Problem z odpaleniem auta z klem od innego auta

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jarekw0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn maja 05, 2008 11:01
Lokalizacja: Oława

Problem z odpaleniem auta z klem od innego auta

Post autor: jarekw0 » pn maja 05, 2008 13:46

Witam,
Mam problem przy odpalaniu auta, Rozrusznik nie ma siły by zakręcić..

Fakt 1: Akumulator bez jeżdżenia rozładowuje się w 2-3 dni.. w zimę czy lato.. nie robi mu różnicy .. czyli trup... będę w tym tygodniu wymieniał..
Fakt 2: Przy odpalaniu auta z klem od drugiego, nie jest to takim "hop siup" jak mogłoby się wydawać.. Od akumulatora TICO + ładowanie, rozrusznik nawet nie zakręcił...
Od kilkuletniego bmw + ładowanie miał duuuuuży problem, rozrusznik ledwo zakręcił.. w końcu, w bólach, za 3 razem załapał...
* Dodam, że z mojego akumulatora ściągam klemy i "jadę" tylko przez kogoś akumulator ...

Jestem zielony w sprawach samochodów, więc proszę o pomocne opinie w laicki sposób..
Dla mnie to sprawa dziwna.. bo co za problem czy akumulator mieści się pod maską, czy w samochodzie obok. Dziwne jest to, skoro drugi samochód jest odpalony i zakładam, że ma ładowanie do akumulatora więc napięcie na nim jest większe niż te 12V.. więc u mnie spokojnie powinno auto załapać..

Dzięki za pomocne opinie ..
Ostatnio zmieniony pn maja 05, 2008 13:53 przez jarekw0, łącznie zmieniany 1 raz.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn maja 05, 2008 13:55

Po pierwsze sprawdz u siebie na wylaczonym silniku jaki mas zpobor energii. Moze jakas zarowka ci sie pali, np w bagazniku. Co do odpalania z innego auta to musisz miec aku tej samej sprawnosci co w twoim aucie. Prad rozruchowy. Moze ktorys z kabli od aku jest walniety? Masa?


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn maja 05, 2008 13:56

być moze rozrusznik ma opory :bajer:

[ Dodano: Pon Maj 05, 2008 14:02 ]
a podłaczasz z obcego żródła oczywiście kablem czerwonym + do + akum a minus gdzieś do masy silnika
niema siły musi zaskoczyć jeżeli oczywiście obce żródło jest sprawne



jarekw0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn maja 05, 2008 11:01
Lokalizacja: Oława

Post autor: jarekw0 » pn maja 05, 2008 14:02

"Po pierwsze sprawdz u siebie na wylaczonym silniku jaki mas zpobor energii." - jak to sprawdzić ? i w jakich granicach ten pobór jest dopuszczalny (mam alarm, więc pewnie on coś żre..)

jak akumulator podładuję na prostowniku nawet marne 40 minut, to auto odpali...
A co z rozrusznikiem może być? bo może rzeczywiście ma jakiś opór podczas obrotu...
Ostatnio zmieniony pn maja 05, 2008 14:04 przez jarekw0, łącznie zmieniany 1 raz.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn maja 05, 2008 14:04

Aku jest w miare nowe? Sprawdz jaki masz pobor (miernikiem) i bedziemy myslec czy to duzo czy malo. Jak rozrusznik kreci na twoim naladowanym aku?
Ostatnio zmieniony pn maja 05, 2008 14:06 przez Gitner, łącznie zmieniany 2 razy.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn maja 05, 2008 14:10

jarekw0 pisze:bo może rzeczywiście ma jakiś opór podczas obrotu...
tak się zdarza że sam automat lubi się "skleic :
lub przytarta tuleja na wieńcu zębatym rozrusznika



jarekw0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn maja 05, 2008 11:01
Lokalizacja: Oława

