Jakie zegary do Jetty w wersji amerykaniec?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

servet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 09:14
Lokalizacja: BP

Jakie zegary do Jetty w wersji amerykaniec?

Post autor: servet » pn kwie 28, 2008 11:49

Witam. Mam Jettę II 1986r. 1.6D. Sprowadzona kiedyś ze stanów (klima, licznik w milach itp.). Mam teraz silnik po kapitalnym remoncie więc muszę sprawdzać przebiegi - kiedy dotarty, kiedy wymiana płynów itp. Niestety licznik mi wysiadł i liczy tylko prędkość nie liczy niestety przejechanego dystansu. Chcę kupić "nowe" zegary gdzieś na jakimś szrocie lub na allegro ale nie wiem na co zwracać uwagę żeby pasowały. Tyle ich jest - np. na dwie kostki albo na jedną, z zegarkiem - wskazówkowym lub elektronicznym, z obrotomierzem, itd, itp. Ta którą mam w tej chwili jest z zegarkiem z prawej strony(niestety też nie działa), poniżej zegarka (a dokładnie w jego dolnej części - zamiast cyfry 6) jest wskaźnik poziomu paliwa, na środku na dole jest wskaźnik temperatury, na górze na środku jest podświetlana na żółto strzałka czyli tzw. "ekonom" z lewej strony prędkościomierz w milach i km/h też ale takimi małymi literkami. Chciałbym mieć licznik w km/h a nie w milach. Czy w tym modelu można jakoś bezproblemowo mieć obrotomierz i czy trzeba coś w związku z tym przerabiać/dorabiać?

Doradźcie, podpowiedzcie czego szukać i na co zwracać uwagę.

Znalazłem coś takiego: http://moto.allegro.pl/item351661129_li ... iesel.html ale nie ma "ekonoma" no i w porównaniu z moimi zegarami to tutaj wskaźnik paliwa jest na miejscu wskaźnika temperatury a wskaźnik temperatury jest na miejscu "ekonoma".
Ostatnio zmieniony pn kwie 28, 2008 12:23 przez servet, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn kwie 28, 2008 14:25

MUsisz oczywiście szukać zegarów do diesla, na dwie wtyki. Ważny jest indeks licznika, jeśli bedzie inny licznik może przekłamywać. Indeks masz kolo licznika przebiegu dziennego, występują najczęściej 950, 935



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn kwie 28, 2008 23:53

No chyba nie do końca z tym indeksem to prawda, bo jak licznik był w milach, to miał inny indeks, niż te co są w km. Tylko teraz nie wiadomo czym zastąpić licznik w milach.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » wt kwie 29, 2008 02:00

Nieważne czy licznik w milach czy km czy 0 - 220 czy 20 - 200 jak się indeks zgadza to będzie dobrze pokazywać.


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
zjawa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: wt cze 26, 2007 08:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: zjawa » wt kwie 29, 2008 07:23

na allegro jest oryginalny licznik za niewielką kasę , lub ewentualnie przełóż z innego licznika sam prędkościomierz i jak koledzy piszą nieważne czy będzie to z diesla czy benzyny byle indeks był takki sam . licznik z po pekanom szybkom kupisz za grosze :grin:


-----------o00o----'(_)'----o00o-----------

servet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 09:14
Lokalizacja: BP

Post autor: servet » wt kwie 29, 2008 21:53

Jest tylko jeden problem - na moim liczniku nie ma indeksu prędkości. Jest tylko - tak przypuszczam - pojemność silnika czyli liczba 1540. I to wszystko. Więc dalej nie wiem...



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » śr kwie 30, 2008 00:36

i to jest właśnie indeks. ciężko będzie ci chyba znaleźć zegary z takim indeksem. Ale jak masz skrzynie 4S i koła w granicach 195/50 R15 to podejdzie ci 950


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr kwie 30, 2008 02:10

Niech zobaczy jaki indeks ma jego odpowiednik silnika a raczej skrzyni na wersje europejską i po problemie
Ostatnio zmieniony śr kwie 30, 2008 02:15 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr kwie 30, 2008 09:28

thebishop pisze: to jest właśnie indeks. ciężko będzie ci chyba znaleźć zegary z takim indeksem. Ale jak masz skrzynie 4S i koła w granicach 195/50 R15 to podejdzie ci 950
Przecież o tym pisałem -
Lipek81 pisze:bo jak licznik był w milach, to miał inny indeks, niż te co są w km
Jeżeli servet kupiłby licznik o tym samym indeksie, czli 1540, to ten licznik również byłby w milach.

