Świece zapłonowe do NZ 3 elektrodowe, prawda czy mit?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- jazdownica
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 14:07
- Lokalizacja: Chorzów
Świece zapłonowe do NZ 3 elektrodowe, prawda czy mit?
Witam,
Pewien sprzedawca powiedział mi, że do golfa 2 z silnikiem NZ 1,3 na wtrysku wkładac tylko i wyłacznie swiece NGK z 3 elektrodami, powiedzial ze te 1 elektordowe sie kompletnie nie nadaja. ja obecnie mam 1 elektrode. prawda czy mit? jaka jest rownica>
dzieki bardzo
Pewien sprzedawca powiedział mi, że do golfa 2 z silnikiem NZ 1,3 na wtrysku wkładac tylko i wyłacznie swiece NGK z 3 elektrodami, powiedzial ze te 1 elektordowe sie kompletnie nie nadaja. ja obecnie mam 1 elektrode. prawda czy mit? jaka jest rownica>
dzieki bardzo
Ostatnio zmieniony pn kwie 28, 2008 22:30 przez jazdownica, łącznie zmieniany 2 razy.
- czarna małpa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 585
- Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
cdn...
Jak kupiłem gofra jeździł na Bris-kach.Później jak wymieniałem kupiłem NKG trzy elektrodowe,teraz mam jedno elektrodowe.I Jedynie co moge powiedziec to jakie sa moje odczucia.Teraz na tych jedno elektrodowych lipa,lipa w porównaniu z tymi co mialy trzy elektrody i tymi brisk-ami.Najlepiej jzdzilo mi sie na briskach.Dobrze terz sprawowal sie na tych co miały trzy elektrody.
Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......
- jazdownica
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 14:07
- Lokalizacja: Chorzów
- czarna małpa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 585
- Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
cdn...
Miałem na mysli prace silnika i jego przyspieszenie.Niebawem znow szykuje mi sie wymiana,takze pewnie znow zapodam mu Briska.Kaj miyszkosz we Chorzowie?
Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......
- jazdownica
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 14:07
- Lokalizacja: Chorzów
- czarna małpa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 585
- Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
cdn...
http://moto.allegro.pl/item353067725_tu ... 15lgs.html
[ Dodano: 28 Kwi 2008 22:36 ]
Tak na marginesie dodam ze jeżdząc na tych swiecach miałem założoe LPG...
[ Dodano: 28 Kwi 2008 22:36 ]
Tak na marginesie dodam ze jeżdząc na tych swiecach miałem założoe LPG...
Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......
- jazdownica
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 14:07
- Lokalizacja: Chorzów
- czarna małpa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 585
- Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
cdn...
Myśle ze oprócz ceny jest lepsza kultura pracy i osiągi.Niejestem zadnym sprzedawca świec,także niezalezy mi na tym abyss kupil jakies drogie albo na ten przykład Brisk.Pisze o swoich doświadczenia w tym temacie.Jesten na tle o tym przekonany ze mam zamiar wydac troche wiecej na te świece i miec to co mialem z początku.Jak napisalem w pierwszysm poscie,na NGK trzyelektrody tez bylo ok,ale to niebylo to co brisk.Pozdro.
[ Dodano: 28 Kwi 2008 22:45 ]
A pozatym zobacz na jjaki okres starczaja takie świece...
[ Dodano: 28 Kwi 2008 22:45 ]
A pozatym zobacz na jjaki okres starczaja takie świece...
Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......
- jazdownica
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 14:07
- Lokalizacja: Chorzów
- czarna małpa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 585
- Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
cdn...
Loooozz...
Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......
a teb świece co tutaj zaproponowałeś BRISK mozna je zastosować do MK II 1.6-1.8 wersjach silnikowych?
Byłe mk4 i BMW- viewtopic.php?f=89&t=382399" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk5 - viewtopic.php?f=90&t=551962&p=6560642#p6560642" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk5 - viewtopic.php?f=90&t=551962&p=6560642#p6560642" onclick="window.open(this.href);return false;
Pewnie mozna
Tylko co na to leciwy układ Wysokiego Napięcia ????
Prosimy wyżej wymieniony układ o wypowiedź!!
Cześć, to ja - układ wysokiego napięcia.
Bardzo dobrze czuję się gdy nie jestem zbyt mocno obciążony,
zwłaszcza że mam już swoje lata
Jakis czas temu mój właściciel zmienił tych czterech klientów, których obsługuję
na czterech takich samych, ale wymagających 3 razy tyle energii, aby mogli sobie skutecznie pobzykać........ no i nie dałem rady. Leżę teraz na półce pokryty kurzem obok tego znienawidzonego pierburga2e2 i nie wiem, czy sie jeszcze na cos przydam.
Nie potrafię powiedzieć, czy to przez tych trójelektrodowców, czy poprostu mój czas już minął, ale tak dla przestrogi opowiedziałem wam moją historię, co nie znaczy że ona może sie u kogos powtórzyć.
Tylko co na to leciwy układ Wysokiego Napięcia ????
Prosimy wyżej wymieniony układ o wypowiedź!!
Cześć, to ja - układ wysokiego napięcia.
