Zdechł i nie chce zapalic, brak iskry...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn kwie 21, 2008 21:27

mozesz tez zewrzec piny 30 i 87 w gniezdzie przekaznika i wtedy wlaczyz zaplon
nic nie uszkodzisz



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 21, 2008 21:28

nie ba być napięcia w nożkach tylko mają się zewrzeć, czyli pomiędzy 30 i 87 ma być zerowy opór


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn kwie 21, 2008 21:35

a wiec tak, w dziurach na piny do prezekaznika jak włacze zapłon to meidzy 30 a 87 jest +12 a meidzy 86 a 85 nie ma nic. Nie piwnno byc odwrotnie ?

[ Dodano: 21 Kwi 2008 21:43 ]
no więc tak jak mówie w dziurach na przekaźnik, jest między 30 a 87 po przekreceni ukluczyka napięcie, a miedyz 86 a 85 nie ma nic, a znowu na przekaźniku jak podłącze 30 i 87 do aku to meidzy 85 a 86 nie ma nic, nawet nie pyknie. ALe jak podłącze odwrotnei czyli 85 i 86 do aku to pyknie ale tez nie ma nic meidzy 30 a 87.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 21, 2008 21:47

przeczytaj jeszcze raz co napisałem, po podłączeniu pod aku przekaźnika i jego pyknięciu ba być zerowy opór czyli przewodzą prąd (nie napięcie mierzysz tylko opór na wyjętym przekaźniku pomiędzy 30 i 87), a po odłączeniu przekaźnika opór maksymalny czyli brak przewodzenia prądu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn kwie 21, 2008 22:27

agrala pisze:Pawel Marek poddal ci zly przekaznik
sterowanie kompa ECU to przekaznik w gniezdzie 3 czyli gorny rzad 3 od lewej
wypnij kostke od ECU i sprawdz napiecie na kostce po wlaczeniu zaplonu
powinno byc 12v pomiedzy 13-14 i 19-14
14 to +12V
13 i 19 masa
jak jest to sprawdz ciaglosc prrzewodow pomiedzy hallem i ECU oraz ECU i modulem
sprawdz tez napiecie na module czyli na pinach 1 i 2 po wlaczeniu zaplonu

[ Dodano: 21 Kwi 2008 21:12 ]
jak chcesz sprawdzic ten przekaznik to podlacz go pod akumulator pod 85 i 86 a na tych pozostalych dwoch sprawdz miernikiem czy jest przejscie


ZRobilem wlasnei tak jak pisałeś, i jest problemik poniewaz meidzy 14 a 19 jest +12 ale meidzy 13 a 19 juz nie ma :(


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
KoZa_LSW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 23:28
Lokalizacja: ŚVWidnik
Kontakt:

Post autor: KoZa_LSW » wt kwie 22, 2008 01:01

dokładnie ten sam problem miałem jakieś 2 m-c temu... okazało się ze jeden kabelek nie łączył dokładnie... niemam fotki silnika a dokładniej miejsca pokrywy zaworów to bym Ci pokazał OCB moze jutro uda mi sie skombinować fote PozdraVWiam


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/412/29ba7ac1522d0a91.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » wt kwie 22, 2008 01:08

PROBLEM ROZWIĄZANY! dzieki Paweł Marek, i agrala, oraz KoZa_LSW, i Kowalowi za pomoc fizyczną a takze też tą podpowiedz.

Okazało sie ze we wtyczce idącej do ECU są 4 brązowe kabelki, ale w rozno kolorowe paski.
Za 4 razem (moje szczęście) trafilismy na brązowy w zielony pasek ktory nie masował.
Podłączylismy mase i pompa zaczeła chodzic a takze odpalał i gasł(wczesniej go dobrze zalać musialem) po 5 km ciągniecia, kichania i prychania zaczął chodzic normalnie :)

Dzieki jeszcze raz.

[ Dodano: 22 Kwi 2008 08:13 ]
problem jednak do końca nie rozwiązany, poniewaz dzisiaj tez z rana tak odpalał. Czyli odpala odrazu, 2 sekundy chodzi i gasnei.
I tak ze 20 razy krecilem, az udalo mi sie dodac gazu, wszedlem na 3 tys, potrzymalem ze 20 sek, puscilem i juz chodzil na wolnych normalnie...


Co to moze byc ????

[ Dodano: 22 Kwi 2008 15:09 ]
ciekawostka z przed chwili, sprawdzilem ten pin co jest nib yna obrazku 13, i pod nim masy nei ma..... Pod spodem przedstawie wam obrazek jak wygląda wtyczka i gdzie są napięcia.

