Duże Spalanie Golf III 1,9 TD

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

darecky12

Post autor: darecky12 » pn paź 03, 2005 20:14

[quote="Pabloss"]Witam tez ma 1.9 TD

Hej, powiedz mi jaka masz predkosc V max? Bo to mnie interesuje.
Pozdro

darek



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » wt paź 04, 2005 08:40

Mój Golf TD na 15 calowych alusach i z 195/50 palił 6litrów, jak wróciłem do stalówek z ziomowymi opoonami to spalanie wróciło do 5,5. Jak kupiłem auto to na 55 litrach zrobiłem dokładnie 1000 km, większość co prawda w trasie i przy prędkościach do 120-130.
Moim zdaniem ważda przy naszych silnikach jest praca skrzynią biegów i zmiana biegu przy maksymalnym momencie obrotowym, ja zmieniam bieg w okolicacg 3tys o/min i jest całkiem spoko, dynamicznie i bez ssania w baku.



Awatar użytkownika
Pabloss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: sob lut 05, 2005 22:08
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pabloss » wt paź 04, 2005 08:50

Witam. Przepraszam za błędy w poprzednim poście (gdzie jest przycisk do edycji posta :-))Ale wracając do tematu to udało mi sie jechać 180 km/h na autostradzie pomiędzy Katowicami i Gliwicami, ale uczciwie muszę przyznać że było lekko z górki, ale naprawdę lekko. Normalnie 160-170 to idzie na równym, ale to już właściwie kres możliwości tego 75 konnego silniczka.



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » wt paź 04, 2005 12:03

Nooooo 7 literkow to nie tak strasznie mnie srednio bierze 6,5l/100km a tez mam kapcie 195/50R15 i walniety termostat bo max temp to 85*C na trasie tak 5,5 a w miescie kolo 7 zobaczymy co da wymiana termostatu. Ale skoro piszesz ze jestes swiezo upieczonym wlascicielem to z czasem tez wyczujesz samochodzik i bedziesz jezdził oszczedniej. Na początku tak jest ze ma sie ciezka noge he! he!
Pozdro!! ;-)



zulik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn paź 03, 2005 18:15
Lokalizacja: Ostrów wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: zulik » wt paź 04, 2005 13:21

Cześć Wszystkim - Jestem nowy na forum !
:pub:
spalanie przy jeździe po mieście 7L/100km
na trasie z Ostrowa Wlkp. do Wyszkowa - trasa liczy 320 km - spalił 5,1L/100km-bardzo spokojna jazda zgodnie z przepisami, 3 osoby na pokładzie, opony letnie.
samochodzik: Golf III VARIANT 1,9TD



atomic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: wt maja 31, 2005 09:10
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: atomic » wt paź 04, 2005 14:11

Witam
Spalanie w moim passacie miesci sie miedzy 5 - 5.5 l/100km srednio trasa miasto z tym ze na trasie staram sie nie przekraszac 120 km/h. Mowiles ze jezdziles wczesniej octavia pytanie czy benzynka czy dieslem. Ja wczesniej jezdzilem benzyna i zajelo mi troche czasu zeby nauczyc sie jezdzic dieslem. Diesle nie lubia duzych obrotow. Nalezy jezdzic max momentu obrotowego i zmiana biegu a nie jak benzynka but do dechy.
Inna sprawa to te Vmax 145km/h to na moje troche malo jak na TD. Ja bym jeszcze dal sprawdzic wtryskiwacze czy nie leja