Post autor: jarekw0 » pn maja 05, 2008 14:10

Mój akumulator już przeżył co trzeba i szybko się rozładowywuje bez jazdy.. po 2-3 dniach auta nie odpalę..
Jak podładuję akumulator, to nie ma problemu z odpaleniem.. 2 sek i odpala...
Jakiś miesiąc temu byłem w warsztacie i koles sprawdzał miernikiem przy włączonym silniku, i mówił , że ma dobre ładowanie.. Ale dokładnie nie powiem ile bo nie pamięta.. Miernika nie posiadam.. :|



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn maja 05, 2008 14:12

wiesz co ??? tak przeczuwam że chyba twój akum jest już kiepskiej jakości ma prawo się zuzyć i to własnie on nie trzyma prądu ale to sa tylko moje domysły więc sprawdz prąd jak napisał Gitner



jarekw0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn maja 05, 2008 11:01
Lokalizacja: Oława

Post autor: jarekw0 » pn maja 05, 2008 14:17

Ok, akumulator nie trzyma,
ale czy z klem od innego auta (kompletnie odpinając mój akumulator) samochód nie powinien odpalić? Czy takie są duże różnice pomiędzy samochodami, że podpinając inny akum(nawet nowy) może nie odpalić?



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn maja 05, 2008 14:56

jarekw0 pisze:Czy takie są duże różnice pomiędzy samochodami, że podpinając inny akum(nawet nowy) może nie odpalić?
Jaki masz silnik? Wazny jest prad rozruchowy aku..


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

greg

Post autor: greg » pn maja 05, 2008 15:22

jarekw0 pisze:* Dodam, że z mojego akumulatora ściągam klemy i "jadę" tylko przez kogoś akumulator ...
no to świetnie - spal kiedyś kable tą metodą - nie wypina się własnego aku tylko do twojego aku do klem (zapiętych) dopinasz kable rozruchowe - drugie auto chodzi przez chwilę doładowując ci twój aku - wtedy dopiero rozruch



jarekw0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn maja 05, 2008 11:01
Lokalizacja: Oława

Post autor: jarekw0 » pn maja 05, 2008 15:50

greg pisze:
jarekw0 pisze:* Dodam, że z mojego akumulatora ściągam klemy i "jadę" tylko przez kogoś akumulator ...
no to świetnie - spal kiedyś kable tą metodą - nie wypina się własnego aku tylko do twojego aku do klem (zapiętych) dopinasz kable rozruchowe - drugie auto chodzi przez chwilę doładowując ci twój aku - wtedy dopiero rozruch
Spoko dzięki za info, cóż pierwszy słysze ..
W takim razie może rzeczywiście to że tamten akumulator ładuje mój i potem idzie na rozruch daje info o tym dlaczego auto ma problem z uruchomieniem z klem..

[ Dodano: 05 Maj 2008 15:50 ]
Silnik 1,4 - benzyniak

[ Dodano: 05 Maj 2008 15:51 ]
Silnik 1,4 - benzyniak



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » pn maja 05, 2008 16:03

co do odpalenia z kabli to moze byc wina kabli sprawdz czy sie grzeja przy laczeniu kabla z krokodylkiem jak sie bardzo gdzeja to mozsz je wywalic

tanie kable robione sa z bardzo cieniutkiego splotu miedzianego zalane duzo iloscia plastiku przez co sie wydaja grubsze

nieraz jest tak za kabel nie ma nawet milimetra srednicy i sa takie opory przewodzenia a potem przejscia do krokodylka ze prad ktory jest na koncu kabli przy twoim aku jest zbyt maly by zakrecic silnikiem bo wszystko idzie w cieplo



Kris_W
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt lis 02, 2007 20:56
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Kris_W » pn maja 05, 2008 19:56

Jeśli masz auto wyposażone w auto alarm to proponuje podpiąć kable do aku zamknąć z pilota otworzyć i dopiero odpalić... Miałem podobny problem u ojca w Vectra B i dopiero po uzbrojeniu alarmu i otwarciu można bylo auto odpalić... Dla systemu zabezpieczenia auta przed kradzieżą każy lewy prąd to oznaka ingerencji złodzieja... Spróbuj może VW tez to ma....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 301 gości