1,9 TDi 1Z drgania....

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
icemaster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt sie 26, 2005 18:43
Lokalizacja: Koszalin

1,9 TDi 1Z drgania....

Post autor: icemaster » wt wrz 27, 2005 18:52

mam taki problem , samochod zaaczyna intensywnie drgac przy obrotach 1300-1800, ponizej i powyzej jest ok ( w miare OK ), zdarza sie tez ze sie zatrzesie przy odpalaniu silnika, co to moze byc....?
mniejsze drgania zaczynam znowu czuc powyzej 3000 obrotow, szczegolnie pod tylkiem (fotelem)....
dodam ze auto chodzi rowno, nie faluja obroty, rowno przyspiesza i nie traci mocy ( chodzi tak jak powinno).....



Awatar użytkownika
Puki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn sie 08, 2005 15:49
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Puki » wt wrz 27, 2005 20:53

sprawdż mocowanie silnika może być wybite co to za czarne kombi na zdjęciu?? ładnie sie prezentuje


Są auta i są VolksWageny

Awatar użytkownika
marekos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: marekos » wt wrz 27, 2005 21:20

To jest klasyczny objaw niedoróbki silnika 1Z, ja tez to mam i wielu innych kolegów z tego forum również, zresztą ten temat był już wielokrotnie poruszany użyj opcji szukaj. Nawet ja założyłem jeden temat z tym zwiazany. Poczytaj również formu na tdi-tuning. Tam jest opisane jak jeden z użytkowników sobie poradził z tym problemem. A gdyby Ci się udało naprawić te drgania to daj znać będe wdzięczny ja i też myśle że wielu szczęśliwych użytkowników tych wspaniałych silników TDI z tego forum.

Pozdrawiam


[img]http://img113.imageshack.us/img113/6610/img23312uz2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Unicron » śr wrz 28, 2005 00:46

marekos pisze: Poczytaj również formu na tdi-tuning. Tam jest opisane jak jeden z użytkowników sobie poradził z tym problemem. A gdyby Ci się udało naprawić te drgania to daj znać będe wdzięczny ja i też myśle że wielu szczęśliwych użytkowników tych wspaniałych silników TDI z tego forum.

Pozdrawiam
POdpinam siępod temat - masz moze link do tego postu gdzie poradzono sobie z drganiami bo nie mogę kurcze tego znaleźć.


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr wrz 28, 2005 01:54

Temat rzeka - klekot zawsze będzie drgał - taki urok tego silnika. Walczyć z tym trzeba a niektórym nawet się udaje :).

Ponieważ sam silnik drga i ma drgac, więc uwagę nalezy zwrócić na punkty styku silnika z budą - czyli mocowanie silnika - często po dzwonach silnik nie leży tak jak powinien, druga sprawa to wydech - na niego są przekazywane wibracje i tu też można pokombinować.

U mnie najwiekszy efekt przyniosło wspawanie drugiego łacznika elastycznego między katalizatorem i środkowym tłumikiem (notabene ten pierwszy łacznik między kolektorem i katem często od sadzy robi się sztywny, w związku z czym przenosie drgania na resztę wydechu. Druga sprawa, która u mnie pomogła to wymiana przedniej poduchy pod silnikiem. W tej chwili dragania są na tyle male że nie chce mi się z nimi walczyć :).

Jeśli czujesz to pod tyłkiem to obstawiam wydech....


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
icemaster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt sie 26, 2005 18:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: icemaster » śr wrz 28, 2005 07:08

pojawilo mi sie to po wymianie tylnych tulei wahacza (poduszek) ......



Awatar użytkownika
marekos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: marekos » śr wrz 28, 2005 09:37



[img]http://img113.imageshack.us/img113/6610/img23312uz2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

U mnie dzieje się tak ....

Post autor: Razal » śr wrz 28, 2005 10:26

Ostatnio coraz częściej używam świateł drogowych, a w momecie ich włączania odczuwam jakby minimalny spadek obrotów silnika co z kolei powoduje minimalnie odczuwalne drgania w okolicy silnika (drganie jakiegoś elementu??), po wyłączeniu świateł drgania ustają, a przynajmniej w kabinie ich nie słychać. Dodam, że na obrotomierzu mam ok.950-960 obr/min (bieg jałowy) i po włączeniu świateł nie zauważam jakiegoś dającego się zauważyć spadku obrotów. Drganie, które opisuje jest tylko słyszalne na biegu jałowym i przy wyłączonym radiu ;). Czy też u Was tak jest ?? Co może być przyczyną ??

Pozdrooo...


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Unicron » śr wrz 28, 2005 11:17



Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr wrz 28, 2005 11:32

tyle tylkoze te linki odnoszą się do szarpania, a nie wibracji - to zupełnie inna sprawa, najcześciej spowodowana nastawnikiem pompy - łatwo to sprawdzić (jesli szarpie) odłaczając sygnał z czujnika predkościomierza na skrzyni....


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Unicron » śr wrz 28, 2005 11:36

Corvax pisze:tyle tylkoze te linki odnoszą się do szarpania, a nie wibracji
Masz racje, ale ja się tym nie przejmuje, bo mam to i to:-)


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 140 gości