Twarde węże - dzwna temperatura silnika...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 895
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Twarde węże - dzwna temperatura silnika...
jako pierwsze napisze ze uszczelka jest nowa pod głowica silnik 1.8RP (automat)!!
problem polega na tym ze są twardawe węże chłodzenia, maź pod korkiem oleju sie nie robi płynu nie ubywa (zero wycieków)!!!
co do dziwnej temperatury to na foto zaznaczyłem co i jak!
Na czerwono zaznaczona kreseczka to jest podczas jazdy i tak sie utrzymuje
a na zielono jest jak stoję na światłach lub w korku!
wentylator włącza sie zaraz jak wskazówka przekroczy kreskę zaznaczona na zielono!!!
a powinna wskazówka stać pionowo na środku czy sie jedzie czy stoi , a tak nie jest!!!
i jeszcze jedno kiedy włącza sie pierwszy bieg wentylatora? bo mi włącza sie tylko ten najszybszy w momencie jak pisane wyżej!
problem polega na tym ze są twardawe węże chłodzenia, maź pod korkiem oleju sie nie robi płynu nie ubywa (zero wycieków)!!!
co do dziwnej temperatury to na foto zaznaczyłem co i jak!
Na czerwono zaznaczona kreseczka to jest podczas jazdy i tak sie utrzymuje
a na zielono jest jak stoję na światłach lub w korku!
wentylator włącza sie zaraz jak wskazówka przekroczy kreskę zaznaczona na zielono!!!
a powinna wskazówka stać pionowo na środku czy sie jedzie czy stoi , a tak nie jest!!!
i jeszcze jedno kiedy włącza sie pierwszy bieg wentylatora? bo mi włącza sie tylko ten najszybszy w momencie jak pisane wyżej!
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Pierwszy bieg 95, drugi 105, wszystko około ze sporą tolerancją. Sprawdź włącznik w chłodnicy. Takimi małymi wahaniami wskaźnika się nie przejmuj, nie musisz jeszcze zmieniać termostatu.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Warto zmienić termowłącznik jeżeli załącza się tylko drugi bieg, bez pierwszego.
Tylko dobierz odpowiedni do tego silnika, bo jest kilka różnych termowłączników - różnią się temperaturą załączania dmuchawy.
A te twarde węże to trochę niepokojący objaw. Chyba, że trochę przesadzasz. Muszą się zrobić twardawe i tak jest w każdym aucie.
Tylko dobierz odpowiedni do tego silnika, bo jest kilka różnych termowłączników - różnią się temperaturą załączania dmuchawy.
A te twarde węże to trochę niepokojący objaw. Chyba, że trochę przesadzasz. Muszą się zrobić twardawe i tak jest w każdym aucie.
Ostatnio zmieniony wt maja 06, 2008 21:56 przez AndrzejP4, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 895
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
AndrzejP4 pisze:Warto zmienić termowłącznik jeżeli załącza się tylko drugi bieg, bez pierwszego.
Tylko dobierz odpowiedni do tego silnika, bo jest kilka różnych termowłączników - różnią się temperaturą załączania dmuchawy.
A te twarde węże to trochę niepokojący objaw. Chyba, że trochę przesadzasz. Muszą się zrobić twardawe i tak jest w każdym aucie.
no właśnie mnie tez to niepokoi dlatego pytam jakie mogą byc jeszcze powody tego
moze! jak upuściłem na rozgrzanym trochę ciśnienia i przejechałem były juz normalne!
uszelke pod głowica mam nowa od 2 tygodni! może zle odpowietrzyłem układ?
a co do termo włącznika to pojade do ASO i powiem żeby dał do 1.8 RP czy trzeba jeszcze cos podawać do odpowiedniego doboru włącznika??
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Sprawdź ten cienki wężyk co idzie z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego czy nie jest zapchany, później korek w zbiorniczku.,
viewtopic.php?f=87&t=349007 Mój mk2 rost
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 895
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
to ten korek jest aż tak skomplikowany?? dostanie sie go w sklepie bez problemu czy tylko ASO?Paweł Marek pisze:może tylko korek zbiorniczka do wymiany, może mieć zasyfiony zaworek i nie upuszczac nadmiaru ciśnienia
wężyk jest drożny bo jak upuściłem cisnienia zaczoł leciec płyn przez niego .
może rzeczywiście korek zapchany bo przed wymiana uszczelki zbierał sie syf w zbiorniku ale nie przypuszczałem ze on upuszcza ciśnienie myślałem ze to tylko zakrętka
czy złe odpowietrzenie tez może byc powodem wzrostu ciśnienia?
a co moze byc powodem tych skoków temperatury?
Korek musi upuszczać nadmiar ciśnienia (nie pamiętam powyżej jakiej), dzięki jego budowie zauważ że po wewnętrznej stronie jest taki oring,w sklepie powinieneś dostać ~10zł powinien kosztować,albo pożycz od kolegi na sprawdzenie.
viewtopic.php?f=87&t=349007 Mój mk2 rost
-
- Ma gadane
- Posty: 231
- Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
- Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
- Kontakt:
Mam identycznie jak Ty. W trasie temp. tak jak u Ciebie na kresce zakreślonej na czerwono, w mieście w korkach co chwila przy tej zaznaczonej na zielono i wentylator sie załącza... tak w kółko.
Jak kupiłem golfa to wskazówka nie chcaiła wyjśc poza białe pole. Kupiłem nowy termostat ori VW i było przez pół roku spoko. Później zaczeło się jak pisałem i jak jest u Ciebie... kupiłem znowu nowy termostat ori VW i przez dwa miechy było super. Wskazówka po kilku minutach stała pionowo i nawet sie nie bujała, nawet w korku jak stałem to żadko wentylator się załączał. Teraz znowu to samo...
Juz nie wiem co jest... termostaty oryginalne VW są do bani???
Jak kupiłem golfa to wskazówka nie chcaiła wyjśc poza białe pole. Kupiłem nowy termostat ori VW i było przez pół roku spoko. Później zaczeło się jak pisałem i jak jest u Ciebie... kupiłem znowu nowy termostat ori VW i przez dwa miechy było super. Wskazówka po kilku minutach stała pionowo i nawet sie nie bujała, nawet w korku jak stałem to żadko wentylator się załączał. Teraz znowu to samo...
Juz nie wiem co jest... termostaty oryginalne VW są do bani???
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 333 gości