Problem z prędkością

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

RychuK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
Lokalizacja: POMORZE

Problem z prędkością

Post autor: RychuK » pn kwie 28, 2008 14:12

Witam wszystkich.
Mam golfa II 1,3 Benzynka na wtrysku oznaczenie silnika NZ. I o co mi chodzi wyciąga max 130 km. 4100 obr. i ani kilometra więcej co jest grane?
Ostatnio zmieniony wt kwie 29, 2008 07:43 przez RychuK, łącznie zmieniany 1 raz.


SzalonyKoleś

Marcus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 16:20
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Marcus » pn kwie 28, 2008 14:18

pierwsze co to filtry zlokac



RychuK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
Lokalizacja: POMORZE

Post autor: RychuK » pn kwie 28, 2008 14:32

to nie filtr


SzalonyKoleś

krzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pt lut 04, 2005 10:19
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys » pn kwie 28, 2008 14:52

Trochę mało kolega napisał o objawach niedomagania silnika i w związku z tym zbyt małej "prętkości" osiąganej przez auto.
Moja kosiareczka dużo szybciej nie jeździ - najwięcej około 150 - ale po co szybciej, to nie jest silnik do wyścigów :bigok: .
Może silnik u kolegi już sie po prostu kończy (sprawdź cisnienie ), albo pompka paliwa , albo coś z zapłonem nie halo
Czy ogólnie na luzie też sie tak słabo wkręca na obroty i tylko do 4100 ?



RychuK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
Lokalizacja: POMORZE

Post autor: RychuK » wt kwie 29, 2008 07:41

Na luzie do 8000 tys tyle ile ma na zegarze i to bez problemu. Na 3 dochodzi do 120 km przy 5200 obr. a jak wrzuce 4 to 130 i 4100 więcej nie może.


SzalonyKoleś

krzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pt lut 04, 2005 10:19
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys » wt kwie 29, 2008 09:16

Ja bym na początek ustawił zapłon, sprawdził ciśnienie w silniku potem jeszcze sprawdził czy pompka paliwa daje jak powinna - może to wystarczy i pomoże.
Sądząc po ilości rad za które kolega postał punkciki to ma większe doświadczenie niż ja. Masz u siebie założona instalacje lpg ?



RychuK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
Lokalizacja: POMORZE

Post autor: RychuK » wt kwie 29, 2008 13:09

Nie mam tylko benzyne. A co do pompy to sprawna filtr od paliwka wymieniony filtr powietrza wymieniony zapłon jest dobrze ustawiony. Myslę że muszę go odmulić cały czas tylko po mieście te 50 km może kat się za smolił. Sam już nie wiem najwyżej wyjade po za miasto i w rurę może się przepali. :grin:

[ Dodano: 29 Kwi 2008 13:12 ]
A co do silnika to rocznik 1990. a przebieg 199 tyś. To chyba nie jest z nim tak tragiczne.


SzalonyKoleś

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » wt kwie 29, 2008 14:12

A czy na pewno masz sprawny układ przyspieszający zapłon na wysokich obrotach?

Na aparacie zapłonowym masz puszkę, do której dochodzi wężyk od przepustnicy.
Sprawdzenie polega na wykonaniu 2 czynności:
1. Zdejmujesz wężyk z przepustnicy i zasysasz ustami powietrze przez niego. Jeżeli możesz ciągnąć i ciągnąć, to znaczy, że membrana jest dziurawa i przyspieszacz nie działa.
2. Zdejmujesz wężyk od strony aparatu i dmuchasz. Jeżeli idzie to OK. Króciec wychodzący z przepustnicy ma bardzo mały otworek i często potrafi się zatkać, zwłaszcza gdy uszkodzona jest membrana.


A nawiasem mówiąc 130km/h dla tego silnika to cienizna. Udało mi się tak ustawić ten motor, że polo z tym silnikiem wyciąga 150km/h( i to jeszcze z niesprawną sondą lamba i zapłonem ustawionym na czuja)



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt kwie 29, 2008 14:15

RychuK pisze:Nie mam tylko benzyne. A co do pompy to sprawna filtr od paliwka wymieniony filtr powietrza wymieniony zapłon jest dobrze ustawiony. Myslę że muszę go odmulić cały czas tylko po mieście te 50 km może kat się za smolił. Sam już nie wiem najwyżej wyjade po za miasto i w rurę może się przepali. :grin:

[ Dodano: 29 Kwi 2008 13:12 ]
A co do silnika to rocznik 1990. a przebieg 199 tyś. To chyba nie jest z nim tak tragiczne.
no skoro nie wyciąga maksa podanego w instrukcji to nie jest też dobrze ;)
sprawdź jeszcze ustawienie rozrządum szczelność dolotu (serwo) i przyspieszacze zapłonu ... poza tym zmierz kompresję na cylindrach
sprawdź czy ci odbijają hamulce , czy nie ślizga sprzęgło, ciśnienie w oponach (napisz jaki masz rozmiar) ... pali olej ? kopci ? dobrze zapala na zimno ?
jasne że 1,3 to nie rakieta ale jest o co walczyć - bo tak to wygląda że z 50 ma jakieś 35-40 KM :hmm: ... a sprawnym silnikiem jeździ się przyjemniej ... :grin:


TDPower

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » wt kwie 29, 2008 14:39

W sumie Kolego RychuK nie masz tak tragicznie. Ja co prawda mam 1.3 na gaźniku (2G), ale według broszur obie jednostki legitymują się jednakową ilością koni mechanicznych. :bajer: Na prostej wyciągam jedynie/aż 140km/h, najwięcej udało mi się jechać 150km/h, było przy tym lekko z górki. Na obrotku na 5 biegu wskazówka zatrzymuje się na 4100 obr. 1300cm* to zbyt mało żeby osiągać jakieś zawrotne szybkości, nie ma co po nim wymagać rewelacji. :chytry:



RychuK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
Lokalizacja: POMORZE

Post autor: RychuK » śr kwie 30, 2008 14:34

Ja mam szwagra co 160 prawie wyciągnął z swego golfa a był to 1,3 ale na gaźniku. Ostatno dałem mu w rure na luzie tak do 6000 tyś i trzymałem przej jakieś 15 sek. i co się okazało że wychodziły z rury wydechowej taka czarna mazia. Tak zwany syf. Ale jeszcze sprawdze ten wyżyk a co do opon to 185/60/14R na przodzie i 195/60/14 tył. Hamulce odbijają dobrze nie trą. Z sprzęgłem to nie wiem za bardzo czy się nie ślizga trochę bo jak jadę pod górkę to nie zbyt przyspiesza.


SzalonyKoleś

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 303 gości