głęboki hamulec, po zaciągnięciu ręcznego wyżej łapie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Arek84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:25
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

głęboki hamulec, po zaciągnięciu ręcznego wyżej łapie

Post autor: Arek84 » wt kwie 22, 2008 19:35

Witam.
Przeszukałem archiwum ale nie znalazłem dokładnej odpowiedzi...
Pedał hamulca wchodzi głęboko ale jak zaciągnę ręczny na 3 ząbki to jest dużo lepiej. Przy puszczaniu hamulca nożnego jak i ręcznego słychać skrzypienie z tylnych hamulców. W układzie jest wymieniony płyn i jest dobrze odpowietrzony.
Jak ręczny jest lekko zaciągnięty to hamulce nie skrzypią przy puszczaniu pedała i hamuje tak jak powinien czyli pedał bierze u góry. Ręczny działa dobrze na oba koła.

W związku z tym mam pytanie co należy wymienić aby pedał brał wysoko? Czy samoregulatory? Czy szczęki i bębny są na tyle zużyte, że samoregulatory nie mają już regulacji i muszę wymienić bębny i szczęki?



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt kwie 22, 2008 20:02

Równie dobrze mógł się rozsypać samoregulator.
Wszystk :pub: o wskazuje na zużycie - zdejmiesz ,zobaczysz.Myślę że szczęki wystarczą...ale to trzeba ocenić po zdemontowaniu.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Arek84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:25
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Post autor: Arek84 » wt kwie 22, 2008 20:28

Jakiś czas temu to rozbierałem, szczęki jeszcze wyglądają ok ale bębny mają już spory rant. Jaka jest dopuszczalna średnica zużytego bębna ?


Sprzedam:
panel climatronik golf 4/ Passat B5
Wentylator chłodnicy, nagrzewnica do MK4

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt kwie 22, 2008 20:39

Pytanie uzupełniające:czy ten objaw wystąpił nagle - jeżeli tak to któryś samoregulator i sprężyna ściąga szczęki co kompensujesz ręcznym.Jeżeli powoli narastało - to szczęki i możliwe bębny.Graniczne zużycie bębnów?...kierowałem się zawsze szczękami ,tj.objawy jak u Ciebie i po zdjęciu szczęki w miarę ,to ...bębny... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Arek84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:25
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Post autor: Arek84 » wt kwie 22, 2008 20:48

Niestety tak się dzieje od dawna.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt kwie 22, 2008 20:52

Rozumiem że sprawdzałeś szczęki po wystąpieniu tej usterki...Jeżeli tak to sam sobie odpowiedziałeś - wymiana szczęk i bębnów.Jeżeli będziesz wymieniał bębny to daj nowe szczęki niezależnie od stanu tych co są. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Arek84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:25
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Post autor: Arek84 » wt kwie 22, 2008 21:19

Oczywista sprawa :) Nikt normalny nie daje nowych bębnów czy tarcz do starych szczęk/klocków :bigok:


Sprzedam:
panel climatronik golf 4/ Passat B5
Wentylator chłodnicy, nagrzewnica do MK4

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » wt kwie 22, 2008 22:16

tylko aby samoregulatory działały przy montażu bębnów trzeba tak ustawić kliny samoregulatorów aby nie były wysunięte całkowicie do góry tylko tak je opuścić aby bębny wchodziły z niedużym luzem w stosunku do szczęk- jak będą kliny wysunięte do góry samoregulatory nie zaczną działać- po roku rozebrałem swoje heble(rok temu remont tylnych hebli i strasznie się zdziwiłem jak kliny samoregulatorów przez rok nic nie drgnęły, a luz miedzy bębnami a szczękami był duży


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr kwie 23, 2008 08:28

nie zaszkodzi jeszcze raz sprawdzic odpowietrzenie i poziom plynu, przod i tyl, co do samoregulatora z tylu trzeba pamietac aby go wlozyc cypelkiem na zewnatrz bo inaczej bedzie sie blokowac o szczeki, i to nieprawda ze samoregulator trzeba jakos ustawiac, jezeli wszystko jest poprawnie zlozone on sam sie ustawi do odpowiedniej pozycji, poto ma ta sprezynke ktora go ciagnie w dol


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Arek84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:25
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Post autor: Arek84 » śr kwie 23, 2008 17:29

Zdjąłem dzisiaj bębny i okazało się, że na obu kołach tylne tłoczki w cylinderkach są zapieczone. Rozruszałem je i chodzą lekko, kupie nowe i wymienię ale na dzisiaj pomogło rozruszanie. Bębny mają średnice 20,4mm więc nie trzeba jeszcze zmieniać, szczęki 3-3,5mm więc tragedii jeszcze nie ma. Ale dziwni mnie, że samo regulatory wchodzą na jakieś 3/4 i dalej same nie chcą iść, jak popchnę je ręką aby weszły do końca i bęben wchodzi na styk hamulec bierze wysoko tylko dlaczego te regulatory się blokują?
Zastanawia mnie czy ta grubsza sprężyna u góry jest dobrze założona bo ona ściąga rozpierak i szczękę a między nimi jest samo regulator i może dlatego, że spręzyna mocno ściąga regulator nie może zejść niżej ?

Trzeba je włożyć cypelkiem na zewnątrz tzn. tym cypelkiem ograniczającym aby nie przeleciały do dołu trzeba włożyć od strony bębna?

Zastanawiam się czy nie przydało by się zmienić kompletu szczęki + samo regulatory + cylinderki... ? Bo denerwuje mnie to skrzypienie przy puszczaniu hamulca a na nowych częściach chyba problem ten zniknie ?
Ostatnio zmieniony śr kwie 23, 2008 17:31 przez Arek84, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw kwie 24, 2008 09:55

Arek84 pisze:Trzeba je włożyć cypelkiem na zewnątrz tzn. tym cypelkiem ograniczającym aby nie przeleciały do dołu trzeba włożyć od strony bębna?
Tak, ale nie wiem czy dobrze rozumiesz (cypelkiem do siebie i wezszym koncem na dol)
Arek84 pisze:Zastanawiam się czy nie przydało by się zmienić kompletu szczęki + samo regulatory + cylinderki... ? Bo denerwuje mnie to skrzypienie przy puszczaniu hamulca a na nowych częściach chyba problem ten zniknie ?
ja jak kupowalem czesci to: tloczki osobno, szczeki osobno, sprezynki osobno, a samoregulatorow nie ma w tym zestawie, nie wiem czy sa dostepne w sprzedazy

podczas hamowania tloczek rozpiera szczeki i sprezynka ktora jest przyczepiona do samoregulatora ma za zadanie pociagnac go w dol i w ten sposob luz sie kasuje na tyle aby po odpuszczeniu szczeki nie ocieraly o beben, poszukaj na forum fotek te sprezynki sa w specyficzny sposob pozakladane
Ostatnio zmieniony czw kwie 24, 2008 09:58 przez T.O.B.I., łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Arek84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:25
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Post autor: Arek84 » czw kwie 24, 2008 10:31

T.O.B.I. pisze: ja jak kupowalem czesci to: tloczki osobno, szczeki osobno, sprezynki osobno, a samoregulatorow nie ma w tym zestawie, nie wiem czy sa dostepne w sprzedazy
Są całe komplety

http://allegro.pl/item351662472_samoreg ... _seat.html



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw kwie 24, 2008 10:51

w pracy mamy blokade na allegro (nie widze aukcji), posprawdzaj wszystko moze ktos to wczesniej zle poskladal


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 359 gości