Cos puka podczas jazdy, podczas dodawania gazu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Cos puka podczas jazdy, podczas dodawania gazu
Witam!! w moim Golfie II coś stuka puka podczas jazdy a najbardziej podczas dodawania gazu, mechanicy nie wiedzą co to jest , jeden tylko powiedział ze do wymiany jest poduszka pod szkrzynią no to wymieniłem, i dalej to samo, przegłuby podobno sa ok.. jesli ktoś może mi pomoc prosze o odp...!!!
Ostatnio zmieniony czw maja 01, 2008 17:28 przez lidzio7, łącznie zmieniany 1 raz.
:-((
jak juz zacznie stukać to cały czas tak samo, czasami stuka przy dawaniu gazu, czasami jak jade na luzie, aha jak stoje w miejscu i krece kirownicem to słysze taki trzeszczenie ciche, może to mieć coś wspólnego z moim wczesniejszym problemem?? nie wiem wogle co teraz zrobic bo mechanicy nie widza, jeden nawet chciał wyciagnąć mi skrzynie zeby cos sprawdzic i skasowac 200 zł ..
[ Dodano: 01 Maj 2008 16:43 ]
nie stuka cały czas, są momenty że nic nie słychac..
[ Dodano: 01 Maj 2008 16:43 ]
nie stuka cały czas, są momenty że nic nie słychac..
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
przegląd punktów mocowania zawieszenia, od tego musisz zacząć, przypuszczam ze jak to zrobisz to juz bedziesz wiedzial co stuka.
Jesli to cos w zawieszeniu (nie mylic z ukladem napedowym) to od dodawania gazu najglosniej stuka tylna tuleja wachacza, jesli sruba jest poluzowana albo niedokręcona. Stuk jest wtedy w podłogę co czuć pod nogą.
[ Dodano: Czw Maj 01, 2008 17:52 ]
trzeszczenie to raczej osobna sprawa
Jesli to cos w zawieszeniu (nie mylic z ukladem napedowym) to od dodawania gazu najglosniej stuka tylna tuleja wachacza, jesli sruba jest poluzowana albo niedokręcona. Stuk jest wtedy w podłogę co czuć pod nogą.
[ Dodano: Czw Maj 01, 2008 17:52 ]
trzeszczenie to raczej osobna sprawa
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witamsas_gti pisze:to od dodawania gazu najglosniej stuka tylna tuleja wachacza
Kolego bez przesad, tuleja ma stukac??.
JA tutaj skałdniałbym sie jednak ku obejrzeniu przegubów,
hm sprawdz jeszcze końcówki drążków kierowniczych. To akurat zrobisz sam, poprostu poruszaj nimi czy mają luzy(końcówki drążków).
To co mi jeszcze przychodzi do głowy to sworznie wahaczów oraz łożysko poduszki amortyzatora.
Kolego mozesz podac wiecej szczegółów?? Czy gdy auto stoi na luzie i nie robisz nic to tez stuka. ??
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
jak auyto stoi jest wszytsko w porzadku, kłopoty zaczynaja sie podczas jazdy.. zemnie taki mechanik jak z koziej dupy traba, więc nie mam zabardzo pojęcia, i nie chce dawać do każdego mechanika i płacic a w koncu to i tak nie bedzie to.... mechanicy mi mówili ze oni nic nie widza.. i nie wiedza... no i kapa
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Maćkooo, to co pisałem nie dotyczyło układu napędowego wiec w tym także przegubów, ale tu nie wykluczam ze to przeguby, ja po prostu pisalem o zawieszeniu a nie ukladzie napedowym o czym raczylem poinformowac czytelnika :pMaćkooo pisze:Witam
Kolego bez przesad, tuleja ma stukac??.
JA tutaj skałdniałbym sie jednak ku obejrzeniu przegubów,
A uwierz mi ze tuleja tylna wali jak głupia jeśli jest oderwana guma od reszty albo jesli śruba jest poluzowana lub pękła. Jesli nie wierzysz to poluzuj tę śrubę o 3 zwoje i przejedź przez jakąś dziurę. Stuk jest baaardzo głosny
poza tym nie czepiaj sie bo nie ma czego, napisalem jako pierwsze że trzeba zacząć od przeglądu wszystkich punktów mocowania zawieszenia.
Kolega pisze że stuka podczas jazdy a najbardziej podczas dodawania gazu.
Uklad napędowy (w tym przeguby) można łatwo wyeliminować, gdyż ten dzwięk przestanie się pojawiać po wrzuceniu luzu i np przejechaniu przez dany fragment drogi czy dziurę jeszcze raz. Wtedy to juz zostaje praktycznie tylko zawieszenie lub ewentualnie poluzowany na wieszakach układ wydechowy wali o podłogę.
Tak wiec zostaje kompleksowe obejrzenie punktów mocowania zawieszenia przy okazji porządne pomachanie wydechem.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kolego bez urazy, chciałem tylko zauwazyc ze moim zdaniem tuleja ma sie tutaj nijak do stuków przy dodawaniu gazu.sas_gti pisze:poza tym nie czepiaj sie
Ostatnio zmieniony pt maja 02, 2008 00:46 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
no widze wlasnie ze ciezko jest Ci w to uwierzyc,
Poluzuj zatem sobie tę śrubę chocby o 3 zwoje i srpawdź na włąsnej skrórze bo tekst pisany Cie nie przekona jak wdzię (wygląda na to ze sie chyba znasz, wiec to raczej nie powinien byc dla Ciebie jakis duzy problem) przejedz kawalek, dodaj gazu, zobaczysz jak stuka.
