[mkIII] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych-czy dam radę??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
No i operacja rozpoczęta. Niestety nie skończona. Klucz imbusowy niestety okazał się zbyt słaby. Zrobiłem natomiast zdjęcie i zaznaczyłem na nim miejsca w których są śruby. Z tego co narazie zauważyłem: 1) odkręcamy kierownice strumienia powietrza 2) odkręcamy zacisk ( i tu potrzebujemy dobrego klucza imbusowego nr.6) 3) potrzebny jest kanał i podnośnik. Nie poddaje sie. Jak tylko zdobęde porządny klucz imbusowy wracam do wymiany klocków i tarcz...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ja tez mialem problemy z tymi srubami na imbus.Od wd-40 lepszy jest FOSOL.Dobrze jest te sruby nim popsikac, poczekac chwile dla pewnosci pare razy mlotkiem w srube i powinno puscic.Ja niestety mialem tak ta srube obiechana ze imbusem sie niedalo jej odkrecic.Ale pomogla zabka samozaciskowa.troche sie z tym nameczylem ale udalo sie.
Wymiany ciąg dalszy.
Tym razem wszystko poszło Ok, choć problemy były, ale po kolei.
Uwaga jeśli ktoś nie ma podstawowej wiedzy z zakresu "wkręcania śrubek i stukania młotkiem" niech odda swe hamulce w ręce mechnika.
Niestety nie zrobiłem zdjęć za co bardzo przepraszam zaiteresowanych, ale postaram sie wszystko dokładnie wytłumaczyć:
1. Koszty - tarcze BREMBO 2 x 37 zł - pełna 240 mm + kloxki FERODO PREMIER - 72ZŁ
2. Zdejmujemy koło, odkręcamy kierownice powietrza kluczem nr.10
3. Klucz imbus 6 - odkręcamy zacisk ( na zdjęciu wcześniej zaznzczyłem miejsca). Tu miałem mały problem. Użyłem coca-coli która ma wyśmienite właściwości penetrujące, oraz klucza z dość długą poprzeczka ( ok 15 cm) (TOPEX CR-V)
Jeżeli uporaliście się ze śrubami imbusowymi:
4. Zdejmujemy zacisk
5. Radze przyjżeć się jak założone są spinki bo przynajmniej ja nie wiedziałem jak je założyć i musiałem zaglądać na koło z 2 strony samochodu.
6. Wyjmujemy klocki.
7. Odkręcamy śrubkę mocującą tarczę hamulcową ( bez coca-coli nie dałem rady). Jeżeli ta śrubka nie wygląga na zdrową lepiej użyć nowej inaczej możecie się zdziwić jak przy wkręcaniu ukręcicie śrubkę , co mi sie niestety zdażyło. Jeżeli i wam sie przydaży opisuję jak sobie poradzić:
O problemie pomyśleli (chyba) inżynierowie VW - Wiertarką przewiercacie na wylot ukręcona srubkę i stosujecie inna. Np. z jednej strony nacieńcie na śruboktęt, z drugiej nakrętka. Dostęp od przodu jest oczywisty a od wewnątrz? Tak przekręcamy piastę by przewiercone miejsce trafiło na dużą dziurę w osłonie. W ten sposób od wewnątrz przez dziurę mamy dostęp do naszej śruby która wystaje na wylot. Tak więc jeszcze raz uprzedzam jeśli śruba mocująca nie wygląda na zdrową lepiej użyć nowej.
Teraz juz z górki:
8. Zakładamy i mocujemy tarczę hamulcową
9. Zakładamy klocki hamulcowe
10. Zapinamy spinki (jeśli nie wiemy jak możemy spolżeć na koło z 2 strony auta)
11. Zakładamy zacisk ( jeśli nie chce wejść to: a) wciskamy tłok palcami, kawałkiem czegos twardzego lub stukamy młotkiem przez drewno b) przesuwamy tulejki przez które przechodzą śruby imbusowe
12. Przykręcamy zacisk
13. Zakładamy koło i jedziemy spalic hamulce
Wcale nie żartuje. Moje hample po wyjechaniu z garażu były żałosne. Musiałem je ostro zagrzać, zanim powiedziałem o nich hamulce a nie spowalniacze. W ten sposób zaoszczędzimy jakieś 80 zł.
