Napięcie ładowania i pulsujace światła, 1.6 benzyna.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Napięcie ładowania i pulsujace światła, 1.6 benzyna.
Cześć
Mam problem związany z ładowaniem akumulatora. Są 2 objawy po pierwsze napięcie ładowania na akumulatorze wnosi 13,5 V po drugie gdy silnik chodzi na wolnych obrotach lekko pulsują wszystkie światła (oświetlenie wnętrza też).
Podobno 13,5V to nie tragedia jeszcze, ale jeżdżę głównie w mieście i na wskaźniku akumulatora widzę, ze jest ciągle niedoładowany. Jak go podładuje prostownikiem to jest OK a potem np po 2 miesiącach znów wskaźnik pokazuje, ze jest słaby.
Napięcie ładowania nie zmienia się, niezależnie od tego czy podniosę obroty czy nie zawsze koło 13,5 V. Na kablach mam około 0,2V strat, ale wyczyściłem wszystkie styki i dalej jest tyle więc tu już chyba nic nie poradzę.
Wyczytałem, ze może pomóc wymian regulatora razem ze szczotkami. Co prawda 3 miesiące temu szczotki były sprawdzane i długość jest OK.
Czy takie objawy mogą być spowodowane czymś jeszcze? Trochę się obawiam, ze cały alternator się sypie...
PS. Czy trudno się dostać do szczotek i regulatora w Golfie II 1.6 gaźnik?
Mam problem związany z ładowaniem akumulatora. Są 2 objawy po pierwsze napięcie ładowania na akumulatorze wnosi 13,5 V po drugie gdy silnik chodzi na wolnych obrotach lekko pulsują wszystkie światła (oświetlenie wnętrza też).
Podobno 13,5V to nie tragedia jeszcze, ale jeżdżę głównie w mieście i na wskaźniku akumulatora widzę, ze jest ciągle niedoładowany. Jak go podładuje prostownikiem to jest OK a potem np po 2 miesiącach znów wskaźnik pokazuje, ze jest słaby.
Napięcie ładowania nie zmienia się, niezależnie od tego czy podniosę obroty czy nie zawsze koło 13,5 V. Na kablach mam około 0,2V strat, ale wyczyściłem wszystkie styki i dalej jest tyle więc tu już chyba nic nie poradzę.
Wyczytałem, ze może pomóc wymian regulatora razem ze szczotkami. Co prawda 3 miesiące temu szczotki były sprawdzane i długość jest OK.
Czy takie objawy mogą być spowodowane czymś jeszcze? Trochę się obawiam, ze cały alternator się sypie...
PS. Czy trudno się dostać do szczotek i regulatora w Golfie II 1.6 gaźnik?
skolim007 pisze:PS. Czy trudno się dostać do szczotek i regulatora w Golfie II 1.6 gaźnik?
banalnie latwo. Z tylu alternatora regulator napiecia przykrecony jest na dwie srubki. Odkrec te srubki i wyjmiesz caly regulator ze szczotkami. Szczotki moga byc jeszcze cale, ale w srodku, w regulatorze moglo sie cos np od wilgoci zepsuc.
Wszystkie połączenia i kable sprawdziłem i są ok, odkręciłem styki i tam gdzie się dało przeczyściłem. Z resztą tak jak pisałem napięcie ładowania przy samym alternatorze (z pominięciem kabli) jest 13,6 - 13,7V czyli nadal trochę mało. Niby niewiele ale mam wrażenie ze powoduje to powolne rozładowywanie aku.
No i pozostaje jeszcze spawa pulsowania świateł...
W wolnej chwili zmierzę jeszcze opór na kablach.
No i pozostaje jeszcze spawa pulsowania świateł...
W wolnej chwili zmierzę jeszcze opór na kablach.
- Patriko_GTI
- Gadatliwa bestia
- Posty: 568
- Rejestracja: czw gru 28, 2006 14:09
- Lokalizacja: Ryńsk, Toruń, Kowalewo Pom.
- Kontakt:
tak jak kolega pisał wymiana szczotek z regulatoremNo i pozostaje jeszcze spawa pulsowania świateł..
MK3 GTI Edition Black
MK2 GTI Edition One 1.8 T +
**USŁUGI FREZARKĄ CNC**
DEKIELKI i inne ->FACEBOOK
MK2 GTI Edition One 1.8 T +
**USŁUGI FREZARKĄ CNC**
DEKIELKI i inne ->FACEBOOK
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam
Zaczne moze od wyjasnienia pewnej kwestii. Kolego szczotki i regulator to jeden element. Nie wystepuja one osobno.
Twój problem to z pewnościa wadliwy regulator napięcia. Miałem dokładnie takie same objawy, i wymiana regulatora pomogła w 100%. Nie zastanawiaj sie wiele tylko kup nowy regulator- np. hella(dobra marka) kosztuje 50 zł, tansze pewnie ok. 30zł.
Nie kombinuj ze szczotkami(mozna je wyciagnac) ,jednak to zazwyczaj sam regulator ulega wyeksploatowaniu i wymiana szczotek tutaj nic nie da.
Zaczne moze od wyjasnienia pewnej kwestii. Kolego szczotki i regulator to jeden element. Nie wystepuja one osobno.
Twój problem to z pewnościa wadliwy regulator napięcia. Miałem dokładnie takie same objawy, i wymiana regulatora pomogła w 100%. Nie zastanawiaj sie wiele tylko kup nowy regulator- np. hella(dobra marka) kosztuje 50 zł, tansze pewnie ok. 30zł.
Nie kombinuj ze szczotkami(mozna je wyciagnac) ,jednak to zazwyczaj sam regulator ulega wyeksploatowaniu i wymiana szczotek tutaj nic nie da.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Sa jeszcze regulatory na różne napięcia - i alternatory też były różnych producentów (Bosch i Valeo) - sprawdź, jaki masz alternator, i jakie napięcie napisne jest na regulatorze i taki kup.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 339 gości