SulecK pisze:problem z biegami mam tylko przy w wyzszych temperaturach
SulecK pisze:po dluzszej jezdzie czasem musze wcisnac dwa razy sprzeglo do konca zeby wogole 1 wrzucic
takie objawy mogą wskazywać na zbyt niski poziom oleju w skrzyni biegów gdyż przy krótkich odcinkach pokonywanych samochodem mimo niskiego poziomu oleju koła zębate zwłaszcza wyższych biegów nie zdołają się zbyt nagrzać i rozszerzyć termicznie a zatem nie ma kłopotów z ich zmianą, co innego kiedy z braku odpowiedniego poziomu oleju pokona się dłuższy dystans, wtedy z braku smarowania rozszerzalność termiczna kół zębatych poszczególnych biegów znacznie wzrasta, biegi trudno wchodzą lub najczęściej 5 i 4 bieg zaczynają wyskakiwać i zdarzyć się może zakleszczenie kół zębatych, których zwolnienie następuje zazwyczaj po kilku godzinach po ostygnięciu skrzyni biegów,
sam taki przypadek przerabiałem pokonując w jednym ciągu odcinek 200 km przy spokojnej jeździe 90-110 km/h, najpierw wyskakiwała piątka, potem był problem z wrzucaniem biegów od najniższego aż do najwyższego a w następstwie czego zakleszczyło mi skrzynię na 5 biegu i mimo że lewarek wchodził w położenia jak przy zmianie kolejnych biegów to startowałem tylko z 5 biegu, omal nie spaliłem sprzęgła ale do miejsca docelowego dojechać musiałem, dopiero następnego dnia rano skrzynia się rozkleszczyła i biegi można było swobodnie zmieniać. U mechanika okazało się, że w skrzyni jest tylko odrobina oleju. Po dolewce do właściwego poziomu pokonałem trasę powrotną 310 km i problem zniknął. Dziwne bo przy skrzyni nie było śladów wcześniejszego wycieku oleju. Dodam, że wcześniej w jeździe miejskiej z uwagi na małe przebiegi kilometrów (dziennie max 60 km) tego problemu mimo praktycznie braku oleju w skrzyni nie dało się zauważyć.