Twarde węże - dzwna temperatura silnika...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Twarde węże - dzwna temperatura silnika...

Post autor: raf1al » wt maja 06, 2008 20:46

jako pierwsze napisze ze uszczelka jest nowa pod głowica silnik 1.8RP (automat)!!

problem polega na tym ze są twardawe węże chłodzenia, maź pod korkiem oleju sie nie robi płynu nie ubywa (zero wycieków)!!!

co do dziwnej temperatury to na foto zaznaczyłem co i jak!

Na czerwono zaznaczona kreseczka to jest podczas jazdy i tak sie utrzymuje
a na zielono jest jak stoję na światłach lub w korku!

wentylator włącza sie zaraz jak wskazówka przekroczy kreskę zaznaczona na zielono!!!
a powinna wskazówka stać pionowo na środku czy sie jedzie czy stoi , a tak nie jest!!!

i jeszcze jedno kiedy włącza sie pierwszy bieg wentylatora? bo mi włącza sie tylko ten najszybszy w momencie jak pisane wyżej!

Obrazek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 06, 2008 21:36

Pierwszy bieg 95, drugi 105, wszystko około ze sporą tolerancją. Sprawdź włącznik w chłodnicy. Takimi małymi wahaniami wskaźnika się nie przejmuj, nie musisz jeszcze zmieniać termostatu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » wt maja 06, 2008 21:53

Warto zmienić termowłącznik jeżeli załącza się tylko drugi bieg, bez pierwszego.

Tylko dobierz odpowiedni do tego silnika, bo jest kilka różnych termowłączników - różnią się temperaturą załączania dmuchawy.

A te twarde węże to trochę niepokojący objaw. Chyba, że trochę przesadzasz. Muszą się zrobić twardawe i tak jest w każdym aucie.
Ostatnio zmieniony wt maja 06, 2008 21:56 przez AndrzejP4, łącznie zmieniany 1 raz.



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » wt maja 06, 2008 22:04

AndrzejP4 pisze:Warto zmienić termowłącznik jeżeli załącza się tylko drugi bieg, bez pierwszego.

Tylko dobierz odpowiedni do tego silnika, bo jest kilka różnych termowłączników - różnią się temperaturą załączania dmuchawy.

A te twarde węże to trochę niepokojący objaw. Chyba, że trochę przesadzasz. Muszą się zrobić twardawe i tak jest w każdym aucie.

no właśnie mnie tez to niepokoi dlatego pytam jakie mogą byc jeszcze powody tego
moze! jak upuściłem na rozgrzanym trochę ciśnienia i przejechałem były juz normalne!
uszelke pod głowica mam nowa od 2 tygodni! może zle odpowietrzyłem układ?

a co do termo włącznika to pojade do ASO i powiem żeby dał do 1.8 RP czy trzeba jeszcze cos podawać do odpowiedniego doboru włącznika??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 06, 2008 22:09

może tylko korek zbiorniczka do wymiany, może mieć zasyfiony zaworek i nie upuszczac nadmiaru ciśnienia


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
gedeon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: wt lis 06, 2007 23:38
Lokalizacja: Czersk

Post autor: gedeon77 » wt maja 06, 2008 22:16

Sprawdź ten cienki wężyk co idzie z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego czy nie jest zapchany, później korek w zbiorniczku.,



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » wt maja 06, 2008 22:29

Paweł Marek pisze:może tylko korek zbiorniczka do wymiany, może mieć zasyfiony zaworek i nie upuszczac nadmiaru ciśnienia
to ten korek jest aż tak skomplikowany?? dostanie sie go w sklepie bez problemu czy tylko ASO?

wężyk jest drożny bo jak upuściłem cisnienia zaczoł leciec płyn przez niego .

może rzeczywiście korek zapchany bo przed wymiana uszczelki zbierał sie syf w zbiorniku ale nie przypuszczałem ze on upuszcza ciśnienie myślałem ze to tylko zakrętka :)
czy złe odpowietrzenie tez może byc powodem wzrostu ciśnienia?


a co moze byc powodem tych skoków temperatury?



Awatar użytkownika
gedeon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: wt lis 06, 2007 23:38
Lokalizacja: Czersk

Post autor: gedeon77 » wt maja 06, 2008 22:38

Korek musi upuszczać nadmiar ciśnienia (nie pamiętam powyżej jakiej), dzięki jego budowie zauważ że po wewnętrznej stronie jest taki oring,w sklepie powinieneś dostać ~10zł powinien kosztować,albo pożycz od kolegi na sprawdzenie.



Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » wt maja 06, 2008 23:54

Mam identycznie jak Ty. W trasie temp. tak jak u Ciebie na kresce zakreślonej na czerwono, w mieście w korkach co chwila przy tej zaznaczonej na zielono i wentylator sie załącza... tak w kółko.
Jak kupiłem golfa to wskazówka nie chcaiła wyjśc poza białe pole. Kupiłem nowy termostat ori VW i było przez pół roku spoko. Później zaczeło się jak pisałem i jak jest u Ciebie... kupiłem znowu nowy termostat ori VW i przez dwa miechy było super. Wskazówka po kilku minutach stała pionowo i nawet sie nie bujała, nawet w korku jak stałem to żadko wentylator się załączał. Teraz znowu to samo...
Juz nie wiem co jest... termostaty oryginalne VW są do bani???



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » sob maja 10, 2008 21:27

Paweł Marek pisze:może tylko korek zbiorniczka do wymiany, może mieć zasyfiony zaworek i nie upuszczac nadmiaru ciśnienia
no i zmieniłem korek koszt (10zł) i wygląda na to ze sie unormował ciśnienie wiec narazie dzieki za pomoc

nawet nie wiedziałem ze zwykły korek może być tak skomplikowany :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 169 gości