pasek czy kółko a może pompa wspomagania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Wajcheusz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 23:45
Lokalizacja: NoVWe Mosty - Bytom
Kontakt:

pasek czy kółko a może pompa wspomagania

Post autor: Wajcheusz » ndz maja 04, 2008 13:54

Chodzi o to że jak zaczynam manewrować kierownicą to coś strasznie piszczy,

domyślam się że może być to pasek od wspomagania,
ale chce zapytać czy ktoś z was już tak miał, bo nie wiem czy na przykład kółka od pompy się nie starły.

ew. czy może pompa siada,

mam nieraz tak że na 2500- 3500 tyś na niskich biegach, wpomaganie tak jakby wogóle nie działało. a nieraz na 1000 obrotów na postoju lepiej chodzi niż podczas jazdy.
Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 13:58 przez Wajcheusz, łącznie zmieniany 1 raz.


Peugeot 406 1,8 16V ponad 110 KoniMocy :-)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny!

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » ndz maja 04, 2008 14:08

sprawdź naciąg paska na początek.

Może być tak, że łożyska na pompie się blokują. Ale jeżeli pasek jest luźny, to nawet z nową pompą będzie piszczeć.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 04, 2008 14:09

Wajcheusz pisze:mam nieraz tak że na 2500- 3500 tyś na niskich biegach, wpomaganie tak jakby wogóle nie działało. a nieraz na 1000 obrotów na postoju lepiej chodzi niż podczas jazdy
to wskazuje na zły nciąg paska, sprawdź to.
Kółko nie mogą się wyślizgać, jesli pasek się ślizga to go wymień i naciągnij.

Piszesz o piszczeniu wiec patrz wyzej ale jesli to byłby jęk to była bo to sama pompa wspomy.
sas



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz maja 04, 2008 14:21

Witam :D
Tak zgadza się twój problem to źle naciągnięty pasek. Prawidłowo naciągnięty pasek daje sie ugiąć w najdluższej odległości miedzy kołami pasowymi, po środku tejze odległości na ok. 5-10mm. Sprawdz zarówno pasek od wspomy ale i od alternatora.
Od wspomy naciagasz pod samochodem. Jest tam specjalna śruba która po popuszczeniu pozostałych w otoczeniu pozwala naciagnac pasek od wspomagania. Pasek alternatora naciagasz także śruba ale z zębami na gwincie.
Pamiętaj nie naciągaj zbyt mocno bo załatwisz łożyska.
Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 14:23 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 04, 2008 14:40

Maćkooo pisze:Jest tam specjalna śruba która po popuszczeniu pozostałych w otoczeniu pozwala naciagnac pasek od wspomagania
dokladnie i bardzo wazne jest POPUSZCZENIE POZOSTAŁYCH , pamiętaj o tym



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 356 gości