Silniki TD kilka pytań

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
treborrrrrr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn kwie 17, 2006 20:40
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Silniki TD kilka pytań

Post autor: treborrrrrr » czw kwie 24, 2008 11:02

Witam. Pod domem MK2 TD 60KM z pompą bez grzybka.
Auto jest po wypadku, ale silnik przeżył.
Kupiłem teraz MK2 TD z grzybkiem na pompie i różnica jest kolosalna tyle że auto przy zimnym silniku przez kilkanaście sekund nierówno pracuje.
Brzmi to tak jakby świeca nie grzała lub pompa za małe ciśnienie dawała albo wtryskiwacz... nie wiem bo nie sprawdzałem.
W każdym razie trzęsienie silnikiem jest połączone z niespalaniem paliwa bo kopci wtedy niemiłosiernie.
Zastanawiam się czy powymieniać kilka rzeczy w tym silniku i czy warto bo może to już nie ta kompresja?
Czy te silniki różnią się tylko pompami czy może coś więcej? Wał tłoki? Praca obu wydaje mi się być inna. Ten stary słabszy bardziej podskakuje i jest głośniejszy, ale pali szybciej i przy mrozach... Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » czw kwie 24, 2008 11:57

Inna pompa i turbo do tego ma katalizator. Ja mam 1V z pompą z grzybkiem i bez kata i na hamowni wyszło 70 KM


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
treborrrrrr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn kwie 17, 2006 20:40
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: treborrrrrr » czw kwie 24, 2008 20:09

Aha czyli jak zajeżdżę silnik z pompą z grzybkiem to mogę wstawić ten silnik z pompą bez grzybka i wstawić tylko tą pompę i turbo żeby miał te 70KM, tak?
Dodam że przy dwóch silnikach jest katalizator. Czy to prawda że wstawiając w jego miejsce orurowanie lub strumienicę można odzyskać kilka koni?

Dodam że takie rozwiązanie byłoby dla mnie bardzo korzystne, bo chyba każdy by chciał mieć zapasowy silnik do swego poczciwego klekota :cool:
Ostatnio zmieniony czw kwie 24, 2008 20:14 przez treborrrrrr, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
treborrrrrr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn kwie 17, 2006 20:40
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: treborrrrrr » pt kwie 25, 2008 11:21

Zacny temat :bigok:



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt kwie 25, 2008 12:24

D i TD - Ten pierwszy ma trochę wyższe ciśnienie sprężania(fabrycznie) i dlatego jak zimny to lepiej pali.Ten drugi ma obniżone - dogania turbina i dlatego rano gorzej pali.Ten "grzybek"to korektor dawki i związany jest z turbiną... :pub: xado.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
treborrrrrr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn kwie 17, 2006 20:40
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: treborrrrrr » pt kwie 25, 2008 12:26

oldstaszek pisze:D i TD - Ten pierwszy ma trochę wyższe ciśnienie sprężania(fabrycznie) i dlatego jak zimny to lepiej pali. xado.
Tego ja nie wiedziałem :goof:



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt kwie 25, 2008 12:36

Treborrrr
Taka moja profesja...Pomyśl troszkę - w Twoim poście sam to napisałeś - ten pierwszy ma twardszą pracę...ja tylko Ciebie uzupełniłem technicznie.Aha rozpylacze też inne.
...jak zajadę silnik...mój ma 262t.km i jeszcze długo pojeździ - xado. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
treborrrrrr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn kwie 17, 2006 20:40
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: treborrrrrr » pt kwie 25, 2008 12:38

Powoli... Napisałem że ten na chodzie obecnie to TD z grzybkiem a ten w rozbitku to też TD tyle że bez grzybka.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt kwie 25, 2008 12:45

Ten stary i bez grzybka - też TD.Nie pomyliłem się - sprawdź turbiny - będą różne.
Stary ma niższe doładowanie i zbliżony jest do w.s.Ten drugi ma wyższe doładowanie i dodatkowe paliwo dzięki korektorowi(grzybek) ,ale obniżone sprężanie...rano klekoce.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
treborrrrrr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn kwie 17, 2006 20:40
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: treborrrrrr » pt kwie 25, 2008 12:47

rano się trzęsie :kac: Właśnie nie wiem czemu... Ale w razie odpukać uszkodzenia silnika ten z rozbitego mógłby go zastąpić mam nadzieję.?.?



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt kwie 25, 2008 12:50

Oczywiście że może - tylko po co?...Wspomóc ten co jest - odpowiednio. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
treborrrrrr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn kwie 17, 2006 20:40
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: treborrrrrr » pt kwie 25, 2008 12:55

Już wiem co mi sugerujesz w każdej odpowiedzi! :pub: Mam nalać do baku piwa!
Nie chodzi mi o to czy silnik podejdzie bo bym se zmienił dlatego że obecny źle pracuje. Chcę wiedzieć czy se go zostawić czy sprzedać. niedługo kolega mechanik nie z tej ziemi wróci do polski i sprawdzi wszystko od kompresji po ciśnienie w oponach :rotfl:
Najlepiej to jak by siedziały świece, ewentualnie wtrysk. Jak pompa albo kompresja to będę płakał...



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt kwie 25, 2008 13:13

Zadam Ci parę pytań i spróbuj na nie odpowiedzieć możliwie dokładnie:
Ten na jakim jeździsz:
Pali więcej.
Jak depniesz(rozgrzany)to mocno kopci.
Bierze olej - jeżeli tak to ile na przebieg.
Ma przyśpieszenie czy mułowaty.
Ewentualnie inne spostrzeżenia.
To nie piwo - mam taki odruch że najlepiej na spokojnie,przy piwie..Nie wlewaj piwa. :pub:
Ja w wielu swoich autkach stosowałem xado aby uniknąć w dalszej przyszłości kosztownych napraw.nie uważam za remont wymianę uszczelnień gumowych lub podobnych.
:pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 370 gości