Czy zaslepiac EGR w B6 TDI 130PS
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czy zaslepiac EGR w B6 TDI 130PS
witam,
Mam pytanie czy zaslepiać zawór recyrkulacji spalin w tdi 130km?
Jast sprawny ale mam wątpliwość co do jego sensu istnienia.
Poza funkją dopalania tlenków azoty czy to cholerstwo czasem nie obniza mocy silnika poprzez dodawanie gorących spalin do schłodzonego powietrza za intercoolerem? Bo jest tu jakaś sprzeczność: Intercooler chłodzi a ERG dodaje gorących spalin do powietrza podawanego kolektorem do silnika.
Proszę o opinię bo może są tacy co zweryfikowali problem tego ustrojstwa.
Mam pytanie czy zaslepiać zawór recyrkulacji spalin w tdi 130km?
Jast sprawny ale mam wątpliwość co do jego sensu istnienia.
Poza funkją dopalania tlenków azoty czy to cholerstwo czasem nie obniza mocy silnika poprzez dodawanie gorących spalin do schłodzonego powietrza za intercoolerem? Bo jest tu jakaś sprzeczność: Intercooler chłodzi a ERG dodaje gorących spalin do powietrza podawanego kolektorem do silnika.
Proszę o opinię bo może są tacy co zweryfikowali problem tego ustrojstwa.
Ostatnio zmieniony wt kwie 29, 2008 06:47 przez hary, łącznie zmieniany 1 raz.
passat b6 tdi 130KM
"Witam. Zawór EGR nie jest otwarty cały czas i nie otwiera się ot tak przypadkowo. Otwiara się w określonych warunkach i nie tylko dla ekologii. Jak podaje teoria, gasi on czoło płomiania w komorze spalania, czyli wpływa na zmniejszenie temp w komorze spalania, a tym samym oszczędza gniazda zaworowe itp. działa on najcześciej przy wysokich obrorach, a nie działanie tego zaworu np. w escorcie USA mojego ojca sygnalizowane jest kodem błędu ECU. Nie zgadza się skład mieszanki z mapą wtrysku i już mamy tryb awaryjny. Epieog:
Gdyby nie był potrzebny, to by go nie zakładali.
Wzrost mocy o 1kW przy wzroście spalania i ECU w trybie awaryjnym...
Czy to warte zachodu??"
Gdyby nie był potrzebny, to by go nie zakładali.
Wzrost mocy o 1kW przy wzroście spalania i ECU w trybie awaryjnym...
Czy to warte zachodu??"
Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
- Lokalizacja: Brzozów/Kraków
- Kontakt:
A z ciekawości skąd masz informacje o tym gaszeniu czoła płomiena ? Ja sam jusz troche czytałem o recylkulacji spalin ale o tym nigdzie nie słyszałem.marcinvw pisze:"Witam. Zawór EGR nie jest otwarty cały czas i nie otwiera się ot tak przypadkowo. Otwiara się w określonych warunkach i nie tylko dla ekologii. Jak podaje teoria, gasi on czoło płomiania w komorze spalania, czyli wpływa na zmniejszenie temp w komorze spalania, a tym samym oszczędza gniazda zaworowe itp. działa on najcześciej przy wysokich obrorach, a nie działanie tego zaworu np. w escorcie USA mojego ojca sygnalizowane jest kodem błędu ECU. Nie zgadza się skład mieszanki z mapą wtrysku i już mamy tryb awaryjny. Epieog:
Gdyby nie był potrzebny, to by go nie zakładali.
Wzrost mocy o 1kW przy wzroście spalania i ECU w trybie awaryjnym...
Czy to warte zachodu??"
nie chce mi sie pisac w 4 watkach o tym samym :
http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=14518
http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=14518
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- Dante Blues
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 22:42
- Lokalizacja: Kowary
marcinvw pisze:"Witam. Zawór EGR nie jest otwarty cały czas i nie otwiera się ot tak przypadkowo. Otwiara się w określonych warunkach i nie tylko dla ekologii. Jak podaje teoria, gasi on czoło płomiania w komorze spalania, czyli wpływa na zmniejszenie temp w komorze spalania, a tym samym oszczędza gniazda zaworowe itp. działa on najcześciej przy wysokich obrorach, a nie działanie tego zaworu np. w escorcie USA mojego ojca sygnalizowane jest kodem błędu ECU. Nie zgadza się skład mieszanki z mapą wtrysku i już mamy tryb awaryjny. Epieog:
Gdyby nie był potrzebny, to by go nie zakładali.
Wzrost mocy o 1kW przy wzroście spalania i ECU w trybie awaryjnym...
Czy to warte zachodu??"
[ Dodano: 29 Kwi 2008 00:50 ]
Pewnie, że nie jest otwarty cały czas. Otwarty jest tylko do nędznego recyklingu spalin przy obrotach up-to (czyli średnio 1800 przez co zamula TYLKO wolniejsze obroty). I to jest sukces do porządniejszego kopa w każdym wózku względem norm spalin (nawet do 10ps) nakładem małej blaszki z kwasiaka. Tylko tak naprawdę działa logiczny „kwasiak-tuning” w nowych furkach od producentów niby martwiących się o ptaszki i kwiatki (przy czym sami głównie zabijają naszą planetę od dobrych 50 lat z błogim uśmieszkiem na ryjku). He he.marcinvw pisze:"Witam. Zawór EGR nie jest otwarty cały czas i nie otwiera się ot tak przypadkowo. Otwiara się w określonych warunkach i nie tylko dla ekologii. Jak podaje teoria, gasi on czoło płomiania w komorze spalania, czyli wpływa na zmniejszenie temp w komorze spalania, a tym samym oszczędza gniazda zaworowe itp. działa on najcześciej przy wysokich obrorach, a nie działanie tego zaworu np. w escorcie USA mojego ojca sygnalizowane jest kodem błędu ECU. Nie zgadza się skład mieszanki z mapą wtrysku i już mamy tryb awaryjny. Epieog:
Gdyby nie był potrzebny, to by go nie zakładali.
Wzrost mocy o 1kW przy wzroście spalania i ECU w trybie awaryjnym...
Czy to warte zachodu??"
Zawsze blues...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 147 gości