W zasadzie to nie wiem o co Ci Kolego chodzi, skoro piszę Ci wyraźnie ze jest to mozliwe to Ty mi chyba w tym momencie zarzucasz ze chce kogos celowo wprowadzic w błąd. Czy co? Bo twierdzisz po prostu ze tuleja nie moze dawac stuku przy dodwaniu gazu. A o momencie obrotowym ktory dziala na cala karoserie nie slyszales? Otos kolo napedzane chce "zakręcić" całym samochodem, jak na reklamie wiertarek, a jak jakiś punkt mocowania wahacza jest poluzowany to on bedzie sie obijał.
To co Ci piszę jest z mojego doswiadczenia i wiedzy z uczelni a nie z jakiegos tematu ktory przeczytalem na forum, sam mialem taki przypadek, i sam dochodziłem co tak wali przy dodawaniu gazu, a moze smieszny bedzie tu fakt ze robierałem przy tej okazji obie półosie żeby dokładnie sprawdzić przeguby, bo wydawało mi sie ze to moga byc one a tulei tez nie podejrzewałem. Przegub dają dość charakterystyczne objawy i zakąłdam sie ze kazdy piwerdzy lepszy mechanik by mógł zgiagnozować stukanie przegubów, to potrafię nawet ja w jadącym obok samochodzie jak mam otwarte okno, wiec proponowałbym jednka szukać dalej niż banalne przeguby.
Poluzuj zatem sobie tę śrubę chocby o 3 zwoje i srpawdź na włąsnej skrórze bo tekst pisany Cie nie przekona jak wdzię (wygląda na to ze sie chyba znasz, wiec to raczej nie powinien byc dla Ciebie jakis duzy problem) przejedz kawalek, dodaj gazu, zobaczysz jak stuka.
W zasadzie to nie wiem o co Ci Kolego chodzi, skoro piszę Ci wyraźnie ze jest to mozliwe to Ty mi chyba w tym momencie zarzucasz ze chce kogos celowo wprowadzic w błąd. Czy co? Bo twierdzisz po prostu ze tuleja nie moze dawac stuku przy dodwaniu gazu. A o momencie obrotowym ktory dziala na cala karoserie nie slyszales? Otos kolo napedzane chce "zakręcić" całym samochodem, jak na reklamie wiertarek, a jak jakiś punkt mocowania wahacza jest poluzowany to on bedzie sie obijał.
To co Ci piszę jest z mojego doswiadczenia i wiedzy z uczelni a nie z jakiegos tematu ktory przeczytalem na forum, sam mialem taki przypadek, i sam dochodziłem co tak wali przy dodawaniu gazu, a moze smieszny bedzie tu fakt ze robierałem przy tej okazji obie półosie żeby dokładnie sprawdzić przeguby, bo wydawało mi sie ze to moga byc one a tulei tez nie podejrzewałem. Przegub dają dość charakterystyczne objawy i zakąłdam sie ze kazdy piwerdzy lepszy mechanik by mógł zgiagnozować stukanie przegubów, to potrafię nawet ja w jadącym obok samochodzie jak mam otwarte okno, wiec proponowałbym jednka szukać dalej niż banalne przeguby.
bez róznicy czy dziura i rosty asfalt, a dzwiek dobiega jak by z prawego przedniego koła cos obok niego, więc to napewno nie bedzie tłumik... czy luż czy gaz stuka kiedy sie da..., jedynie podczas postoju wszytsko ok, a dzwięk jest tak mi sie wydaje jak by cos było poluzowane, ..cosw tym stylu..
[ Dodano: 02 Maj 2008 14:30 ]
jak ktos ma konkretne propozycje to prosze o pomoc co w pierwszej kolejności powinienem sprawdzic albo podpowiedzieć mechanikowi bo nie mam pojęcia co z tym zrobić..
[ Dodano: 02 Maj 2008 14:30 ]
jak ktos ma konkretne propozycje to prosze o pomoc co w pierwszej kolejności powinienem sprawdzic albo podpowiedzieć mechanikowi bo nie mam pojęcia co z tym zrobić..
Sprawdz czy nie jest poluzowana polos od strony skrzyni biegow. Jeszcze moze poduszka od mocowania silnika ,ale to by moglo stukac tez przy uruchamianiu silnika. Albo mialem sytuacje ze ciezarek od wywarzania kola zaczepial o zacisk.A jeszcze wazna rzecz czy to stukanie jak jedziesz szybcie to tez szybciej stuka
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
lidzio7 Kolego sprawdz sobie jeszcze poduszke dokladnie lozysko gornego mocowania amortyzatora i moze sprezyne bo ja mialem peknieta i tego az tak nie bylo widac.i mialem takie stuki jak ty i nie doszlem do tego dopiero przy wymianie zawieszenia mechanik zauwarzyl co bylo powodem tyh stukow.
Pozdro
Pozdro
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 283 gości