darecky12

Post autor: darecky12 » śr paź 05, 2005 21:36

Witam,
temat troszke przysechl wiec bump go na poczatek. Ach ta praca nie pozwala zajmowac tym czym czlowiek by chcial :okej:
Dzieki wszystkim za pomoc i podpowiedzi. Zaczne sprawdzac mego golfika w przyszlym tygodniu. Ale juz wiem na pewno ze mam:
A) "padniety" termostat, stala temperaturka u mnie w trasie to dokladnie 80 stopni, ni mniej ni wiecej. Wiec jedna przyczyne mam juz, czyli zbyt niska temperatura.
B) Druga rzecz ktora wywnioskowalem to oponki. Ja mam R15 195 x 50 a na standardowych chyba pali troszeczke mniej. Bede moje alusie wymieniac na zwykle stalowe + standard oponki, zobaczymy co to da.
C) Sprawdze jeszcze raz filtry powietrza i paliwka :chytry:
D) Co do lania paliwa gdzies na zewnatrz to wydaje mi sie ze nie wystepuje to zjawisko.
E) Sprawdze jeszcze tylko wtryskiwacze a byc moze wymienie je na nowe.
F) Ostatnia rzecz ktora mi przychodzi do glowy to Wspomniany uszczelniac pod cieglem gazu.....
G) Co do zmiany biegow faktycznie depcze do deski az silnik zawyje, a nie przepisowe 3 tys i zmiana biegu.... i tu byc moze tkwi paliwozernosc. Dzisiaj w trasie juz testowalem taka zmiane biegow i spoko sprawdza sie :) nie ma potrzeby krecic silniczka na 3700....
W przyszlym tygodniu testy po wymianie termostatu. Aha chyba golfika troszke odmulilem, bo po 3 tygodniach uzytkowania predkosc Vmax wzrosla mi od 145 do teraz.... 155. Wiec chyba poprzedni wlasciciel (dziadek "Pan Wladzio" z babcia nie uzywali go jak nalezy). Cod V max sadze ze wplyw moze miec tez i olej, w moim byl zalewany ElF mineral.
Jeszcze raz dzieki za pomoc we wszystkich punktach wymienionych. Jezeli ktos ma cos nowego to prosze o komentarz.
Aha, wynik do ktorego chce dojsc to:
5,5 L trasa przy spokojnej 120 km/h
6,5 L miasto spokojnie.
V max 165 - 170 tak jak koledzy pisza. Prosze o uwagi.

Darek


P.S. Pozdrawiam cieplo w ten zimny wieczor.



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » czw paź 06, 2005 14:41

darecky12 pisze:Dzisiaj w trasie juz testowalem taka zmiane biegow i spoko sprawdza sie nie ma potrzeby krecic silniczka na 3700....
No niezle !!!! 3700rpm!!!!!!!!!!!!!! :crazy: no jak bys tak dluzej traktowal ten silnik zwlaszcza z rana to twoje problemy by sie calkiem rozwiązały! - same ( +R.I.P.+ dla sinika)
dla tego typu silnika to stala predkosc obrotowa to nie powinna przekraczac 3000rpm czyli na 5 biegu ok 120km/h a wyzsze to tylko przy wyprzedzaniu i przy cieplym silniku!!
Bądź dla niego delikatny a napewno Ci sie odwdzięczy dlugą i bezawaryjną pracą!
Pozdrawiam!



darecky12

Post autor: darecky12 » czw paź 06, 2005 18:35

Kurka, czyli 130 - 140 nie moge jezdzic non stop w trasie? Oczywiscie jezeli gdzies sie spiesze ;)
daro



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » czw paź 06, 2005 18:40

darecky12 pisze:Witam,
temat troszke przysechl wiec bump go na poczatek. Ach ta praca nie pozwala zajmowac tym czym czlowiek by chcial :okej:
Dzieki wszystkim za pomoc i podpowiedzi. Zaczne sprawdzac mego golfika w przyszlym tygodniu. Ale juz wiem na pewno ze mam:
A) "padniety" termostat, stala temperaturka u mnie w trasie to dokladnie 80 stopni, ni mniej ni wiecej. Wiec jedna przyczyne mam juz, czyli zbyt niska temperatura.
B) Druga rzecz ktora wywnioskowalem to oponki. Ja mam R15 195 x 50 a na standardowych chyba pali troszeczke mniej. Bede moje alusie wymieniac na zwykle stalowe + standard oponki, zobaczymy co to da.
C) Sprawdze jeszcze raz filtry powietrza i paliwka :chytry:
D) Co do lania paliwa gdzies na zewnatrz to wydaje mi sie ze nie wystepuje to zjawisko.
E) Sprawdze jeszcze tylko wtryskiwacze a byc moze wymienie je na nowe.
F) Ostatnia rzecz ktora mi przychodzi do glowy to Wspomniany uszczelniac pod cieglem gazu.....
G) Co do zmiany biegow faktycznie depcze do deski az silnik zawyje, a nie przepisowe 3 tys i zmiana biegu.... i tu byc moze tkwi paliwozernosc. Dzisiaj w trasie juz testowalem taka zmiane biegow i spoko sprawdza sie :) nie ma potrzeby krecic silniczka na 3700....
W przyszlym tygodniu testy po wymianie termostatu. Aha chyba golfika troszke odmulilem, bo po 3 tygodniach uzytkowania predkosc Vmax wzrosla mi od 145 do teraz.... 155. Wiec chyba poprzedni wlasciciel (dziadek "Pan Wladzio" z babcia nie uzywali go jak nalezy). Cod V max sadze ze wplyw moze miec tez i olej, w moim byl zalewany ElF mineral.
Jeszcze raz dzieki za pomoc we wszystkich punktach wymienionych. Jezeli ktos ma cos nowego to prosze o komentarz.
Aha, wynik do ktorego chce dojsc to:
5,5 L trasa przy spokojnej 120 km/h
6,5 L miasto spokojnie.
V max 165 - 170 tak jak koledzy pisza. Prosze o uwagi.

