[MK2] Wspomaganie, jaki plyn dolac??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

[MK2] Wspomaganie, jaki plyn dolac??

Post autor: daaroo » ndz gru 05, 2004 02:40

jak w temacie . plynu mam ok 2mm ponizej min i nie wiem co dolac, prosze o porade. plyn ktory tam jest zalany wyglada na jakis zielony. co to za plyn?? gdzie kupic i ile kosztuje??
Ostatnio zmieniony pn lis 06, 2006 00:12 przez daaroo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » ndz gru 05, 2004 09:34

Jeśli zielony, to oryginał VW, z tego co pamiętam febi robi takie płyny, nie dolewaj przypadkiem czerwonego (bo jest gęstrzy i możesz skrócić żywotność pompy). Jeśli go nie będziesz mógł dostać w sklepach moto, podjedź do serwisu skody (taniej mają niż w VW).


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
ESTEBAN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 00:41
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: ESTEBAN » ndz gru 05, 2004 14:28

Tak, tylko zielony Febi....



fabian

Post autor: fabian » pn gru 06, 2004 00:50

dokładnie. Ostatnio sam dolewałem. 1l kosztował w inter carsie 63 zeta a oni nie sa tani:-)

pzdr



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pn gru 06, 2004 02:49

Mam isc do skleu i sie spytac o plyn Febi ?? Druga spprawa a jakby calkowicie zmienic plyn na jakis inny tanszy ale o podobnych parametrach?? zmienia sie plyn przy wspomaganiu ??



Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » pn gru 06, 2004 12:06

W skodzie coś koło 50pln/litr kosztuje ;)
Jak zmienisz na czerwony (20pln/litr) licz się z tym, że ci pompa szybciej siądzie....


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pn gru 06, 2004 20:58

a pojezdze jeszcze z pol roku i zmieniam na nowszego golf to co tam



Awatar użytkownika
driver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz paź 31, 2004 19:34
Lokalizacja: pisz
Kontakt:

Post autor: driver » wt gru 07, 2004 01:04

ja jezdzilem 2 lata na czerwonym texaco i wszystko bylo w porzadku a zreszta do wszystkich samochodow leje wlasnie taki i nie zauwazylem jakichs negatywnych zmian w ukladzie kierowniczym[pompa,kolumna]. qmpel nawet probuje hipol atf i stwierdzil ze jak na hipol to jest kozak i nie ustepuje jakoscia np texaco a kosztuje ok 13 zeta za litr



MłoDy:)
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob lis 04, 2006 20:14
Lokalizacja: żule biora na wino?

Post autor: MłoDy:) » sob lis 04, 2006 21:27

Ale to jaki płyn sie leje zależy od zakretki wlewu od wspomagania!! Jak sie ma czarna zakretke to sie leje czerwony płyn a jak zielona to zielony



Awatar użytkownika
david_mis
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 21:43
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: david_mis » ndz lis 05, 2006 05:48

A jak sie ma czerwoną? to jaki sie leje? Ja mam ATF 220 wlany. Taki zaleca producent:D


David

http://david88.fotosik.pl/albumy/66748.html
http://www.vwslask.pl/
http://forum.vwslask.pl/
[img]http://images14.fotosik.pl/72/a86f7413e130a1f2.jpg[/img]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz lis 05, 2006 17:47

david_mis pisze:A jak sie ma czerwoną? to jaki sie leje? Ja mam ATF 220 wlany. Taki zaleca producent:D
jak czerwony to czerwony np. Dextron ATF III firmy Castrol koszt ok.30kilku zl za 1l.



Tegesik

Post autor: Tegesik » ndz gru 10, 2006 10:11

A czy ten płyn się wymienia?
Przez dwa miesiące mój golfik stał w warsztacie i teraz kręcąc kółkiem w miejscu zaczeło mi wspomaganie delikatnie 'buczeć'. Ponoć to normalne jak autko długo stoi i miało mu przejść po kilku dniach, a tu nic - dalej buczy.
Może coś jest nie tak z tym płynem, albo wspomaganie siada?

pozdr.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 10, 2006 12:31

Witam.
Ja wymieniałem tydzień temu, zawiozłem autko do znajomego mechanika i za wszystko zapłaciłem 30 z. Zielony Febi, ale w cenie hurtowej (tam się warsztat zaopatrza).
Na pytanie "czy płyn się wymienia" powiem, że u mnie wspomaganie chodziło dość ciężko i pompa zaczęła minimalnie bzyczeć. Po wymianie chodzi neico lżej, a mechanik powiedział, że błyn miał konsystencję błota i czegoś takiego ejszcze nie widział. Wspomaganie po wymianie działa lżej, całkowicie przestało zgrzytać przy skręcaniu.
Napewno co jakiś czas trzeba wymienić, podczas tarcia w pompie powstaja metalowe zanieczyszczenia (mikrospopijne opiłki) które przyspieszają proces zużycia pompy, przewodów. Jeśli wspomaganie zgrzyta, lub płyn jest bardzo zanieczyszczony, to najlepiej wymienić płyn 2 raz po kilku dniach, tak, aby mieć pewność, że układ się wyczyścił. Przecież to minimalny koszt, porównywalny do kosztów przejechania 100 km po mieście (benzyniakiem) :bigok: .
Pozdrawiam

[ Dodano: 10 Gru 2006 11:46 ]
daaroo pisze:a pojezdze jeszcze z pol roku i zmieniam na nowszego golf to co tam
No nieładne podejście do sprawy :P A jeśli kupisz nowsze autko od kogoś kto sobie tak samo pomyślał ;) ??? Myślę, że 2 mm poniżej min. to nic się nei dzieje, przecież ustalali to min z jakimś zapasem.
Pozdrawiam.



Tegesik

Post autor: Tegesik » ndz gru 10, 2006 20:47

Dzięki za odp.
Fabian napisał wyżej że litr Febi kosztuje ponad 60zł, więc nie jest za tani a mówisz, żeby wymienić dwa razy...
Tylko dziwi mnie to że nie buczał przed wypadkiem - czyżby coś się z nim stało podczas postoju? Hmm



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 406 gości