Coś stuka w silniku :/

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Coś stuka w silniku :/

Post autor: Scientist » pn maja 05, 2008 17:44

Zaczne od tego ze przewertowałem mase tematow na temat popychaczy, panewek itp. Jednakze sprawa wyglada tak - ostatnio jadac dosyc spokojnie zapaliła mi sie kontrolka od cisnienia oleju .. zjezdzam na bok i straszny stukot z silnika. Auto zgaszone, po paru minutach odpalilem, kontrolka juz sie nie pali i stukot juz taki delikatny. Teraz problem pojawia sie kiedys silnik sie rozgrzeje dosyc mocno zaczyna sie stukocik ale kontrolka od cisnienia oleju sie nie zapala. Poziom oleju jak najbardziej w normie jest, mobil 10W40 - zmieniany był razem z filtrem jakies 2 miesiace temu. Uszczelka pod klawiatura tez jest "świeża" . Tak na moje ucho wydaje mi sie ze stukot dochodzi spod pokrywy zaworów - i teraz pytanie czy to popychacze ? - gdyz jesli by to była panewka to raczej stukało bo to cały czas. Dodam jeszcze ze silnik pracuje równo, nie skacze na obrotach, oleju nie bierze, nie kopci. I ostatnie pytanie - jaka jest cena popychaczy, i przy ewentualnej wymianie czy trzeba cos jeszcze wymieniac poza uszczelniaczami ?

Czy ktos moze sie domysla co to moze byc ?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn maja 05, 2008 21:11

wyglada ze popyhacze sie uszkodzily z braku oleju
ok 20-30 zl od sztuki w zaleznosci od sklepu



Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Post autor: Scientist » pn maja 05, 2008 21:39

wyglada ze popyhacze sie uszkodzily z braku oleju
no dobra, ale skad brak oleju ? pompa sprawna raczej jest



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » pn maja 05, 2008 22:51

A ten olej kupiłś w oryginalnym opakowaniu,czy nalewany z beczki?


Jacek

Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Post autor: Scientist » pn maja 05, 2008 23:42

jackyz pisze:A ten olej kupiłś w oryginalnym opakowaniu,czy nalewany z beczki?
tjaaa z beczki .. jasne ze oryginalny w opakowaniu



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » pn maja 05, 2008 23:48

Pytam,bo napewno słyszałeś że markowe oleje też potrafią w polsce,, chrzcić,,.Tata miał taki przypadek we Fabi,i problemem był olej Mobila tylko że z beczki.Regulator hydrałliczny się zaciął.
Aha są tacy co jeżdżą po warsztatach samochodowych i skupują opakowania po oryginalnych olejach.


Jacek

Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Post autor: Scientist » pn maja 05, 2008 23:50

w sumie to powiem tak - zawsze miałem lany z beczki - teraz był kupiony normalnie - ale jakby był chrzczony to raczej by to wyszło w szybkim tempie



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » pn maja 05, 2008 23:53

To jedyie sciągać wałek rozrządu i sprawdzać kolejno regulatory hydrauliczne


Jacek

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt maja 06, 2008 17:07

Scientist pisze:
wyglada ze popyhacze sie uszkodzily z braku oleju
no dobra, ale skad brak oleju ? pompa sprawna raczej jest
napisales ze zapalila ci sie kontrolka od oleju, czyyli autko chodzilo chwile bez oleju, to moglo wystraczyc by ktorys sie uszkodzil
ma ktos dobry patent na to by sparwdzic popyhacze-sparwdzony sposob?



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt maja 06, 2008 18:30

skoro to popychacze (szklanki)to dlaczego sie cisnienie zapalilo?przez kijowe popychacze przecierz niespadnie cisnienie.popychacze mogly pujsc bo niebylo dobrego smarowania(cisnienia)hmm



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt maja 06, 2008 18:58

agrala pisze:ma ktos dobry patent na to by sparwdzic popyhacze-sparwdzony sposob?
uruchomić silnik, wziąć drewniany kij od szczotki, z jednej strony przykładać go po kolei do pokrywy zaworów kolejno nad każdym popychaczem, drugi koniec kija przytknąć do ucha, wtedy będziesz w 100 % wiedział który to popychacz stuka. Jest to najlepsza sprawdzona domowa echosonda.
Ostatnio zmieniony wt maja 06, 2008 19:02 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt maja 06, 2008 20:36

prezesso pisze:
agrala pisze:ma ktos dobry patent na to by sparwdzic popyhacze-sparwdzony sposob?
uruchomić silnik, wziąć drewniany kij od szczotki, z jednej strony przykładać go po kolei do pokrywy zaworów kolejno nad każdym popychaczem, drugi koniec kija przytknąć do ucha, wtedy będziesz w 100 % wiedział który to popychacz stuka. Jest to najlepsza sprawdzona domowa echosonda.
sprawdzales?
a co jak wala wszystkie, z czym to wtedy porownac?
nie da sie jakos po sciagnieciu pokrywy sprawdzic?



Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Post autor: Scientist » pn maja 12, 2008 12:44

dobra ponieważ auto stoi i kwitnie na parkingu sprawa teraz wyglada tak - po odpaleniu odrazu stuka, i po paru sekundach kontrolka od cisnienie oleju sie swieci. Gdyby to była panewka - to przy sprawdzaniu poprzez sciaganie kabla WN ze świeczek stukać nie powinno przy tej walnietej, dobrze rozumuje ? W kazdym badz razie stukalo, na kazdym garze. Istnieje jeszcze opcja ze poszła szklanka, bo ten stukot to tak na moje ucho bardziej sie wydobywa spod pokrywy zaworów, tylko czy wtedy by sie zapalała kontrolka od cisnienia ? Biore pod uwage jeszcze opcje ze sie pompa wysrała, ale tego nie wiem. W kazdym badz razie z tego co wyczytałem, jesli to by była tylko panewka korbowodowa i wał nie byłby styrany, to mozna w takim wypadku pominac szlif wału ?
Ostatnio zmieniony pn maja 12, 2008 12:46 przez Scientist, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn maja 12, 2008 19:42

ja na twoim mieejscu jezeli mialbym zalozyc nowe panewki to zrobilbym szlif bo niechcialbym m iec niespodzianki w trasie
co do sciagania przewodu zeby sprawdzicz czy to panewka to wydaje mi sie to dobry patent jezeli jest to wina jednej panewki, gdy jest to wina panewek na dwuch korbowodach to sciaganie jednego przewodu nic nie da



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 434 gości