przy odpaleniu poleciał niebieski dymek :[

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GEORG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: śr gru 22, 2004 10:55
Lokalizacja: TYCHY
Kontakt:

Post autor: GEORG » czw wrz 29, 2005 21:14

najprawdopodobniej padły gumki na zaworach.
Koszt samych gumek nie wielki a robocizny nie wiem. :pub:


VW RULEZ :)

Cobra
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: wt gru 28, 2004 19:53
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Cobra » czw wrz 29, 2005 22:42

Gdzie Ty kupujesz takie drogie gumki??Moze to DUEXY:-)



Awatar użytkownika
CHECIK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: sob paź 09, 2004 16:24
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Kontakt:

Post autor: CHECIK » czw wrz 29, 2005 23:28

Jedna gumka to ok 2 zł więc razem wszystkie wyjdzie ok 16 zł. Robocizna ok. 120 zł .



Awatar użytkownika
StasioGT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 13:09
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: StasioGT » pt wrz 30, 2005 09:37

witam. sprawdz jeszcze jedną rzecz; rozepnij w dowolnym miejscu rurę powietrzną która leci od sprężarki do intercoolera i sprawdz czy nie jest mokra od oleju /czasami aż zbiera sie w intercoolerze i przecieka/. te rury powinny być w srodku suche, jeśli są zaolejone to znaczy że sprężarka ma dzieś nieszczelność. jeśli dym pojawia sie w "umiarkowanej" ilości i tylko podczas dodawania gazu, to niczym sie nie przejmuj. pilnuj tylko poziomu oleju i tyle. silnikom 1Z przy przebiegach powyżej 250 tyś tak sie zdarza. jak zaczniesz kombinować i szukać tego przecieku to wywalisz tylko kupę kasy :/



misiek824
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 18:46
Lokalizacja: KRAKOW

Post autor: misiek824 » sob paź 01, 2005 14:11

nic sie nie przejmuj tylko jezdzij dalej. nawet nowe auto przy zapalaniu pusci dymka. pilnuj stan oleju i w droge



Awatar użytkownika
Dawid 19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: ndz maja 29, 2005 16:28

Post autor: Dawid 19 » sob paź 01, 2005 20:45

Zacznij od najtańszej opcji ,czyli wymień gumki (uszczelniacze zaworowe) cena ok. 2zł za sztukę czyli ok.16zł , z robocizną jest różnie ,ja zapłaciłem 50 zł ,też miałem taki objaw przy zapalaniu powstawała mała niebieska chmurka,oleju brał nieźle.Zacząłem od wymiany w/w gumek i efekt....nie ma niebieskiej chmurki i nie bierze oliwki :grin: .



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

U mnie podobnie

Post autor: Razal » sob paź 01, 2005 21:50

ale tylko wtedy jak jest zimna noc i przyjde rano to po odpaleniu puści lekką chmurkę na niebieskawo i potem spokój. W lecie wogóle tego nie zauważałem, było cieplej i może dlatego. Ja do końca nie jestem przekonany co do gumek zaworowych i bardziej bym pozostawał przy opcji delikatnej nieszczelności w turbinie. Uważam, że jak poziom oleju utrzymuje się w odpowiedniej normnie to nie ma co szukać "dziury" w całym i wydawać zbędnie kase. Jak byś miał nieszczelnośc na pierścieniach to by kopcił na niebiesko nie tylko przy odpalaniu ale także w późniejszej eksploatacji. Kontroluj poziom oleju i narazie odpuść sobie grzebanie w silniku.

Pamiętaj, że jest coraz chłodniej (temperatura w nocy lubi zejść nawet do ok.0 stC), i w przypadku diesla (nawet nowego) takie zjawisko jest możliwe :hmm:

Lej i jeździj ..

Pozdro..


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 418 gości