Sprężyna do GT jest taka sama jak do innych ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Sprężyna do GT jest taka sama jak do innych ?

Post autor: golofs » czw maja 01, 2008 19:05

Napisałem tego posta bo trzeba w końcu przerwać mit że springi w GT są niższe o 10mm.
Często na forum tak piszą ale zaglądając tu:

http://www.4cars.pl/dodatkowe/listaMare ... ub=SU39071

wszystko się wyjaśnia że sprężyna pasuje prawie do wszystkich modeli oprócz GTI.


Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 01, 2008 19:10

golofs pisze:mit że springi w GT są niższe o 10mm.
Bywam na forum czasem i nie pamiętem żeby taka opinia się powtarzała. Nie springi są krótsze tylko tylko amorki.
A springów (fabrycznych oczywiście) jest co najmniej 8 rodzajów i różnią się twardością.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: golofs » czw maja 01, 2008 19:26

Paweł Marek pisze:Nie springi są krótsze tylko tylko amorki.
Ale to sprężyny decydują o wysokości zawieszenia.

Czy tak nie jest ?


Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !

Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » czw maja 01, 2008 22:49

ale jak chcesz obnizyc zawieszenie to muszisz zalozyc krotsza spezyne bo amorki w mk3 chyba wszystkie maja ten sam skok (nie jestem pewien) tylko GTI ma inne


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 01, 2008 22:54

golofs pisze:Ale to sprężyny decydują o wysokości zawieszenia.
wysokość zawieszenia zależy od długości amorka i od wysokości sprężyny po jej obciążeniu samochodem. Decydują obie rzeczy
szopek87 pisze:ale jak chcesz obnizyc zawieszenie to muszisz zalozyc krotsza spezyne bo amorki w mk3 chyba wszystkie maja ten sam skok (nie jestem pewien) tylko GTI ma inne
Gt ma równieź krótsze tylko mniej niż GTI, i nie chodzi o skok tylko o długość amorka czyli odległość od dolnego mocowania do dolnego talerzyka


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: golofs » pt maja 02, 2008 08:57

Nie mogę na forum nic znaleść o tych oznaczeniach na sprężynie "kropkach na sprężynie".

Z tyłu mam dwie żółte kropki nie wiem co to znaczy.

Czy nie ma ktoś tabeli do tego ?


Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !

Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » pt maja 02, 2008 10:14

Paweł Marek pisze:
golofs pisze:Ale to sprężyny decydują o wysokości zawieszenia.
wysokość zawieszenia zależy od długości amorka i od wysokości sprężyny po jej obciążeniu samochodem. Decydują obie rzeczy
szopek87 pisze:ale jak chcesz obnizyc zawieszenie to muszisz zalozyc krotsza spezyne bo amorki w mk3 chyba wszystkie maja ten sam skok (nie jestem pewien) tylko GTI ma inne
Gt ma równieź krótsze tylko mniej niż GTI, i nie chodzi o skok tylko o długość amorka czyli odległość od dolnego mocowania do dolnego talerzyka


[ Dodano: 02 Maj 2008 10:15 ]
golofs pisze:Nie mogę na forum nic znaleść o tych oznaczeniach na sprężynie "kropkach na sprężynie".

Z tyłu mam dwie żółte kropki nie wiem co to znaczy.

Czy nie ma ktoś tabeli do tego ?


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt maja 02, 2008 11:43

golofs pisze:Z tyłu mam dwie żółte kropki nie wiem co to znaczy.
ja już tego szukałem i nigdzie nie znalazłem porządnej listy sprężyn. W serwisówce obejmującej auta z pierwszych lat produkcji pisze tylko że wszystkie sprężyny tylne mają dwie żółte kropki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt maja 02, 2008 22:44

www.vagcat.com lub ETKA/ETOS itp ...
kolega ma rację bo sprężyn do mk3 było sporo ... zależały nie tylko od silnika ale też skrzyni biegów i obecności klimy + tzw "sports gear" osiągane właśnie przez niższe amorki lub amorki i sprężyny ...
napisz jakiego koloru masz te kropki?
z katalogami zamienników to uważaj bo tu jest straszne uproszczenie - najcześciej 3 typy benzyna, dizel i "GTI" i jeszcze co lepsze rzadko kiedy odpowiadają charakterystyce oryginalnych :bigok:
całe szczęście jest takie cudo jak orgparts.com - najpierw wrzucasz numery oryginału (łącznie z literką!!) i masz wymairy sprężyny a potem możesz wrzucić numer porządnego zamiennika - Lesjofors/Sachs i poda ci jego wymiary grubość druta/szerokość/wysokość
w ten sposób jesteś w stanie dobrać identyczne lub najbardziej zbliżone ... :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: golofs » pn maja 05, 2008 22:43

