Plyn chlodniczy ucieka zbiorniczkiem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mishelswiat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pn lis 26, 2007 21:32
Lokalizacja: Łańcut/ rzeszów
Kontakt:

Plyn chlodniczy ucieka zbiorniczkiem

Post autor: mishelswiat » pn maja 05, 2008 13:35

Witam, zwracam sie do was z moim problemem czyli z płynem chłodzacym w moim 1,8 RP

problem polega na tym, że jak pojezdze samochodem w trasie i dostanie troche w dupe to po zatrzymaniu sie ucieka cały płyn ze zbiorniczka wyrównawczego :(

co jest z tym nie tak ? termostat sprawdzałem przy wymianie płynu i jest sprawny.
Ostatnio zmieniony pn maja 05, 2008 13:43 przez mishelswiat, łącznie zmieniany 1 raz.


MichaS

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images26.fotosik.pl/251/01b3c7c7985dc118.jpg[/img][/url]
Mój Tolo :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=160936

gailbraith

Post autor: gailbraith » pn maja 05, 2008 13:45

Znaczy, że ubytki płynu chłodzącego Ci się tworzą? To może być oznaka uszczelki pod głowicą. Ale najpierw musisz sprawdzić czy Ci nie ucieka płyn gdzieś na wężach.



Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » pn maja 05, 2008 14:20

Co do termostatu to niezabardzo rozumiem ich zachowanie,mam na mysli to ze ja mialem podobne problemy,wywalało mi płyn zbiornikiem.Termostat wyjołem,zalałem ciepła wodą..no i sie otworzyl.Brałem pod uwage uszczelke pod gł.Idziemy dalej,wsadziłem termostat zpowrotem i nadal wywalalo.Ale cos mnie tknelo i bedąc w sklepie kupiłem nowy,niewielki koszt,zamontowalem go i problemy sie skonczyły.Takze niewiem dokladnie co go bolało,niby sprawny ale niedo konca.Takze moze powinienes wziac to pod uwage.A jesli juz nie to to uszczelka po głowicą.


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

Awatar użytkownika
Dudusss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt paź 12, 2007 22:14
Lokalizacja: Świerklaniec
Kontakt:

Post autor: Dudusss » pn maja 05, 2008 15:20

witam tez miałem taką sytuacje ze płyn wywalało zboizniczkiem auto niby sie nie przegrzewało (zima) ale okazało sie ze termostat sie rozleciał wsadziłem nowy i jest ok .
pozdro!



Awatar użytkownika
mishelswiat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pn lis 26, 2007 21:32
Lokalizacja: Łańcut/ rzeszów
Kontakt:

Post autor: mishelswiat » pn maja 05, 2008 18:34

silnik jakiś rok temu miał robiona uszczelkę, sprawdzałem na bagnecie i pod korkiem zadnej oznaki płynu chłodzacego nie ma! a pozatym to wode wywala mi ze zbiorniczka bo jak po ostrym panikowaniu silnik jest mocno zagrzany i jak juz stane samochodem to wywala płyn ze zbiorniczka przez otwór wyrównawczy w zbiorniczku. Nie zaobserwowałem zadnych wycieków na wezach krućcu itd.

Płyn ucieka mi tylko i wyłacznie przez zbiorniczek w sytuacjach gdy silnik sie mocno nagrzeje., wentytor działa poprawnie uruchamia sie po przekroczeniu danej temperatury.

Jezeli mówicie ze to termostat to bedzie trzeba kupić nowy :)

dzieki za odpowiedzi


MichaS

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images26.fotosik.pl/251/01b3c7c7985dc118.jpg[/img][/url]
Mój Tolo :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=160936

MichałP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw maja 17, 2007 23:25
Lokalizacja: lubraniec

Post autor: MichałP » pn maja 05, 2008 18:52

miałem co ś takiego ale w 1.3 NZ okazało się, że korek od naczynko wyrównawczego jest jednocześnie zaworem bezpieczeństwa,. umnie uszkodził się oring w korku



Awatar użytkownika
mishelswiat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pn lis 26, 2007 21:32
Lokalizacja: Łańcut/ rzeszów
Kontakt:

Post autor: mishelswiat » pn maja 05, 2008 18:54

korek juz wymieniłem i dalej to samo :( bo tez nie trzymał u układ sie zapowietrzał. wymiana pomogła na ubytek płynu przy normalnym uzytkowaniu ale teraz mi wywala jak silnik sie nagdrzeje cały płyn ze zbiorniczka :( przy takiej eksploatacji kupujac płyn auto pusci mnie z torbami :PP :satan:


MichaS

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images26.fotosik.pl/251/01b3c7c7985dc118.jpg[/img][/url]
Mój Tolo :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=160936