Darek


P.S. Pozdrawiam cieplo w ten zimny wieczor.
Ad. A Termostat miałem uszkodzony i pokazywał około 65 stopni. Po wymianie 80(troche mało bo piwinno być 90).
Ad. B Zmieniłem ostatnio opony z 185/60/14 na 195/50/15 i jakoś nie zuważyłem różnicy w spalaniu(pewnie jest z 0,1l/100km ;) )
Ad. C Zmieniałem również filtry i też jakoś nie widze zmian.
Jedyne co może jakoś drastyczniej pomóc to sprawdzenie/wymiana wtrysków czy nie leją. Coć napewno dobrze jest zrobic punkt A i C ;)



Awatar użytkownika
Pabloss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: sob lut 05, 2005 22:08
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pabloss » czw paź 06, 2005 19:03

MMMM chyba nie zrozumiałem co z tymi obrotami. Przecież jak silnik juz sie rozgrzeje do tych przynajmniej 80 st. to co stoi na przeszkodzi aby jeździć dynamicznie????? Z technicznego punktu widzenia chyba nic !!! Przy prędkości 140 -150 silnik jest na jakiś 3850 - 4000 rpm (dokładnie nie pamiętam) i co uważacie że to nie jest dobne dla silnika ???? i co może mu to zaszkodzić ?????



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » czw paź 06, 2005 20:17

A np. szlak trafi turbine...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pt paź 07, 2005 08:14

darecky12 pisze:Kurka, czyli 130 - 140 nie moge jezdzic non stop w trasie? Oczywiscie jezeli gdzies sie spiesze
A no tak jest jak pisze kolega powyzej
Wysłany: Czw Paź 06, 2005 20:17
a np. szlak trafi turbine...
Mozna jechac z taka predkoscią byle nie za dlugo a jak chcesz grzac ile wlwzie to nipotrzebnie kupiles diesla! Trzeba bylo kupic benzyniaka i zalozyc gazownie ;-)
Ale jak juz tak go pogonisz to jak przyjedziesz na miejsce to go nie gas odrazu tylko poczekaj z minute nich pochodzi na wolnych obrotach bo w tym czasie olej zchłodzi turbine. W przeciwnym razie w goracej turbinie pozostaly olej moze sie mawet zapiec i smarowanie turbinki trafi przyslowoiowy szlag a nie musze Ci chyba tlumaczyc ile takie cudo kosztuje.
moze tych zasad uzytkowania diesla jest duzo jak na poczatek ale to kwestia przyzwyczajenia. Diesel to spokojna jazda plynne wyprzedzanie!!!! a benzyniaki zawsze byly nerwowe i tylko reka od lewarka boli bo trzeba ciagle mieszac zeby niespadl z obrotow - a fe!! ;-))



Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

v-max

Post autor: daszczyk » pt paź 07, 2005 14:04

mój golfik 1,9TD kombi pali
na trasie do 100km/h 5,3 litra
na mieście 6,5-7,2 litra
v-max 165
ale jest wydaje mi się zmulony, może katalizator mam zapchany , jak to sprawdzić czy jest drożny
pozdrawiam


Seba

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 456 gości