Spadly osiagi po wymianie sprzegla

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gała
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr cze 20, 2007 15:20
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Spadly osiagi po wymianie sprzegla

Post autor: Gała » czw maja 01, 2008 19:21

Witam mam pytanie odnośnie sprzęgła w MK4. Mam model GTI oznaczenie silnika AWP jest to silnik o mocy 180 koni. Jakiś miesiąc temu zostało mi wymienione sprzęgło. Podczas wymiany okazało się że wcześniej jakiś geniusz zamontował sprzęgło od TDI które jak to mechanik powiedział miało mniejszą tarczę normalna kolej rzeczy. W tym samym czasie gdy było wymieniane sprzęgło wywaliło mi błąd "nieszczelność w układzie przepływomierza". Zauważyłem że po wymianie sprzęgła i skasowaniu wcześniej wspomnianego błędu, spadły mi osiągi. Mianowicie wcześniej auto na 2 biegu kręciło się do 120 km/h (zapłon odcinało przy ok 7100 obr/m). Teraz auto kręci się na 2 biegu do prędkości 110 km/h a zapłon jest odcinany w podobnej okolicy obrotów (nie pamiętam dokładnie ile, lecz nie różni się to mocno jeśli wogle się rożni).

Dodatkowo mogę powiedzieć że auto czasem dziwnie się zachowuję tzn. jadąc na przykładowo 2 biegu dodając lekko gazu, odczuwa się że samochód fajnie spokojnie zaczyna się wkręcać i można mu przycisnąć pedał gazu głębiej, ale czasami ma takie coś że odczuwalne jest w pewnym momencie jakby dostał za mało paliwa lub jakby ta moc w danym momencie uciekła, oczywiście ciągnie dalej ale coś mu jednak do końca nie gra, zastanawiam się czego może być to przyczyna. Przepływomierza, czy może skrzyni biegów? Skrzynia nie jest zajechana ale postanowiłem ją zregenerować tzn. wymienić zębatki i tryby bo słyszę że coś mi w niej drży. Myślę że szybciej przepływomierz lub jeszcze coś innego niestety nie mam pojęcia.

Dziękuję z góry za pomoc.
Ostatnio zmieniony pt maja 02, 2008 08:34 przez Gała, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » czw maja 01, 2008 20:34

Troche za małe róznica żeby szukac przyczyny w silniku(120km/h a teraz 110km/h) . Wiedz że duzy wpływ na osiągi naszych aut ma temp.powietrza i ciśnienie powietrza. Po obserwuj troche jak się sprawuje auto w ciepłe dni a jak w chłodniejsze dni.



Gała
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr cze 20, 2007 15:20
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Gała » sob maja 03, 2008 16:05

Hmm nigdy wcześniej czy to zimno czy ciepło nie miałem takiego przypadku stawiam na przepływomierz bo gdy auto jest na postoju to widać jak leciutko wskazówka na obrotomierzu faluje. Także chyba w tym tkwi problem, a przynajmniej tak przypuszczam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 435 gości