Układ chłodzenia nawalił

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

elektryko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 20:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Układ chłodzenia nawalił

Post autor: elektryko » ndz kwie 27, 2008 18:53

Strasznie dużo pije mi płynu chłodniczego:/ wczoraj jak dolałem to się zagotował, dziś nalałem wody, po minucie było pusto, wiatrak nie pracuje, parownik zamarza, gaśnie na wolnych obrotach silnik i ciężko odpala:/ mam nadzieje że to nie głowica, cieknie pompa wodna, wujek powiedział że trzeba by wymienić pompe wodną i czujnik od tempratury, możliwe też że termostat nawalił, ale gdy rozkręciliśmy przewód nie było go tam, nie mam pojęcia o co tu chodzi:( górny przewód od chłodnicy jest gorący a dolny zimny:/ pomóżcie bo nie mogę jezdzić:/
Ostatnio zmieniony wt kwie 29, 2008 22:54 przez elektryko, łącznie zmieniany 1 raz.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz kwie 27, 2008 19:01

napisz jeszcze jaki masz silnik i czy płyn ucieka do silnika w olej czy gdzies na zewnatrz



Awatar użytkownika
WRHZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: czw gru 09, 2004 01:10
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: WRHZ » ndz kwie 27, 2008 19:03

Wyglada na nieszczescie ze to bedzie uszczelka pod glowica.... Chyba ze ta pompa wdona leci juz na maksa i wirnik pompy nie pracuje.. Ale jak zagotowales to licz sie z najgorszym



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz kwie 27, 2008 19:11

elektryko pisze:gaśnie na wolnych obrotach silnik i ciężko odpala
to właśnie wskazuje na uszczelkę pod głowicą lub głowicę, woda zalewa Ci komory spalania i dlatego problemy z uruchomieniem i gaśnięciem na wolnych obrotach, przypuszczam, że nieźle też Ci kopci na biało z wydechu.


Obrazek

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz kwie 27, 2008 19:13

a dlaczego nie otwiera obiegu wody jesli to uszczelka, przeciez pisał ze dolny wąż zimny????
tak wogóle to mi też walnęła uszczelka i nie mam za co naprawic, ale niedługo wypłata i bedzie nowa uszczelka :grin:
Ostatnio zmieniony ndz kwie 27, 2008 19:17 przez wojtas4589, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz kwie 27, 2008 19:37

wojtas4589 pisze:a dlaczego nie otwiera obiegu wody jesli to uszczelka
jeśli czytałeś post elektryko to pisze tam, że kilka usterek naraz się skumulowało czyli cieknąca pompa wody, wentylator nie działa (nie działa bo nie ma dużego obiegu chłodzenia) - chłodnica zimna - chyba niedrożna no to gaśnięcie silnika i problem z jego uruchomieniem.


Obrazek

Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » ndz kwie 27, 2008 20:55

Sprawdź czy drożny jest przewód odpowietrzający, taki cienki z chłodnicy do zbiorniczka, ostatnio robiłem Passata B3 był zapchany ten przewód i różne cyrki się działy.


pzdr


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

elektryko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 20:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: elektryko » pn kwie 28, 2008 01:53

Mamnadzieje że to nie głowica... nie kopci na biało ani nic, spaliy są normalne tak jak były, silnik mam 1.8, jutro sprawdze tencienki przewód może i to być to, ale pompa wody i tak pwnie do wymiany bo kapie z niej, a woda pewnie paryje bo jak jest zimnysilnik to stan jest, a jak jade to się gotuje i pewnie paruje dlatego są braki:/ odkręce też przewód od pompy wodnej i jak przy odpalonym silinku bedzie lała się z niej woda to pompa jest ok

[ Dodano: 28 Kwi 2008 01:55 ]
A też gdyby to głowica to by były ślady na korku wlewu oleju, a czysto jest, na zimnym silniku pali bez problemu, tylko jak złapie temperature to ciężko



Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » pn kwie 28, 2008 09:53

Jak zdejmiesz przewód od pompy to i tak cały płyn się wyleje, ogólnie raczej ciężko zajechać pompę, żeby nie pompowała, może głośno pracować, może cieknąć, ale pompować będzie. Jak jest zapchany ten przewód to właśnie są takie objawy, że gotuję się płyn, mało go wchodzi do układu, znika dlatego, że z niedrożnym przewodem układ nie może się odpowietrzyć.

pzdr


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn kwie 28, 2008 10:21

nerlst pisze:raczej ciężko zajechać pompę, żeby nie pompowała
Niektóre pompy maja plastikowy wirnik i nie jest przesadnie trudno pozbyć się łopatek z niego. A bez łopatek za bardzo nie pompuje.

elektryko, po zalaniu cieczą chłodzącą odpowietrzasz układ? Bo na zapowietrzonym też potrafią się cuda dziać. Pamiętam męczyłem się z chłodzeniem w fieście, a tam był jakiś dziwny motyw że jak mały obieg był zapowietrzony to auto się grzało.

Na twoim miejscu zanim wziąłbym się za głowice sprawdzilbym pompę wody. Spotkałem się raz z takim przypadkiem że wirnik poluzował się na oście i nie kręcił się razem z kołem pasowym.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn kwie 28, 2008 11:01

Z opisu wynika że termostat Ci się nie otwiera - nic innego na podstawie tych postów się nie nasuwa.Stawiam 90% na termostat. :pub:

[ Dodano: 28 Kwi 2008 11:09 ]
Aaa - zmiana.Termostatu nie ma...
Wężyk od chłodnicy do zbiornika wyrównawczego - za duży przekrój wewn.i tworzy się "dziki"trzeci obieg.Do wężyka jaki idzie z góry chłodnicy na zbiornik wyrównawczy wstaw cokolwiek zmniejszające otwór tj.aby został przelot max 2mm(samoodpowietrzenie).
Zrób - będzie wszystko OK.

[ Dodano: 28 Kwi 2008 13:27 ]
Dla dopełnienia informacji.
Parę lat temu takie coś się zdarzyło znajomemu po wmontowaniu gazu.
- dziki obieg:pompa ciągnie z przewodu ogrzewania i podaje w blok.Znaczna częśc płynu idzie z głowicy górnym wężem do chłodnicy(gorący).Wężykiem odpowietrzenia do zbiornika wyrównawczego i spływa do rury z której ciągnie pompa.Przewody parownika na tyle zmieniają opory przepływu że masz taką sytuację.N :pub: ie zaślepiaj na "głucho"bo chłodnica będzie się zapowietrzać
Wmontuj termostat gdyż otwierając duży obieg zaczyna dławić mały.Efektem jest niepotrzebne"mieszanie"strumieni oraz WAŻNE niedogrzany parownik a co za tym idzie zwiększone spalanie... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

elektryko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 20:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: elektryko » wt kwie 29, 2008 18:15

Wymieniłem pompe wodną, mechanik jak mi ją pokazał to dziwił się że dużo wcześniej nie staneła, mam nadzieje że teraz bedzie ok:) ale mam pytanko z amorkami, bo mam z tyłu chyba do wymiany bo jak rano odpale i jade to tył strasznie lata ale po chwili jest tak jak być powinno, znajomy stwierdził że to są gazowe ale ja tam nie wiem



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt kwie 29, 2008 18:27

Amortyzator nie zmienia swoich parametrów - ciepły czy zimny nie ma znaczenia.
Jadąc po kostce masz wrażenie że tył chce być z przodu - amortyzator padł.Wymieniasz obydwa na osi.Gazowy czy nie efekt jest taki sam. :pub:
Co do obiegu wody:zrób to co pisałem - będzie O.K. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr kwie 30, 2008 02:34

A ja myśle że masz walnięty czujnik tem. jeżdzisz sobie silnik się gotuje bo nawet wiatrak Ci nie chodzi


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 335 gości