Świszczące zawieszenie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Boczkowski_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob sty 27, 2007 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Świszczące zawieszenie

Post autor: Boczkowski_D » sob maja 03, 2008 00:48

Od jakiegoś czasu słyszę dziwne dźwięki wydobywające się z okolic tylnego prawego koła. Na początku były one ledwie zauważalne, ale teraz przybrały na sile. Brzmi to trochę jak wyginająca się blacha, lub metaliczny świst. I jedynie na niewielkich nierównościach. Wygląda na jakiś niewielki element, bo większy byłoby inaczej słychać. Macie pomysł co to może być i jak to sprawdzić? Przymierzam się do wymiany amortyzatorów, czyżby jeden z nich dawał w taki sposób znać o sobie?



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » sob maja 03, 2008 08:37

Hmm łozysko.



Awatar użytkownika
Boczkowski_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob sty 27, 2007 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Boczkowski_D » sob maja 03, 2008 09:19

Na nierównościach? Na gładkiej powierzchni jest cichutko...



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » sob maja 03, 2008 15:43

Chyba wiem o jaki świst chodzi , taki dzwięk jakby coś zassysalo ?
Najprosciej jest to sprawdzić przejezdzając przez chupki z większa predkoscią i niech druga osoba stoi na zewnatrz . Ten typowy "swist" pojawi sie w momencie kiedy kola zjerzdzają z chupka wtedy nastepuje dosc spore rozciagniecie amorka. Jest to typowy dzwiek dla amorków olejowych. Norma.

Sprobuj jeszcze zrobic maly test, zwolnij reczny otworz tylna klape , zaprzyj sie i mocno naciskaj na bagaznik (zabujaj tylem w doł) moze usłyszysz "swist" :hmm:



Awatar użytkownika
Boczkowski_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob sty 27, 2007 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Boczkowski_D » sob maja 03, 2008 22:31

Dziś wprawdzie nie testowałem, bo przecież jest święto i auto ma wolne, ale dzięki za sugestię. Na pewno sprawdzę. Osobiście jednak ta teoria jest mało prawdopodobna, gdyż:
1) ten dźwięk wyraźnie dochodzi tylko z jednej strony auta,
2) dźwięk raczej przypomina wyginaną blachę niż świst amortyzatorów.
Jakieś inne sugestie?
Ostatnio zmieniony sob maja 03, 2008 22:32 przez Boczkowski_D, łącznie zmieniany 1 raz.



Kris_W
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt lis 02, 2007 20:56
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Kris_W » pn maja 05, 2008 20:14

100% stawiam na tuleje metalowo gumową w tylnej belce 80zł szt w ASO a zamiennik jakieś 40zł z dobrej firmy... Troszke gorzej z wymianą ale w garażu z kanałem dasz rade... No i oczywiście wymieniamy dwie strony :D



Awatar użytkownika
Boczkowski_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob sty 27, 2007 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Boczkowski_D » pn maja 05, 2008 22:38

Dzięki za podpowiedź. Słyszałem, że wymiana takej tulei to niełatwa sprawa. Da się to jakoś sprawdzić, żeby nie napracować się nadaremno?



Kris_W
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt lis 02, 2007 20:56
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Kris_W » wt maja 06, 2008 18:30

Wystarczy podjechać na jakąś stacje diagnostyczna i poprosić o spradzenie zawieszenia na szarpakach... u nas to kosztuje 20zł na stacji diagnostycznej gdzie przeglady rejestracyjne robia. Powiedzą Ci od A do Z i będziesz miał zgłowy zgadywanie co i jak sie zdupcyło...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 255 gości