Jeżeli chce mieć w km, to musi kupić licznik o innym indeksie. I tu jest włąśnie problem - na co to zamienić.
Z tym indeksiem 950 przy skrzyni 4S też nie do końca prawda - ja mam przy skrzyni 4S licznik z indeksem 935 (silnik 1.6 PN) - i wszystko dobrze pokazuje. Moim zdaniem w jego przypadku (jeżeli ma skrzynię 4S) najbezpieczniej kupić jednak licznik 950 i jeżeli będzie kłamał, to zmienić zębatkę w skrzyni, na końcu linki od prędkościomierza.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

servet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 09:14
Lokalizacja: BP

Post autor: servet » śr kwie 30, 2008 14:00

No dobrze, a co znaczy "skrzynia 4S" i jak sprawdzić czy taką mam...?



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » śr kwie 30, 2008 14:20

schylić sie pod auto, odnaleźć pole numerowe skrzyni i przeczytać :bigok: numer ma wybity


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr kwie 30, 2008 15:30

Albo w bagażniku pewnie masz wklejke i tam jest napisane. 4S to określenie skrzyni biegów. Ogólnie to jest tak, że masz kilka typów skrzyń - np. 020, 084 itd. Każda ze skrzyń danego typu ma taką samą budowę, z zewnątrz wygląda tak samo, ale różni się przełożeniami na poszczególnych biegach i na przekładni głównej. Stąd konkretny model skrzyni określany jest innym oznaczeniem - np. 4S.

To tak samo, jak z silnikami - wszystkie diesle w mkII miały pojemność 1600, ale były ich różne rodzaje - JR, SB itd. bo różniły się np. tym, czy miały turbinę, czy nie.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

servet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 09:14
Lokalizacja: BP

Post autor: servet » ndz mar 22, 2009 13:26

Odgrzebuję temat po prawie roku - pisałem sobie przez ten czas kilometry "z grubsza" na kartce ale już mnie to wkurza. Znalazłem w bagażniku etykietę z oznaczeniami. Może ktoś z was rozszyfruje te oznaczenia. Po lewej stronie są "opcje" a po prawej wydrukowane oznaczenia, tyle że oznaczenia są nie dokładnie na wprost opcji może ktoś będzie w stanie dopasować.

Jest tak:

1. SORT NR i jakiś długi numer 1024 27 5-0863 UB
2. TYP/TYPE i mniej więcej na przeciwko jest coś takiego: WVWGG016 0 FW785266
3. ENG. CODE/TRANS. CODE i tu jest na pewno 167 a dalej chyba EF2 (to pewnie o to chodzi)
4. PAINT No./INTERIOR i LA8V i dalej chybaBG (kolorki nadwozia/ wnętrza)
5. OPTIONS i symbol D01 D82 573

Wychodzi na to że oznaczenie skrzyni to EF2 ale tak jak pisałem wcześniej te nadrukowane oznaczenia nie są dokładnie na wprost więc nie jestem pewien czy właściwie przyporządkowałem.

Czy ktoś może z tego wywnioskować jaką mam skrzynię biegów i jaki do niej mogę dokupić licznik w km/h (z jakim indeksem) żeby mi nie przekłamywał?



esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: esio10 » ndz mar 22, 2009 15:39

servet pisze:Odgrzebuję temat po prawie roku - pisałem sobie przez ten czas kilometry "z grubsza" na kartce ale już mnie to wkurza. Znalazłem w bagażniku etykietę z oznaczeniami. Może ktoś z was rozszyfruje te oznaczenia. Po lewej stronie są "opcje" a po prawej wydrukowane oznaczenia, tyle że oznaczenia są nie dokładnie na wprost opcji może ktoś będzie w stanie dopasować.

Jest tak:

1. SORT NR i jakiś długi numer 1024 27 5-0863 UB
2. TYP/TYPE i mniej więcej na przeciwko jest coś takiego: WVWGG016 0 FW785266
3. ENG. CODE/TRANS. CODE i tu jest na pewno 167 a dalej chyba EF2 (to pewnie o to chodzi)
4. PAINT No./INTERIOR i LA8V i dalej chybaBG (kolorki nadwozia/ wnętrza)
5. OPTIONS i symbol D01 D82 573

Wychodzi na to że oznaczenie skrzyni to EF2 ale tak jak pisałem wcześniej te nadrukowane oznaczenia nie są dokładnie na wprost więc nie jestem pewien czy właściwie przyporządkowałem.

Czy ktoś może z tego wywnioskować jaką mam skrzynię biegów i jaki do niej mogę dokupić licznik w km/h (z jakim indeksem) żeby mi nie przekłamywał?
mam jette w wersji US byl licznik w milach 1540 indeks to jest odpowiednik na km/h 950 sprawdzalem :) wiec takiego licznika szukaj - no chyba ze chcesz oryginalny, jak ci nie zlicza przebiegu mil to wyjmij zegary z panelu i rozkrec go ( predkosciomierz ) musisz wyjac i tam sie przyjzec w srodku jak to wyglada - tez mi nie zliczal okazalo sie ze oska od tych cyferek co sie przesuwaja czyli kółek sie poluzowala i wypadła z zazebienia



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 178 gości