Sworzeń wahacza.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: wt cze 12, 2007 21:53
- Lokalizacja: opole
Sworzeń wahacza.
Coś mi strzela w prawym kole - często przy skręcie, przy hamowaniu a przy puszczeniu pedału gazu i wciśnięciu na hamulec czuć delikatne luzy w kierownicy.
Myślę, że to sworzeń wahacza - mam rację ??;-)
Koledzy powiedzcie mi gdzie w Katowicach mi to wymienią w miarę dobrze i nie zedrą ze mnie jak za mokre zboże (wiadomo jak z kasą u studentów )
Ps: po wymianie sworznia nie trzeba robić geometrii?
Myślę, że to sworzeń wahacza - mam rację ??;-)
Koledzy powiedzcie mi gdzie w Katowicach mi to wymienią w miarę dobrze i nie zedrą ze mnie jak za mokre zboże (wiadomo jak z kasą u studentów )
Ps: po wymianie sworznia nie trzeba robić geometrii?
Ostatnio zmieniony wt maja 06, 2008 18:26 przez lukasz9564, łącznie zmieniany 1 raz.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Tak, masz rację, to sworzeń
Sworzeń mógłbyś wymienić samemu, nie ma z tym aż tyle roboty, tylko trzeba mieć gdzie, np jakiś garaż.
Po wymianie sworznia (znajduje się na dole) trzeba ustawiać geometrię, ponieważ jest on regulowany na trzech śrubach od dołu
tu jest foto:
Sworzeń mógłbyś wymienić samemu, nie ma z tym aż tyle roboty, tylko trzeba mieć gdzie, np jakiś garaż.
Po wymianie sworznia (znajduje się na dole) trzeba ustawiać geometrię, ponieważ jest on regulowany na trzech śrubach od dołu
tu jest foto:
Ostatnio zmieniony wt maja 06, 2008 18:38 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: wt cze 12, 2007 21:53
- Lokalizacja: opole
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
lukasz9564, tu masz poradę jak wymienić, http://www.vwgolf.pl/?page_id=70
Ostatnio zmieniony wt maja 06, 2008 19:27 przez jaszczur, łącznie zmieniany 1 raz.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Kanału akurat do tej roboty nie potrzebujesz, ale garaż przydałby sie... Chociaż teraz ciepło na dworze... Robota nie powinna zająć wiele czasu, tylko z geometrią trzeba uważać, żeby kąt koła się nie zmienił bo opony zjedziesz
Tylko i na zawsze... VW
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: wt cze 12, 2007 21:53
- Lokalizacja: opole
Witam.
Wprawdzie punktami już nagrodziłem ale może jeszcze ktoś odpowie.
Wszedłem dzisiaj na kanale u znajomego pod golfa i okazało sie ze drążki, sworznie są ok natomiast półośka pasażera ma dość sporawy luz (przód -tył, góra - dół raczej nie albo jeśli to niewyczuwalny) tylko w poprzek - wzdłuż półosi.
Mam teraz pytanie bo nie rozbierałem tego bez potrzeby (i tak akurat części nie miałem) i nie wiem co mam kupić- czy półośkę czy przegub zewnętrzny . Doradźcie koledzy.
Jeśli przegub to doradźcie czy ta firma warta jest grzechu -
http://moto.allegro.pl/item356638745_pr ... letne.html
kilka tysięcy km temu wymieniłem przegub na tej samej firmy tylko, że po stronie pasażera. Płaciłem wtedy 130zł w sklepie a ten połowę tańszy i nie wiem co o tym myśleć
Wprawdzie punktami już nagrodziłem ale może jeszcze ktoś odpowie.
Wszedłem dzisiaj na kanale u znajomego pod golfa i okazało sie ze drążki, sworznie są ok natomiast półośka pasażera ma dość sporawy luz (przód -tył, góra - dół raczej nie albo jeśli to niewyczuwalny) tylko w poprzek - wzdłuż półosi.
Mam teraz pytanie bo nie rozbierałem tego bez potrzeby (i tak akurat części nie miałem) i nie wiem co mam kupić- czy półośkę czy przegub zewnętrzny . Doradźcie koledzy.
Jeśli przegub to doradźcie czy ta firma warta jest grzechu -
http://moto.allegro.pl/item356638745_pr ... letne.html
kilka tysięcy km temu wymieniłem przegub na tej samej firmy tylko, że po stronie pasażera. Płaciłem wtedy 130zł w sklepie a ten połowę tańszy i nie wiem co o tym myśleć
Ostatnio zmieniony czw maja 08, 2008 20:09 przez lukasz9564, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: wt cze 12, 2007 21:53
- Lokalizacja: opole
ok -dzieki ale moze ktos jeszcze powie ze to napewno przegub
[ Dodano: 08 Maj 2008 20:46 ]
Byłbym zapomniał - znajomy u którego sprawdziłem tę usterkę mówił mi że koniecznie po wymianie przegubu trzeba jechać ustawiać geometrię.
O ile przy wymianie sworznia rozumiem ponowna geometrie to przy przegubie nie - chyba ze sie myle?
[ Dodano: 08 Maj 2008 20:46 ]
Byłbym zapomniał - znajomy u którego sprawdziłem tę usterkę mówił mi że koniecznie po wymianie przegubu trzeba jechać ustawiać geometrię.
O ile przy wymianie sworznia rozumiem ponowna geometrie to przy przegubie nie - chyba ze sie myle?
- Leon013
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt lut 15, 2008 18:15
- Lokalizacja: świętokrzyskie S_ów
- Kontakt:
proponował bym ustawić bo jak wyjmiesz makpersona ze sworznia wahacza to moze sie poprzestawiać a zawsze to ingeręcja w poprzednie ustawienia
ps. a w ogule strzela ci ten przegub przy skręcie i czy luzy duze bo moze zbedna jeszcze wymiana jak nie duze a co do firmy to ja tez kiedys takie zakładałem do forda i zrobiłem na nich ok 50 tys i jeszcze są OK ale to juz od ciebie zależy
ps. a w ogule strzela ci ten przegub przy skręcie i czy luzy duze bo moze zbedna jeszcze wymiana jak nie duze a co do firmy to ja tez kiedys takie zakładałem do forda i zrobiłem na nich ok 50 tys i jeszcze są OK ale to juz od ciebie zależy
Ostatnio zmieniony czw maja 08, 2008 20:58 przez Leon013, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: wt cze 12, 2007 21:53
- Lokalizacja: opole
Nie ma potrzeby ustawiania geometrii!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nie ruszasz nic w geometrii wykręcasz tylko srubę zabezpieczającą sworzeń i wyciągasz go ze zwrotnicy nie ruszająć śrub mocujących sam sworzeń. Potem odkręcasz śrubę centralną i wyciągasz przegub. zakładasz nowy i skręcasz bez żadnej ingerencji w geometrię.
Nie ruszasz nic w geometrii wykręcasz tylko srubę zabezpieczającą sworzeń i wyciągasz go ze zwrotnicy nie ruszająć śrub mocujących sam sworzeń. Potem odkręcasz śrubę centralną i wyciągasz przegub. zakładasz nowy i skręcasz bez żadnej ingerencji w geometrię.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 176 gości