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » pn maja 05, 2008 22:56

podepne sie pod temat
mishelswiat, mam podobnie w MK3, drugi korek (nieorginalny) wszystkie króćce wymienione, nigdzie nie ucieka, rowniez nie mam zadnego nagaru czy masla na korku czy na bagnecie, w zbiorniczku podczas pracy silnika nie ma babelkow, wiem ze to nie sa "konieczne" objawy padnietej uszczelki pod glowica, ale jednak zadneych nie ma
plynu podczas normalnej jazdy po miescie (jezdze na krotkich odcinkach do powiedzmy 5-7 km) nie ubywa
zaczelo ubywac (widac zacieki na korku i podczas trasy jak sie zatrzymalem to zbiorniczek byl moktry) podczas dlugiego grzania sie silnika kiedy pojechalem w gory, ok 700 km w jedna strone, po przejechaniu takiej trasy musialem dolac ok 100 ml plynu, wiem ze to nie duzo ale denerwuje mnie to, lubie jak w moim samochodzie jest wszystko tip top, temperatura w trasie 90 stopni, czasem podczas korku czy zatrzymanai sie i stania na swiatlach dochodzi do 100
zastanawiam sie czy jednak jest to uszczelka, czy mozna wina tego nowego nieorginalnego korka, nasuwa mi sie etz mysl ze moze termostat sie do konca nie otwiera i dlatego troche za bardzo sie silnik grzeje
a moze zbiorniczek nie trzyma???


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
mishelswiat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pn lis 26, 2007 21:32
Lokalizacja: Łańcut/ rzeszów
Kontakt:

Post autor: mishelswiat » wt maja 06, 2008 00:10

Ja wymieniłem korek na oryginalny uszczelke mam zrobioną od roku. temperatura płynu w czasie jazdy na trasie około 70" w korkach 90 i włacza sie dmuchawa. jak silnik dostanie w dupe na trasie po zatrzymaniu samochodu i wyłaczeniu silnika calutki płyn który znajduje sie w zbiorniczku wywala po za niego. widac ze ze zbiorniczka ucieka po mam kałuze na podłuznicy ponizej zbiorniczka :( jak walneła mi nagrzewnica wymieniałem płyn to sprawdzałem termostat gotując go w garnuszku z wodą i otwiera sie prawidłowo. Niewiem co z tym moim RP'kiem sie dzieje ze sie tak ksztusi ta wodą :(


MichaS

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images26.fotosik.pl/251/01b3c7c7985dc118.jpg[/img][/url]
Mój Tolo :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=160936

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt maja 06, 2008 09:25

Zmień termostat na inny bo u mnie to samo się działo. Wywaliłem całkowicie go na próbę i dało radę. Potem kupiłem jeszcze dwa nowe i drugi był dobry.



Awatar użytkownika
Dudusss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt paź 12, 2007 22:14
Lokalizacja: Świerklaniec
Kontakt:

Post autor: Dudusss » wt maja 06, 2008 11:25

Jak wsadziłes termostat do goracej wody to on moze i pracuje ale nie wiedomo czy prawidłowo.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt maja 06, 2008 11:44

mishelswiat z tych wszystkich oznak jakie opisałeś oraz to, że wentylator działa prawidłowo a co za tym idzie i termostat, to pozostaje niestety ale sprawdzenie uszczelki pod głowicą, to że była wcześniej wymieniana wcale nie musi oznaczać, że teraz jest sprawna,
zrób tak : zanim silnik na postoju na wolnych obrotach osiągnie temperaturę roboczą czyli 90 stopni i zanim włączy się wentylator chłodnicy, odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdź czy płyn nie bąbelkuje tak jak podczas gotowania się wody - jeśli tak się dzieje - wymiana uszczelki pod głowicą.


Obrazek

Awatar użytkownika
mishelswiat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pn lis 26, 2007 21:32
Lokalizacja: Łańcut/ rzeszów
Kontakt:

Post autor: mishelswiat » pn cze 30, 2008 15:55

bombelków nie ma !

jak silnik mi sie zagrzeje pojezdze chwile zgasze silnik i po chwili pod samochodem mam kałuze płynu!

zauwazyłem ze jak zaatrzymam samochód zgaszę silnik to płyn w zbiorniku podnosi pod sam korek i płyn wycieka przez otwór w zbiorniczku ten przy samym korku u góry.

czemu podnosi poziom płynu nie mam pojęcia :grrr:


MichaS

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images26.fotosik.pl/251/01b3c7c7985dc118.jpg[/img][/url]
Mój Tolo :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=160936

mac62
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pt maja 09, 2008 21:05
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: mac62 » pn cze 30, 2008 19:20

Witam. Podłączę się pod ten temat, mam problem z płynem chłodniczym, znika mi ze zbiornika, czasem zrobię 1000 km i nic a czasem 150 km i znika z pozycji max do min, mam mleko pod korkiem oleju, ale na bagnecie nie ma wody ani w zbiorniczku wyrównawczym oleju, nie bąbluje w zbiorniczku, czy to uszczelka, jak można zdiagnozować na 100 % czy to uszczelka, oraz czy 800 zł (dolna granica) to uczciwa cena za wymianę uszczelki, dzięki za porady, pzdr

Dzisiaj zrobiłem ok. 60 km z prędkością ok. 160 km/h i co ciekawe po zgaszeniu silnika płynu jakby przybyło z cm, wydaje mi sie że nie miał oleju tylko takie czarne farfocle w nim pływały, jak myślicie co to mogło być, czy jakby to była uszczelka to po tak forsownej jeździe na pewno by ubyło trochę wody czy nie?, na bagnecie nie było wody ale pod korkiem dalej masło tylko jakby mniej
Ostatnio zmieniony pn cze 30, 2008 22:19 przez mac62, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 403 gości