Jaki olej do silnika?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » śr lip 18, 2007 17:42

JA do przebiegu 80 tys. to zalałbym jedynie syntetyc i nic innego, jezeli faktycznie taki przebieg i oczywiscie nie ma zadnych wyciekow. A co do kolegi o ma przejechane 250 tys to bym wlal 10/40 np motula.



tekken82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 20:22
Lokalizacja: Tychy

Post autor: tekken82 » czw gru 20, 2007 19:25

1.mam sprowadzanego z Germani w zeszłym roku MK4 i w wydrukach przy przebiegu 131 kkm pisze Olej: Profi Leichtlauf HC 10W-40 HD oraz VISCO 5000, teraz mam 144 kkm wiec czas na wymianę oleju - czym go zalać w takim przypadku bo nazwa z wyciągu mi nic nie mówi jedynie po oznaczeniu 10W-40 się domyślam ? Jaki filtr przy okazji polecacie - niekoniecznie najtańsze :]

2. Może ktoś wie co to Spannrolle, Zahnriemen i Keilrippenriemen z niemieckiego - bo rozgryzam niemieckie druki serwisowe - czy to części z rozrządu ?

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam mimo iż mam silnik 1,4 jestem w pełni usatysfakcjonowany z mojej Czarnej Strzały po roku użytkowania.
Ostatnio zmieniony czw gru 20, 2007 19:40 przez tekken82, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
lukjar7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
Kontakt:

Post autor: lukjar7 » czw gru 20, 2007 20:48

to ja też sie wypowiem.. a co?? :bigok:
co do dynamiki to jak jezdze sam badz we dwie osoby to nie ma nad czym płakać :)
ale ten golf ma taka granice....jak sie dopakuje ludzi i bagażu to zaczyna się robić z nim ciężko. w moim przypadku jak autko kupiłem to dziwiłem sie że lepiej mi idzie na małych obrotach niz na duzych i sobie zadawałem pytanie dlaczego??? przeciez to jest 16V. a gdy ktoregos dnia odkrecilem pokrywe filtra powietrza to sie zdziwiłem bo wygladał jak filtr weglowy :D gdy go wymieniłem samochód był żwawszey o niebo. jezdziłem mnostwem samochodow z takimi pojemnosciami i uważam ze akurat moj golf jak na ta pojemnosc to idze az za dobrze, przy wciskaniu gazu przy 130km/h czuc jak autko sie wyrywa do pszodu, ale to sa odczucia moje jak jezdze sam, no i jezdze na 175/80 r14 na wiosne zmienie na 195/65 r15 myslalem zakladac alusy 205/55 r16 ale mysle ze zbyt zabije nimi to autko i 195/65 r15 bedzie optymalnym rozwiazaniem.

co do oleju to jak przyjechał do mnie z belgii to mial jakis tam olej nawet nie wiem jaki i go nie podpijał ale gdy zmieniłem go na castrola 10w40 z allegro to zaczal go podpijac i to zdecydowanie za duzo, na wiosne wleje valvoline bo ludzie mi polecali i zobaczymy jak bedzie z podpijaniem,
swoja droga wydaje mi sie ze ten castrol z allegro jest jakis lewy
Ostatnio zmieniony czw gru 20, 2007 20:50 przez lukjar7, łącznie zmieniany 1 raz.



tekken82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 20:22
Lokalizacja: Tychy

Post autor: tekken82 » pt gru 21, 2007 00:21

ktoś się ustosunkuje do mojej prośby 2posty wyżej ?

na bagnecie jak patrze w MK4 na zagięcie i oleju mam pod zagięciem na bagnecie już - to bardzo źle ?



sawik160284
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 18:35
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Post autor: sawik160284 » pt gru 21, 2007 00:25

tekken82 pisze:1.mam sprowadzanego z Germani w zeszłym roku MK4 i w wydrukach przy przebiegu 131 kkm pisze Olej: Profi Leichtlauf HC 10W-40 HD oraz VISCO 5000, teraz mam 144 kkm wiec czas na wymianę oleju - czym go zalać w takim przypadku bo nazwa z wyciągu mi nic nie mówi jedynie po oznaczeniu 10W-40 się domyślam ? Jaki filtr przy okazji polecacie - niekoniecznie najtańsze :]

2. Może ktoś wie co to Spannrolle, Zahnriemen i Keilrippenriemen z niemieckiego - bo rozgryzam niemieckie druki serwisowe - czy to części z rozrządu ?

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam mimo iż mam silnik 1,4 jestem w pełni usatysfakcjonowany z mojej Czarnej Strzały po roku użytkowania.
jesli chodzi o olej to mzoesz zalac go castrolem magnatec 10w/40 ja taki mam.filtr moze byc FILTRONA LUB drozszy Boscha


chętnie służe pomocą

tekken82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 20:22
Lokalizacja: Tychy

Post autor: tekken82 » pt gru 21, 2007 00:26

sawik160284 pisze:
tekken82 pisze:1.mam sprowadzanego z Germani w zeszłym roku MK4 i w wydrukach przy przebiegu 131 kkm pisze Olej: Profi Leichtlauf HC 10W-40 HD oraz VISCO 5000, teraz mam 144 kkm wiec czas na wymianę oleju - czym go zalać w takim przypadku bo nazwa z wyciągu mi nic nie mówi jedynie po oznaczeniu 10W-40 się domyślam ? Jaki filtr przy okazji polecacie - niekoniecznie najtańsze :]

2. Może ktoś wie co to Spannrolle, Zahnriemen i Keilrippenriemen z niemieckiego - bo rozgryzam niemieckie druki serwisowe - czy to części z rozrządu ?

