przy odpaleniu poleciał niebieski dymek :[
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
witam. sprawdz jeszcze jedną rzecz; rozepnij w dowolnym miejscu rurę powietrzną która leci od sprężarki do intercoolera i sprawdz czy nie jest mokra od oleju /czasami aż zbiera sie w intercoolerze i przecieka/. te rury powinny być w srodku suche, jeśli są zaolejone to znaczy że sprężarka ma dzieś nieszczelność. jeśli dym pojawia sie w "umiarkowanej" ilości i tylko podczas dodawania gazu, to niczym sie nie przejmuj. pilnuj tylko poziomu oleju i tyle. silnikom 1Z przy przebiegach powyżej 250 tyś tak sie zdarza. jak zaczniesz kombinować i szukać tego przecieku to wywalisz tylko kupę kasy :/
Zacznij od najtańszej opcji ,czyli wymień gumki (uszczelniacze zaworowe) cena ok. 2zł za sztukę czyli ok.16zł , z robocizną jest różnie ,ja zapłaciłem 50 zł ,też miałem taki objaw przy zapalaniu powstawała mała niebieska chmurka,oleju brał nieźle.Zacząłem od wymiany w/w gumek i efekt....nie ma niebieskiej chmurki i nie bierze oliwki .
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
U mnie podobnie
ale tylko wtedy jak jest zimna noc i przyjde rano to po odpaleniu puści lekką chmurkę na niebieskawo i potem spokój. W lecie wogóle tego nie zauważałem, było cieplej i może dlatego. Ja do końca nie jestem przekonany co do gumek zaworowych i bardziej bym pozostawał przy opcji delikatnej nieszczelności w turbinie. Uważam, że jak poziom oleju utrzymuje się w odpowiedniej normnie to nie ma co szukać "dziury" w całym i wydawać zbędnie kase. Jak byś miał nieszczelnośc na pierścieniach to by kopcił na niebiesko nie tylko przy odpalaniu ale także w późniejszej eksploatacji. Kontroluj poziom oleju i narazie odpuść sobie grzebanie w silniku.
Pamiętaj, że jest coraz chłodniej (temperatura w nocy lubi zejść nawet do ok.0 stC), i w przypadku diesla (nawet nowego) takie zjawisko jest możliwe
Lej i jeździj ..
Pozdro..
Pamiętaj, że jest coraz chłodniej (temperatura w nocy lubi zejść nawet do ok.0 stC), i w przypadku diesla (nawet nowego) takie zjawisko jest możliwe
Lej i jeździj ..
Pozdro..
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 190 gości