Obrazek


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt kwie 22, 2008 18:22

13 i 19 to masa na kostce
19 to zasilanie po stacyjce
nie patrz na inne piny bo na nich moze pojawic sie napiecie poprzez inne elementy

dla ciebie najwazniejsze jest 13,14 i 19
sprrawdz rezystancje pomiedzy minusem aku a 13 i 19 powinna byc ok 1 ohma jak jeest wieksza to uszkodzony przewod
sprawdz tez rezystancje pomiedzy plusem aku a 14 - tez powinno byc ok 1 ohma

rysinek po powiekszeniu jest nieczytelny



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » wt kwie 22, 2008 18:47

u mnie dzieje sie to w rp czyli zapla chodzi 2 sek u gasnie , podczas jazdy np jedzie jedzie i nagle cyk koniec jazdy opuszcze gazu albo wcisne sprzeglo i zaczyna znow jechac

czy przyczyna tez moga byc jakies usterki wiazki elektrycznej , troche sie nie znam na elektryce i nie kumam o czym tu jest mowa

auto na gazie chodzi normalnie


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt kwie 22, 2008 18:51

zajac pisze:u mnie dzieje sie to w rp czyli zapla chodzi 2 sek u gasnie , podczas jazdy np jedzie jedzie i nagle cyk koniec jazdy opuszcze gazu albo wcisne sprzeglo i zaczyna znow jechac

czy przyczyna tez moga byc jakies usterki wiazki elektrycznej , troche sie nie znam na elektryce i nie kumam o czym tu jest mowa

auto na gazie chodzi normalnie
kolega ma problem z zasilankiem kompa
jezeli u ciebie jest instalacja LPG w ktorej nie ma silniczka krokowego tylko sama sruba to tez mozesz nie miec zasilania kompa i autko wtedyy nie bedzie dostawalo paliwa, lub mozesz miec problem z pompa lub jej przekaznikiem



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » wt kwie 22, 2008 18:56

agrala pompy obie sa nowki sztuki filter tez , w sumie na 2 ecu sprawdzalem i dzieje sie tak samo na obu

ktore kable w rp sa zasilajace ecu ?? i jak je posprawdzac sorry ze ktos bedzie musial powtarzac ale chodzi mi wskazowki dla sieroty z elektryki , a nawet zebym wiedzial co mechanikowi czy elektrykowi powiedziec czy na co zwrocic uwage


a i jeszcze jedna sprawa do pokrywy zaworow mam dokrecony jakis kabel MASOWY idacy gdzies pod cewke zaplonowa i ten kabel jest obgryziony z izolacji i srdnio wyglada czy o moze miec cos z tym wspolnego ??


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt kwie 22, 2008 19:04

tak, ten kabel to podstawa
napisz do mnie na pw i podaj maila to ci przesle schemat i napisze co i jak

[ Dodano: 22 Kwi 2008 19:10 ]
KoZa_LSW pisze:dokładnie ten sam problem miałem jakieś 2 m-c temu... okazało się ze jeden kabelek nie łączył dokładnie... niemam fotki silnika a dokładniej miejsca pokrywy zaworów to bym Ci pokazał OCB moze jutro uda mi sie skombinować fote PozdraVWiam
ten kabel jest w narozniku pokrywy zaworow od strony skrzyni
brazwy przewod 4 mm2



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » wt kwie 22, 2008 20:15

o ten kabel chodzi


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » wt kwie 22, 2008 20:33

TU będize lepsza fotka!


Obrazek

[ Dodano: 22 Kwi 2008 20:36 ]
no i dzieje sie caly czas to samo, tam gdzie nei było masy, to był ten brązowy kabelek z zielonym paskiem, podłączyłem mase ale na tym pinie co mowi agral nadal masy nie ma, a samochod odpala tylko ze gasnie cały czas jak jest zimny, dopiero po ktoryms tam dziesiątym razie jak dam mu 3/4 gazu, to dławi sie, szarpie ale wkoncu whcodzi na obroty i tam go musze trzymac przez jaksi czas i potem juz chodzi dobrze i na ciepło odpala normalnie.

Musze chyba pod ten pin na krótko podłączyc mase i zobaczyc co się stanie, ale bardzo bym prosił o rozpiske jak ktos ma kabelkow idących do digifanta najlepiej kolorystycznie.

Bo to mzoe tam dokladnie we wtyczce się odpiął..


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 272 gości