (G002000 stary i G004000M2 nowy), a są różnych kolorów (odpowiednio: żielony i żółty).
Zarówno ZF jak i TRW w swojej dokumentacji technicznej nie poleca żadnego oleju!!! Natomiast w razie wątpliwości kieruje nas do instrukcji obsługi pojazdu, a ta do serwisu ASO!!!
Dlatego to, że do ZF się leje inny kolor niż do TRW uważam za totalną bzdurę!!!
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kolego nie do końca sie z tym zgodze.MarcoVW pisze:Pamietaj ze zielony zalac zoltym to tak jak do silnika wlac syntetyczny na mineralny!!!
Znalazłem bowiem pewna informację. >>
http://www2.moto-profil.pl/index.php?op ... 7&Itemid=2
Wynika z tego że firma Febi Bilstein zmieniła kolor płynu z żóltego na zielony, własciwości pozostały bez zmian.
A więc myśle że można smiało zalac z białej butelki. 1l/22zł.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Mniej więcej o coś takiego mi chodzi, ale doczytaj tą informację do końca. Informacja bowiem dotyczy tylko i wyłącznie SYNTETYCZNEGO płynu o numerze 06161. FEBI i SWAG zmieniło kolor ponieważ w serwisie też się zmienił z G002000 na G004000M2.Maćkooo pisze:...Kolego nie do końca sie z tym zgodze.MarcoVW pisze:Pamietaj ze zielony zalac zoltym to tak jak do silnika wlac syntetyczny na mineralny!!!
Znalazłem bowiem pewna informację. >>
http://www2.moto-profil.pl/index.php?op ... 7&Itemid=2
Wynika z tego że firma Febi Bilstein zmieniła kolor płynu z żóltego na zielony, własciwości pozostały bez zmian.
A więc myśle że można smiało zalac z białej butelki. 1l/22zł...
Sprawa wygląda tak:
- W serwisie VW mamy płyn G004000M2 - to jest na 100% SYNTETYK i jest to jedyny płyn do wspomagania, do wszystkich VW/AUDI za wyjątkiem Craftera.
- Poza serwisem na rynku mamy FEBI i SWAG. Tylko, że FEBI robi MINERAŁ o numerze 06162, oraz SYNTETYK o numerze 06161. Podobnie SWAG - MINERAŁ o numerze 99906162, oraz SYNTETYK o numerze 99906161. Zarówno w przypadku FEBI jak i SWAG na opakowaniach pisze, że nie wolno ze sobą mieszać odpowiednio: 06162 z 06161 oraz 99906162 z 9906161 (Czyli MINERALNEGO Z SYNTETYKIEM).
Proszę wejść na stronę: http://www.febi.com/ i w okienku do wyszukiwania wpisać numer MINERALNEGO płynu 06162. GDZIE TAM JEST NAPISANE, ŻE TO JEST DO VW LUB AUDI!? JEST NAPISANE, ŻE PASUJE DO BMW i nawet jest numer OE BMW. A teraz jak wpiszemy numer SYNTETYCZNEGO 06161 to co się okaże? Ten owszem pasuje do AUDI i jest przy nim numer G004000M2!!!
PS. 1L płynu na wymianę wystarczy i jeszcze kieliszek zostaje
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
więc skoro ja mam zalany zielony (niby mineralny) to lepiej go zastapic żółtym syntetykiem febi?? prawde mowiac w 2 kolejnych samochodach, w jakich zagladalem (Audi B4, Golf III) u znajomych jest ten zielony, taki jak u mnie.
a czy układ nalezy odpowietrzyc, czy odpowietrza się podobnie jak chlodzenia przez zbiorniczek?
a czy układ nalezy odpowietrzyc, czy odpowietrza się podobnie jak chlodzenia przez zbiorniczek?
A jaką masz pewność, że wszystko co zielone to minerał? Po tych wszystkich zmianach kolorów przez producentów zrobił się problem, bo wg. strony, którą podał kolega Maćkooo http://www2.moto-profil.pl/index.php?op ... 7&Itemid=2, to teraz ZIELONE FEBI to SYNTETYK! Czyli możesz mieć SYNTETYK. Mało tego SWAG zamienił kolory odwrotnie.wegi pisze:...więc skoro ja mam zalany zielony (niby mineralny) to lepiej go zastapic żółtym syntetykiem febi?? prawde mowiac w 2 kolejnych samochodach, w jakich zagladalem (Audi B4, Golf III) u znajomych jest ten zielony, taki jak u mnie...
PS. Nie trzeba odpowietrzać, wystarczy skręcić kołami parę razy na uruchomionym silniku i ewentualnie uzupełnić płyn.
Ostatnio zmieniony sob maja 10, 2008 17:01 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 152 gości