Bardzo dobrze czuję się gdy nie jestem zbyt mocno obciążony,
zwłaszcza że mam już swoje lata
Jakis czas temu mój właściciel zmienił tych czterech klientów, których obsługuję
na czterech takich samych, ale wymagających 3 razy tyle energii, aby mogli sobie skutecznie pobzykać........ no i nie dałem rady. Leżę teraz na półce pokryty kurzem obok tego znienawidzonego pierburga2e2 i nie wiem, czy sie jeszcze na cos przydam.
Nie potrafię powiedzieć, czy to przez tych trójelektrodowców, czy poprostu mój czas już minął, ale tak dla przestrogi opowiedziałem wam moją historię, co nie znaczy że ona może sie u kogos powtórzyć.
polecam uwadze:
Sportowe świece
Stosowanie sportowych świec w seryjnym silniku bądź po nieznacznej modyfikacji porównywalne jest raczej do spaceru po ulicy w sportowych korkach wyczynowego piłkarza. Świeca sama z siebie nie jest producentem mocy w silniku. Jest to jednak ważny element, który powinien być dostosowany do potrzeb silnika. Sportowa, czy też wyczynowa świeca ma za zadanie sprostać ekstremalnym potrzebom silnika w zakresie : bardzo wysokich prędkości obrotowych, skrajnych temperatur pracy silnika, odporności na bardzo bogatą mieszankę, której nadmiar ma na celu zapewnienie prawidłowego wewnętrznego chłodzenia komory spalania. Z tego powodu, prawdziwe, wyczynowe świece mają zdecydowanie krótszą żywotność i to jest zupełnie normalne.
Wielokrotnie, podczas pomiarów na hamowni silników o mocy w okolicy 100 KM, stwierdzono zwyżkę mocy o około 1 KM oraz momentu o około 2 Nm po zastosowaniu fabrycznie nowych świec dowolnego renomowanego producenta, wybranych z katalogu do danego modelu silnika, w porównaniu z istniejącymi świecami o przebiegu ponad 20.000 km. Po około 500 km parametry silnika wracają do wyjściowych i bardzo długo pozostają na tym poziomie.
Dla odmiany - mocno uniwersalne świece sportowe a zwłaszcza za ciepłe w stosunku do katalogowych często mają bardzo małą trwałość a także notujemy częste efekty pogorszenia osiągów. Zapraszam do obejrzenia pomiarów porównawczych w rozdziale TESTY.
Czy nie jest zastanawiające dlaczego sportowe świece generalnie w ilości kilkunastu typów załatwiają praktycznie wszystkie światowe silniki a dla przykładu firmy : NGK, BOSCH czy BERU oferują tak duży asortyment świec przeznaczonych do wszystkich odmian silników ?
http://chojnacki.com.pl/index.php?optio ... 6&Itemid=7
i jeszcze testy świec BOSCH, BERU, NGK
http://chojnacki.com.pl/index.php?optio ... 4&Itemid=5
PS: to czy dana świeca pasuje do konkretnego modelu (i tym samym układu WN) najlepiej sprawdzić w katalogu prodcenta świecy
Sportowe świece
Stosowanie sportowych świec w seryjnym silniku bądź po nieznacznej modyfikacji porównywalne jest raczej do spaceru po ulicy w sportowych korkach wyczynowego piłkarza. Świeca sama z siebie nie jest producentem mocy w silniku. Jest to jednak ważny element, który powinien być dostosowany do potrzeb silnika. Sportowa, czy też wyczynowa świeca ma za zadanie sprostać ekstremalnym potrzebom silnika w zakresie : bardzo wysokich prędkości obrotowych, skrajnych temperatur pracy silnika, odporności na bardzo bogatą mieszankę, której nadmiar ma na celu zapewnienie prawidłowego wewnętrznego chłodzenia komory spalania. Z tego powodu, prawdziwe, wyczynowe świece mają zdecydowanie krótszą żywotność i to jest zupełnie normalne.
Wielokrotnie, podczas pomiarów na hamowni silników o mocy w okolicy 100 KM, stwierdzono zwyżkę mocy o około 1 KM oraz momentu o około 2 Nm po zastosowaniu fabrycznie nowych świec dowolnego renomowanego producenta, wybranych z katalogu do danego modelu silnika, w porównaniu z istniejącymi świecami o przebiegu ponad 20.000 km. Po około 500 km parametry silnika wracają do wyjściowych i bardzo długo pozostają na tym poziomie.
Dla odmiany - mocno uniwersalne świece sportowe a zwłaszcza za ciepłe w stosunku do katalogowych często mają bardzo małą trwałość a także notujemy częste efekty pogorszenia osiągów. Zapraszam do obejrzenia pomiarów porównawczych w rozdziale TESTY.
Czy nie jest zastanawiające dlaczego sportowe świece generalnie w ilości kilkunastu typów załatwiają praktycznie wszystkie światowe silniki a dla przykładu firmy : NGK, BOSCH czy BERU oferują tak duży asortyment świec przeznaczonych do wszystkich odmian silników ?
http://chojnacki.com.pl/index.php?optio ... 6&Itemid=7
i jeszcze testy świec BOSCH, BERU, NGK
http://chojnacki.com.pl/index.php?optio ... 4&Itemid=5
PS: to czy dana świeca pasuje do konkretnego modelu (i tym samym układu WN) najlepiej sprawdzić w katalogu prodcenta świecy
TDPower
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 189 gości