Czy zaslepiac EGR w B6 TDI 130PS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

hary
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 12:56
Lokalizacja: konin

Czy zaslepiac EGR w B6 TDI 130PS

Post autor: hary » pt cze 24, 2005 09:07

witam,
Mam pytanie czy zaslepiać zawór recyrkulacji spalin w tdi 130km?
Jast sprawny ale mam wątpliwość co do jego sensu istnienia.
Poza funkją dopalania tlenków azoty czy to cholerstwo czasem nie obniza mocy silnika poprzez dodawanie gorących spalin do schłodzonego powietrza za intercoolerem? Bo jest tu jakaś sprzeczność: Intercooler chłodzi a ERG dodaje gorących spalin do powietrza podawanego kolektorem do silnika. :hmm:
Proszę o opinię bo może są tacy co zweryfikowali problem tego ustrojstwa.
Ostatnio zmieniony wt kwie 29, 2008 06:47 przez hary, łącznie zmieniany 1 raz.


passat b6 tdi 130KM

dziomal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
Lokalizacja: Brzozów/Kraków
Kontakt:

Post autor: dziomal » ndz cze 26, 2005 10:26

Zaślep



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » wt cze 28, 2005 00:55

heh tez juz nad tym mysalelem,ale nie wiem sam,ale czy to cos zmieni??,wkoncu skoro ktos to tam umiescil to w w jakims celu...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » wt cze 28, 2005 01:49

"Witam. Zawór EGR nie jest otwarty cały czas i nie otwiera się ot tak przypadkowo. Otwiara się w określonych warunkach i nie tylko dla ekologii. Jak podaje teoria, gasi on czoło płomiania w komorze spalania, czyli wpływa na zmniejszenie temp w komorze spalania, a tym samym oszczędza gniazda zaworowe itp. działa on najcześciej przy wysokich obrorach, a nie działanie tego zaworu np. w escorcie USA mojego ojca sygnalizowane jest kodem błędu ECU. Nie zgadza się skład mieszanki z mapą wtrysku i już mamy tryb awaryjny. Epieog:
Gdyby nie był potrzebny, to by go nie zakładali.
Wzrost mocy o 1kW przy wzroście spalania i ECU w trybie awaryjnym...
Czy to warte zachodu??"


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » wt cze 28, 2005 01:50

co wy na to ???komu teraz wierzyc...???bo juz zwatpilem...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

dziomal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
Lokalizacja: Brzozów/Kraków
Kontakt:

Post autor: dziomal » wt cze 28, 2005 11:59

marcinvw pisze:"Witam. Zawór EGR nie jest otwarty cały czas i nie otwiera się ot tak przypadkowo. Otwiara się w określonych warunkach i nie tylko dla ekologii. Jak podaje teoria, gasi on czoło płomiania w komorze spalania, czyli wpływa na zmniejszenie temp w komorze spalania, a tym samym oszczędza gniazda zaworowe itp. działa on najcześciej przy wysokich obrorach, a nie działanie tego zaworu np. w escorcie USA mojego ojca sygnalizowane jest kodem błędu ECU. Nie zgadza się skład mieszanki z mapą wtrysku i już mamy tryb awaryjny. Epieog:
Gdyby nie był potrzebny, to by go nie zakładali.
Wzrost mocy o 1kW przy wzroście spalania i ECU w trybie awaryjnym...
Czy to warte zachodu??"
A z ciekawości skąd masz informacje o tym gaszeniu czoła płomiena ? Ja sam jusz troche czytałem o recylkulacji spalin ale o tym nigdzie nie słyszałem.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt cze 28, 2005 13:27

nie chce mi sie pisac w 4 watkach o tym samym :
http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=14518


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Dante Blues
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 22:42
Lokalizacja: Kowary

Post autor: Dante Blues » wt kwie 29, 2008 00:49

marcinvw pisze:"Witam. Zawór EGR nie jest otwarty cały czas i nie otwiera się ot tak przypadkowo. Otwiara się w określonych warunkach i nie tylko dla ekologii. Jak podaje teoria, gasi on czoło płomiania w komorze spalania, czyli wpływa na zmniejszenie temp w komorze spalania, a tym samym oszczędza gniazda zaworowe itp. działa on najcześciej przy wysokich obrorach, a nie działanie tego zaworu np. w escorcie USA mojego ojca sygnalizowane jest kodem błędu ECU. Nie zgadza się skład mieszanki z mapą wtrysku i już mamy tryb awaryjny. Epieog:
Gdyby nie był potrzebny, to by go nie zakładali.
Wzrost mocy o 1kW przy wzroście spalania i ECU w trybie awaryjnym...
Czy to warte zachodu??"


[ Dodano: 29 Kwi 2008 00:50 ]
marcinvw pisze:"Witam. Zawór EGR nie jest otwarty cały czas i nie otwiera się ot tak przypadkowo. Otwiara się w określonych warunkach i nie tylko dla ekologii. Jak podaje teoria, gasi on czoło płomiania w komorze spalania, czyli wpływa na zmniejszenie temp w komorze spalania, a tym samym oszczędza gniazda zaworowe itp. działa on najcześciej przy wysokich obrorach, a nie działanie tego zaworu np. w escorcie USA mojego ojca sygnalizowane jest kodem błędu ECU. Nie zgadza się skład mieszanki z mapą wtrysku i już mamy tryb awaryjny. Epieog:
Gdyby nie był potrzebny, to by go nie zakładali.
Wzrost mocy o 1kW przy wzroście spalania i ECU w trybie awaryjnym...
Czy to warte zachodu??"
Pewnie, że nie jest otwarty cały czas. Otwarty jest tylko do nędznego recyklingu spalin przy obrotach up-to (czyli średnio 1800 przez co zamula TYLKO wolniejsze obroty). I to jest sukces do porządniejszego kopa w każdym wózku względem norm spalin (nawet do 10ps) nakładem małej blaszki z kwasiaka. Tylko tak naprawdę działa logiczny „kwasiak-tuning” w nowych furkach od producentów niby martwiących się o ptaszki i kwiatki (przy czym sami głównie zabijają naszą planetę od dobrych 50 lat z błogim uśmieszkiem na ryjku). He he.


Zawsze blues...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 147 gości