Wyciekające paliwo

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zbyk71
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 13:59
Lokalizacja: Kutno

Wyciekające paliwo

Post autor: zbyk71 » sob kwie 26, 2008 14:10

witajcie.
posiadam vw passata combi 2.0 rocznik od 88-93 dokładnie sam nie wiem bo to jest składak.
a jak to składak to ma wiele niedociągnięć z którymi teraz muszę się uporać.
mam wycieki paliwa z filtra paliwa który jest zamocowany oryginalnie przez producenta. znajduje się za prawą lampą. Do tego filtra przychodzą 2 wężyki od góry oraz od spodu znajduje się wolny króciec który nie wiem czy powinien mieć jakiś przewód i czy gdzieś ma byś podłączony. tu cały problem.
Oczywiście oprócz paliwa jest jeszcze gaz.
I teraz pytanie: czy ten króciec powinien być wolny? czy coś powinno być do niego podłączone, jesli tak to gdzie ma być to złączone razem.
teraz opis.
wycieki z króćca dolnego są tylko ja samochód gaszę, wtedy pojawiają się kropelki benzyny.
Jak to powinno być na prawdę zrobione czekam na wyjaśnienia.



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » sob kwie 26, 2008 14:17

Hmm brzmi interesująco bo w pierwszej chwili pomyślałem, że masz auto z silnikiem Diesla. Otóż zazwyczaj filtr paliwa w samochodach grupy VAG z silnikami benzynowymi umieszczony jest pod podłogą pod tylną kanapą.
Odstępstwem jest układ wtryskowy K-Jetronic i silniki wysokoprężne.
W nich to filtr jest jak w Twoim Passacie umieszczony za reflektorem w formie wymiennej pionowej puszki z przewodami podłączonymi w górnej części. Natomiast na dole znajduje się króciec to spuszczania wody.
Nie chcę mi się wierzyć, że ktoś zainstalował Ci taki filtr w samochodzie z silnikiem benzynowym!

PozdraVWiam!


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob kwie 26, 2008 15:14

zbyk71, trzeba napisać typ silnika, fotki dać. Ale przypuszczam że masz wtrysk wielopunktowy elektroniczny i strzelił ci regulator ciśnienia paliwa zamocowany do listwy wtryskowej. 80 zeta używka, 160 najtańszy nowy
Ostatnio zmieniony sob kwie 26, 2008 15:14 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



zbyk71
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 13:59
Lokalizacja: Kutno

Post autor: zbyk71 » sob kwie 26, 2008 15:39

oczywiście foty zrobię, postaram się jeszcze dziś.
Inne pytania to: gdzie mam szukać info na temat silnika? gdzie to może być wyryte?
mogę dodać jeszcze, bo teraz się przyglądałem.
filtr znajduje się pod filtrem powietrza. deska kierowy nie posiada obrotomierza tylko zegarek.
Uważam, że filtr ten jest w oryginale, dlaczego? zderzak przedni ma wyrzeźbione gniazdo aby zmieścił się ten filtr. oraz od spodu otwór na ten króciec. jest jeszcze wężyk miedziany który przechodzi w nadkole ale nie potrafię na razie zlokalizować gdzie dochodzi. być może to właśnie jest to brakujące ogniwo. pozdrawiam wszystkich którzy chcą mi pomóc.
Ostatnio zmieniony sob kwie 26, 2008 16:06 przez zbyk71, łącznie zmieniany 1 raz.



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » sob kwie 26, 2008 16:01

Tak gdzie jest numer silnika (okolice styku bloku z głowicą). Numer powinien zaczynać się od kodu silnika i kolejnego jego numeru. PozdraVWiam!


PozdraVWiam!

zbyk71
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 13:59
Lokalizacja: Kutno

Post autor: zbyk71 » sob kwie 26, 2008 16:07

ok więc mam tyle numerków. nie wiem które są od czego ale spisałem chba wszystkie.

na głowicy były takie napisy:
048 103 373
germany H

na silniku:
*2E 197 222*
018M

dodam jeszcze, że na niektórych częściach był podany rok 92. więc być może został sprzedany w 93
Ostatnio zmieniony sob kwie 26, 2008 16:20 przez zbyk71, łącznie zmieniany 3 razy.



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » sob kwie 26, 2008 16:26

Numer na głowicy to numer części. Chodzi o numer na bloku. Wygląda na "2E" ale sprawdzę oznaczenia kodowe Passatów.

[ Dodano: 26 Kwi 2008 16:31 ]
Już mam. Na stronie VW Passata B3 znalazłem dane twojego silnika.
http://www.vwpassatb3.prv.pl/

Pojemność 2.0i
Lata produkcji 90-96
Oznaczenie kodowe 2E/ADY
benz. R4/ 8 zaworowa głowica
Wtrysk wielopunktowy.

PozdraVWiam!

[ Dodano: 26 Kwi 2008 17:15 ]
Na stronie filtrów Sędziszów są dwa typy filtra paliwa do tego silnika. Zaś z mobile.de pochodzi zdjęcie komory silnika modelu 2.0i 115KM.
PozdraVWiam!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


PozdraVWiam!

zbyk71
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 13:59
Lokalizacja: Kutno

Post autor: zbyk71 » ndz kwie 27, 2008 11:45

oczywiści wszystko fajnie. jestem ci bardzo wdzięczny za wszelkie info dotyczące mojego samochodu. ja w dalszym ciągu nie wiem gdzie mam podłączyć ten dolny króciec, oraz nie wiem czy to wyciekające paliwo jest spowodowane np. zapchanym-zanieczyszczonym filtrem paliwa.
ja wiem, że moje pytania są być może drażniące, ale kniżkę którą mam tylko w części wyjaśnia moje pytania, ponieważ jest nie od tego modelu :). pozdro

[ Dodano: 27 Kwi 2008 11:51 ]
tak to jest dokładnie mój typ silnika, lecz najprawdopodobniej mam filtr paliwa od innego samochodu :). to nic nie przeszkadza. może być i ten co mam. ewentualnie jeśli kupię taki jak mam zablokuje jedno wyjście.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 27, 2008 11:53

to nie jest fitr tylko pochłaniacz oparów paliwa, z węglem aktywowanym w środku. Króciec od dołu ma być wolny. Przed przednim lewym kielichem jest elektrozawór weża co leci do tego filtra. sprawdż podpinając mu napięcie 12V czy działa


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

zbyk71
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 13:59
Lokalizacja: Kutno

Post autor: zbyk71 » sob maja 10, 2008 14:47

dziękuje wszystkim za pomoc w rozwiązaniu mego problemu. udało mi się rozwikłać ten proble m - a wygląda on tak:
oczywiście za przednią lampą pod filtrem powietrza jest filtr oparów paliwa ale to nie elektrozawór który znajduje się na 1 z króćców.
jak kupiłem ten samochód ktoś źle podłączył rurki igielitowe i dostawało się tam czyste paliwo ponieważ uszkodzony był zawór listwy wtryskiwaczy i odziwo samochód palił a nie powinien. gdyż tylko częściowo działał.
koszt tego zaworu to 240zł. niestety nigdzie nie mogłem go kupić taniej.
jego specyfika i budowa nie pozwoliła mi na inny gdyż mocowanie jego jest tylko na zapinkę a oringi trzymają ciśniecie które występuje w zaworze. mam silnik 2 litrowy więc zawór trzyma ciśnienie 3 atmosfer.
pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 257 gości