Życze wszystkim udanych remontów.
Tym razem wszystko poszło Ok, choć problemy były, ale po kolei.
Uwaga jeśli ktoś nie ma podstawowej wiedzy z zakresu "wkręcania śrubek i stukania młotkiem" niech odda swe hamulce w ręce mechnika.
Niestety nie zrobiłem zdjęć za co bardzo przepraszam zaiteresowanych, ale postaram sie wszystko dokładnie wytłumaczyć:
1. Koszty - tarcze BREMBO 2 x 37 zł - pełna 240 mm + kloxki FERODO PREMIER - 72ZŁ
2. Zdejmujemy koło, odkręcamy kierownice powietrza kluczem nr.10
3. Klucz imbus 6 - odkręcamy zacisk ( na zdjęciu wcześniej zaznzczyłem miejsca). Tu miałem mały problem. Użyłem coca-coli która ma wyśmienite właściwości penetrujące, oraz klucza z dość długą poprzeczka ( ok 15 cm) (TOPEX CR-V)
Jeżeli uporaliście się ze śrubami imbusowymi:
4. Zdejmujemy zacisk
5. Radze przyjżeć się jak założone są spinki bo przynajmniej ja nie wiedziałem jak je założyć i musiałem zaglądać na koło z 2 strony samochodu.
6. Wyjmujemy klocki.
7. Odkręcamy śrubkę mocującą tarczę hamulcową ( bez coca-coli nie dałem rady). Jeżeli ta śrubka nie wygląga na zdrową lepiej użyć nowej inaczej możecie się zdziwić jak przy wkręcaniu ukręcicie śrubkę , co mi sie niestety zdażyło. Jeżeli i wam sie przydaży opisuję jak sobie poradzić:
O problemie pomyśleli (chyba) inżynierowie VW - Wiertarką przewiercacie na wylot ukręcona srubkę i stosujecie inna. Np. z jednej strony nacieńcie na śruboktęt, z drugiej nakrętka. Dostęp od przodu jest oczywisty a od wewnątrz? Tak przekręcamy piastę by przewiercone miejsce trafiło na dużą dziurę w osłonie. W ten sposób od wewnątrz przez dziurę mamy dostęp do naszej śruby która wystaje na wylot. Tak więc jeszcze raz uprzedzam jeśli śruba mocująca nie wygląda na zdrową lepiej użyć nowej.
Teraz juz z górki:
8. Zakładamy i mocujemy tarczę hamulcową
9. Zakładamy klocki hamulcowe
10. Zapinamy spinki (jeśli nie wiemy jak możemy spolżeć na koło z 2 strony auta)
11. Zakładamy zacisk ( jeśli nie chce wejść to: a) wciskamy tłok palcami, kawałkiem czegos twardzego lub stukamy młotkiem przez drewno b) przesuwamy tulejki przez które przechodzą śruby imbusowe
12. Przykręcamy zacisk
13. Zakładamy koło i jedziemy spalic hamulce
Wcale nie żartuje. Moje hample po wyjechaniu z garażu były żałosne. Musiałem je ostro zagrzać, zanim powiedziałem o nich hamulce a nie spowalniacze. W ten sposób zaoszczędzimy jakieś 80 zł.
Życze wszystkim udanych remontów.
Poszukaj na allegro gościa o nick'u: iahen2
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=68830431
Skontaktuj sie z nim. Ja płaciłem 37zł, a że mieszka niedaleko mnie podjechałem i kupiłem bezpośrednio.
Pozdrawiam
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=68830431
Skontaktuj sie z nim. Ja płaciłem 37zł, a że mieszka niedaleko mnie podjechałem i kupiłem bezpośrednio.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości