Za co jest odpowiedzialny czujnik spalania stukowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
RADEK1985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: śr lut 28, 2007 17:56
Lokalizacja: Ostroleka
Kontakt:

Za co jest odpowiedzialny czujnik spalania stukowego

Post autor: RADEK1985 » ndz kwie 27, 2008 16:17

Witam mam takie pytanko za co jest odpowiedzialny czujnik spalania stukowego ????


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141033

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz kwie 27, 2008 16:42

za wysłanie sygłanu do sterownika który opóźnia zapłon jeśli spalanie stukowe się pojawi



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz kwie 27, 2008 16:46

Za wykrywanie właśnie takiego spalania w silniku. Jeśli występuje takowe to czujnik wysyła dane do kompa a ten koryguje kąt wyprzedzenia zapłonu.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » ndz kwie 27, 2008 16:49

Czujnik spalania stykowego koryguje poprzez sterownik kąt wyprzedzenia zapłonu.
Reaguje na ściśle określone drgania(fale ciśnieniowe) pochodzące z komory spalania a świadczące o wystąpieniu tegoż spalania w mikroskali.Informacja podawana przez ten czujnik powoduje wstrzymanie przyśpieszania zapłonu , czy nawet jego opóźnianie.Brak informacji z niego oznacza przyśpieszanie.Jest na szczęście system kontrolny jaki w razie wystąpienia niezgodności z programem fabrycznym wyłącza taką info i sterownik pracuje w standardzie.Użytkownik otrzyma kod uszkodzenia/usterki.tyle w skrócie. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
RADEK1985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: śr lut 28, 2007 17:56
Lokalizacja: Ostroleka
Kontakt:

Post autor: RADEK1985 » pn kwie 28, 2008 01:55

Dziekii chłopaki za pomoc pozdrawiam serdecznie


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141033

mxxxp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 18:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

kąt wyptrzedzenia zapłonu

Post autor: mxxxp » wt kwie 29, 2008 07:49

Witam!
podłącze się do tematu :)
czy odkręcenie i przykręcenie czjnika spalania stukowego w mka 2 może przestawić zapłon (zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu)?
zrobiłem tak i po przejechaniu 20km (i zagrzaniu auta do 90oC - według kiążki napraw w tej temperaturze ustawia się kąt wyprzedzenia zapłonu),zgaszeniu silnika =już nie odpaliłem auta :(
cz wystarczy ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu i bedzie oki??
pomóżcie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 350 gości