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam mimo iż mam silnik 1,4 jestem w pełni usatysfakcjonowany z mojej Czarnej Strzały po roku użytkowania.
jesli chodzi o olej to mzoesz zalac go castrolem magnatec 10w/40 ja taki mam.filtr moze byc FILTRONA LUB drozszy Boscha
ok wielkie dzieki za odzew i pomoc.



greg

Post autor: greg » pt gru 21, 2007 00:27

tekken82 pisze:Spannrolle, Zahnriemen
rolka napinacza + pasek rozrządu - co do oleju - wlany był półsyntetyk i taki w takim razie wlej



tekken82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 20:22
Lokalizacja: Tychy

Post autor: tekken82 » pt gru 21, 2007 00:28

greg pisze:
tekken82 pisze:Spannrolle, Zahnriemen
rolka napinacza + pasek rozrządu - co do oleju - wlany był półsyntetyk i taki w takim razie wlej
czyli rozrzad kompletny - czy to możliwe że przy 131 kkm zmienili pierwszy raz rozrząd ?

na Allegro widze mase Castroli magnatec z tym oznaczeniem - czy to najlepszy półyntetyk ?
Ostatnio zmieniony pt gru 21, 2007 00:31 przez tekken82, łącznie zmieniany 2 razy.



sawik160284
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 18:35
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Post autor: sawik160284 » pt gru 21, 2007 00:31

hmm troche podejrzane zeby 131tys dopiero wymiana rozrzadu.ja bym juz stawial na druga wymiane :)


chętnie służe pomocą

tekken82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 20:22
Lokalizacja: Tychy

Post autor: tekken82 » pt gru 21, 2007 00:32

sawik160284 pisze:hmm troche podejrzane zeby 131tys dopiero wymiana rozrzadu.ja bym juz stawial na druga wymiane :)
to by sie zgadzało - mam mase papierów z serwisów, itd. ale po niemiecku nie szprecham - jak pisze oil filter i takie tam sie domyślam reszty albo szukam po słownikach albo pytam kogoś kto sie zna :) dzięki za pomoc

[ Dodano: 20 Gru 2007 23:33 ]
czyli jak 10w40 to Castrol ? czy polecacie z praktyki coś innego ?



Awatar użytkownika
klewy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 09:22
Lokalizacja: Paslek
Kontakt:

Post autor: klewy » pt sty 18, 2008 14:56

Ja takze szukam porady co do oleju. Poprzedni wlasciciel jezdzil na Mobil 1 0w40, samochod ma przebieg 53 tys. Wlac taki sam czy zmienic ?


Pozdrawiam

greg

Post autor: greg » pt sty 18, 2008 22:27

klewy, lać



Awatar użytkownika
bkolodz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 14:14
Lokalizacja: Poznań - Lublin
Kontakt:

Post autor: bkolodz » pt lut 29, 2008 14:37

u mnie - 2 dni temu sprowadzone auto- musze zmienic olej, a lany byl jakis castrol - bo tylko tyle jest na wlepce. Silnik to 1,9 TDi 131 PS AVF, przebuieg 167 tys. Doradzcie co wlac.

Mowaq oczywiscie o passacie 2001r, pierwsza rejestracja 2001
Ostatnio zmieniony pt lut 29, 2008 14:38 przez bkolodz, łącznie zmieniany 1 raz.


ride for life, live for ride.....

tekken82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 20:22
Lokalizacja: Tychy

Post autor: tekken82 » pn maja 05, 2008 15:31

lukjar7 pisze:to ja też sie wypowiem.. a co?? :bigok:
co do dynamiki to jak jezdze sam badz we dwie osoby to nie ma nad czym płakać :)
ale ten golf ma taka granice....jak sie dopakuje ludzi i bagażu to zaczyna się robić z nim ciężko. w moim przypadku jak autko kupiłem to dziwiłem sie że lepiej mi idzie na małych obrotach niz na duzych i sobie zadawałem pytanie dlaczego??? przeciez to jest 16V. a gdy ktoregos dnia odkrecilem pokrywe filtra powietrza to sie zdziwiłem bo wygladał jak filtr weglowy :D gdy go wymieniłem samochód był żwawszey o niebo. jezdziłem mnostwem samochodow z takimi pojemnosciami i uważam ze akurat moj golf jak na ta pojemnosc to idze az za dobrze, przy wciskaniu gazu przy 130km/h czuc jak autko sie wyrywa do pszodu, ale to sa odczucia moje jak jezdze sam, no i jezdze na 175/80 r14 na wiosne zmienie na 195/65 r15 myslalem zakladac alusy 205/55 r16 ale mysle ze zbyt zabije nimi to autko i 195/65 r15 bedzie optymalnym rozwiazaniem.

co do oleju to jak przyjechał do mnie z belgii to mial jakis tam olej nawet nie wiem jaki i go nie podpijał ale gdy zmieniłem go na castrola 10w40 z allegro to zaczal go podpijac i to zdecydowanie za duzo, na wiosne wleje valvoline bo ludzie mi polecali i zobaczymy jak bedzie z podpijaniem,
swoja droga wydaje mi sie ze ten castrol z allegro jest jakis lewy
Jeżdżę na 205/55 r16 od ok 2 tyś Km i nie czuję żadnego spadku mocy ani przyspieszenia :) Oponki miodzio (Dunlop Fastresponse) od razu inna jazda w porównaniu z Orginalnymi balonami 185/80 r14 - nie buja na zaketach jak w starze, lepsza przyczepność tylko w koleinach strasznei nosi - ale to norma ponoc na takiej szerokości lacia.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 50 gości