Silniczek krokowy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
yaru
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 16:01
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Silniczek krokowy

Post autor: yaru » wt paź 04, 2005 16:46

Witam. W zwiazku z szalejacymi obrotami mojego golfa 3 przyszedl mi do glowy pomysl. Obroty teraz mam mneij wiecej 2000 tys. Teoretycznie jak odlacze silniczek krokowy (ta wtyczke z 4 pinami) obroty powinny zmalec az do calkowitego odlaczenie silnika. Piszcie co na ten temat myslicie. Jezeli obroty nie zmaleja to znaczy ze wina nie lezy w silniku krokowym( tylko ciekawe jak nie tu to gdzie ??? )



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » wt paź 04, 2005 18:22

niekoniecznie musza zmalec, wtedy wskazywalo by to na cos innego



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt paź 04, 2005 20:29

główne zadanie silniczka krokoego to działanie kiedy silnik pracuje nie biegu jałowym, więc przy 2000 możesz nic nie zobaczyć a na jałowym też nie powiedziane że zgaśnie

[ Dodano: Wto Paź 04, 2005 20:32 ]
yaru pisze:Witam. W zwiazku z szalejacymi obrotami mojego golfa 3 przyszedl mi do glowy pomysl. Obroty teraz mam mneij wiecej 2000 tys. Teoretycznie jak odlacze silniczek krokowy (ta wtyczke z 4 pinami) obroty powinny zmalec az do calkowitego odlaczenie silnika. Piszcie co na ten temat myslicie. Jezeli obroty nie zmaleja to znaczy ze wina nie lezy w silniku krokowym( tylko ciekawe jak nie tu to gdzie ??? )
czy ja dobrze to teraz zrozumiałem - masz na biegu jałowym 2000 ????? czy tylko przy takiej prędkości chcesz odpiąć wtyczkę????



Awatar użytkownika
czykryszard
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob sie 06, 2005 21:33
Lokalizacja: Gorzyce

Post autor: czykryszard » wt paź 04, 2005 20:32

jeżeli coś z układu sonda ,silnik krokowy,przepustnica padnie lub odłączone zostanie komputer wchodzi w tryb awaryjny i obroty biegu jałowego utrzymuja sie na poziomie 1500-2500obrotów



WODA
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 173
Rejestracja: pn gru 27, 2004 01:10
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Post autor: WODA » wt paź 04, 2005 21:31

wg mnie po odłączeniu silniczka krokowego silnik powienien sie wylaczyc.tak by sie dzialo jakby silniczek byl zdrowy.Na początek wyczyść go, spróbuj wyjąć silniczek i wstaw go na cala noc do benzyny ekstrakcyjnej.


Mk1 16v Rally project :)
Golf mk3 16vt 321 km by EVO
Ibiza '02 ASV 205km/418nm by ECUPROJECT
Seat Leon ARL big Turbo:) 228km/423nM by ECUPROJECT
Audi A4 B7 3.0 TDI Quattro 294km/510nm by ECUPROJECT

Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » wt paź 04, 2005 21:42

Jeżeli obroty się otrzymują na poziomie 2000 i wtedy odłączysz silniczek to nic się nie stanie. Nie ma takiej możliwości żeby się coś zrobiło. Odłączasz i silniczek staje w miejscu. To nie pneumatyka że spada ciśnienie i bolec silniczka chowa się.

Jeżeli rozbierze się silniczek krokowy to w środku jest zwyczajny elektryczny silniczek jak w zabawkach. W MK2 ma o jeden pin mniej bynajmniej w 1.8. Mam i z MK3 i z MK2 silniczkek. Sam silniczek jest przeważnie sprawny. Żadko kiedy się psuje. Winą szalejących obrotów są styki szczególnie ten od biegu jałowego i stąd cała przyczyna.

Niestety czyszczenie działa bardzo krótko. Koszt używanego to około 100zł a nowy w ASO coś koło 300-400 (nie jestem pewien)

Niestety np w MK2 1.8 silniczek krokowy to jedna z większych bolączek tego modelu.

Ostatnio wymieniałem :grin:


Obrazek

Awatar użytkownika
andrus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 13:00
Lokalizacja: Łódź

Post autor: andrus » wt paź 04, 2005 22:24

Witam!
Mam dokladnie ten sam problem w Golfie 1.4i.
Przyczyny sa dwie:silniczek krokowy i TPS.Wymiana powinna pomoc ale nalzey uwazac zeby pochodzily od silnika takiego jaki mamy bo wbrew oznaczenia sa tam nieco zmienione parametry.
(tak mi sie wydaje bo jeszcze tego nie usunalem i wszystko wskazuje ze to wina tych czesci).
Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 403 gości