Ja znalazłem w ETKA opis tych kolorków:

Przód:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/902 ... 78aa4.html

Tył.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/236 ... bd3c2.html

I powiem wam że się zgadza bo ja mam GT i na sprężynie 191 411 105 M z przodu rzeczywiście są:

trzy kropki zielone i jedna pomarańczowa

A z tego co pisał ppoll27 o ETKA i http://orgparts.com/ wyszło mi coś takiego:

Outer Diameter [mm]:138,7 Height [mm]:362 Thickness [mm]:12,4 191 411 105 M - GT

Outer Diameter [mm]:139 Height [mm]:360 Thickness [mm]:12,4 191 411 105 K

Outer Diameter [mm]:141 Height [mm]:330 Thickness [mm]:12,7 191 411 105 N - GT

Outer Diameter [mm]:137 Height [mm]:368 Thickness [mm]:12,50 191 411 105 P - GT

Outer Diameter [mm]:141 Height [mm]:330 Thickness [mm]:13 191 411 105 Q

Outer Diameter [mm]:138 Height [mm]:381 Thickness [mm]:12,1 1H0 411 105 A
Outer Diameter [mm]:141 Height [mm]:360 Thickness [mm]:12,7 1H0 411 105 A

Outer Diameter [mm]:135,9 Height [mm]:376 Thickness [mm]:12,5 357 411 105 B

Wynika z tego że nie każdy GT jest obniżony !

POZDRAWIAM :okej:
Ostatnio zmieniony wt maja 06, 2008 13:01 przez golofs, łącznie zmieniany 10 razy.


Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr maja 07, 2008 14:01

:)
grzebiąc w sprężynach dotarłem jeszcze do tego że "z grubsza" możesz ocenić porównywalnie "twardość" sprężyn o podobnych wymiarach i o ch-ce liniowej (czyli fabryczne) po stosunku DO(srednicy zewnętrznej) do d (średnicy drutu) - sprężna z większym stosunkiem jest miększa, a sprężyna z mniejszym twardsza ... pod tym kątem warto też sprawdzić zamienniki
nie znam sie na tym az tak (prosze poprawić jeśli pisze bzdury) ale po przejrzeniu kilku katalogów (nie tylko VAG ale też opel, daewoo itp) wydaje się to sprawdzać np tak że lekkie wersje benzynowe mają ten stosunek ciut wyższy niż GTI a te mają wyższy niż Dizle (zależy to jeszcze od wypasu który też swoje waży:automatu/klimy) ...
co do katalogów zamienników to dużo identycznych do seryjnych (ale nie wszyskie) robi NK-automotive a np Lesjofors robi raczej te "mieksze" wersje ... :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: golofs » pn maja 19, 2008 11:29

ppoll27 pisze::)
grzebiąc w sprężynach dotarłem jeszcze do tego że "z grubsza" możesz ocenić porównywalnie "twardość" sprężyn o podobnych wymiarach i o ch-ce liniowej (czyli fabryczne) po stosunku DO(srednicy zewnętrznej) do d (średnicy drutu) - sprężna z większym stosunkiem jest miększa, a sprężyna z mniejszym twardsza ... pod tym kątem warto też sprawdzić zamienniki
nie znam sie na tym az tak (prosze poprawić jeśli pisze bzdury) ale po przejrzeniu kilku katalogów (nie tylko VAG ale też opel, daewoo itp) wydaje się to sprawdzać np tak że lekkie wersje benzynowe mają ten stosunek ciut wyższy niż GTI a te mają wyższy niż Dizle (zależy to jeszcze od wypasu który też swoje waży:automatu/klimy) ...
co do katalogów zamienników to dużo identycznych do seryjnych (ale nie wszyskie) robi NK-automotive a np Lesjofors robi raczej te "mieksze" wersje ... :bigok:
Masz może racje bo gdzieś na forum czytałem że ktoś założył spring od GTI i zamiast mu obnizyć przód to mu dzwigło o parę centów.
Biorąc to na logikę jeśli silnik jest lekki to mogło się tak zdarzyć.


Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 593 gości