Zdechł i nie chce zapalic, brak iskry...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
a wiec tak, w dziurach na piny do prezekaznika jak włacze zapłon to meidzy 30 a 87 jest +12 a meidzy 86 a 85 nie ma nic. Nie piwnno byc odwrotnie ?
[ Dodano: 21 Kwi 2008 21:43 ]
no więc tak jak mówie w dziurach na przekaźnik, jest między 30 a 87 po przekreceni ukluczyka napięcie, a miedyz 86 a 85 nie ma nic, a znowu na przekaźniku jak podłącze 30 i 87 do aku to meidzy 85 a 86 nie ma nic, nawet nie pyknie. ALe jak podłącze odwrotnei czyli 85 i 86 do aku to pyknie ale tez nie ma nic meidzy 30 a 87.
[ Dodano: 21 Kwi 2008 21:43 ]
no więc tak jak mówie w dziurach na przekaźnik, jest między 30 a 87 po przekreceni ukluczyka napięcie, a miedyz 86 a 85 nie ma nic, a znowu na przekaźniku jak podłącze 30 i 87 do aku to meidzy 85 a 86 nie ma nic, nawet nie pyknie. ALe jak podłącze odwrotnei czyli 85 i 86 do aku to pyknie ale tez nie ma nic meidzy 30 a 87.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
przeczytaj jeszcze raz co napisałem, po podłączeniu pod aku przekaźnika i jego pyknięciu ba być zerowy opór czyli przewodzą prąd (nie napięcie mierzysz tylko opór na wyjętym przekaźniku pomiędzy 30 i 87), a po odłączeniu przekaźnika opór maksymalny czyli brak przewodzenia prądu
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
agrala pisze:Pawel Marek poddal ci zly przekaznik
sterowanie kompa ECU to przekaznik w gniezdzie 3 czyli gorny rzad 3 od lewej
wypnij kostke od ECU i sprawdz napiecie na kostce po wlaczeniu zaplonu
powinno byc 12v pomiedzy 13-14 i 19-14
14 to +12V
13 i 19 masa
jak jest to sprawdz ciaglosc prrzewodow pomiedzy hallem i ECU oraz ECU i modulem
sprawdz tez napiecie na module czyli na pinach 1 i 2 po wlaczeniu zaplonu
[ Dodano: 21 Kwi 2008 21:12 ]
jak chcesz sprawdzic ten przekaznik to podlacz go pod akumulator pod 85 i 86 a na tych pozostalych dwoch sprawdz miernikiem czy jest przejscie
ZRobilem wlasnei tak jak pisałeś, i jest problemik poniewaz meidzy 14 a 19 jest +12 ale meidzy 13 a 19 juz nie ma
dokładnie ten sam problem miałem jakieś 2 m-c temu... okazało się ze jeden kabelek nie łączył dokładnie... niemam fotki silnika a dokładniej miejsca pokrywy zaworów to bym Ci pokazał OCB moze jutro uda mi sie skombinować fote PozdraVWiam
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/412/29ba7ac1522d0a91.jpg[/img][/url]
PROBLEM ROZWIĄZANY! dzieki Paweł Marek, i agrala, oraz KoZa_LSW, i Kowalowi za pomoc fizyczną a takze też tą podpowiedz.
Okazało sie ze we wtyczce idącej do ECU są 4 brązowe kabelki, ale w rozno kolorowe paski.
Za 4 razem (moje szczęście) trafilismy na brązowy w zielony pasek ktory nie masował.
Podłączylismy mase i pompa zaczeła chodzic a takze odpalał i gasł(wczesniej go dobrze zalać musialem) po 5 km ciągniecia, kichania i prychania zaczął chodzic normalnie
Dzieki jeszcze raz.
[ Dodano: 22 Kwi 2008 08:13 ]
problem jednak do końca nie rozwiązany, poniewaz dzisiaj tez z rana tak odpalał. Czyli odpala odrazu, 2 sekundy chodzi i gasnei.
I tak ze 20 razy krecilem, az udalo mi sie dodac gazu, wszedlem na 3 tys, potrzymalem ze 20 sek, puscilem i juz chodzil na wolnych normalnie...
Co to moze byc ????
[ Dodano: 22 Kwi 2008 15:09 ]
ciekawostka z przed chwili, sprawdzilem ten pin co jest nib yna obrazku 13, i pod nim masy nei ma..... Pod spodem przedstawie wam obrazek jak wygląda wtyczka i gdzie są napięcia.
Okazało sie ze we wtyczce idącej do ECU są 4 brązowe kabelki, ale w rozno kolorowe paski.
Za 4 razem (moje szczęście) trafilismy na brązowy w zielony pasek ktory nie masował.
Podłączylismy mase i pompa zaczeła chodzic a takze odpalał i gasł(wczesniej go dobrze zalać musialem) po 5 km ciągniecia, kichania i prychania zaczął chodzic normalnie
Dzieki jeszcze raz.
[ Dodano: 22 Kwi 2008 08:13 ]
problem jednak do końca nie rozwiązany, poniewaz dzisiaj tez z rana tak odpalał. Czyli odpala odrazu, 2 sekundy chodzi i gasnei.
I tak ze 20 razy krecilem, az udalo mi sie dodac gazu, wszedlem na 3 tys, potrzymalem ze 20 sek, puscilem i juz chodzil na wolnych normalnie...
Co to moze byc ????
[ Dodano: 22 Kwi 2008 15:09 ]
ciekawostka z przed chwili, sprawdzilem ten pin co jest nib yna obrazku 13, i pod nim masy nei ma..... Pod spodem przedstawie wam obrazek jak wygląda wtyczka i gdzie są napięcia.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
13 i 19 to masa na kostce
19 to zasilanie po stacyjce
nie patrz na inne piny bo na nich moze pojawic sie napiecie poprzez inne elementy
dla ciebie najwazniejsze jest 13,14 i 19
sprrawdz rezystancje pomiedzy minusem aku a 13 i 19 powinna byc ok 1 ohma jak jeest wieksza to uszkodzony przewod
sprawdz tez rezystancje pomiedzy plusem aku a 14 - tez powinno byc ok 1 ohma
rysinek po powiekszeniu jest nieczytelny
19 to zasilanie po stacyjce
nie patrz na inne piny bo na nich moze pojawic sie napiecie poprzez inne elementy
dla ciebie najwazniejsze jest 13,14 i 19
sprrawdz rezystancje pomiedzy minusem aku a 13 i 19 powinna byc ok 1 ohma jak jeest wieksza to uszkodzony przewod
sprawdz tez rezystancje pomiedzy plusem aku a 14 - tez powinno byc ok 1 ohma
rysinek po powiekszeniu jest nieczytelny
- zajac
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2492
- Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
- Lokalizacja: krakow,skarzysko
- Kontakt:
u mnie dzieje sie to w rp czyli zapla chodzi 2 sek u gasnie , podczas jazdy np jedzie jedzie i nagle cyk koniec jazdy opuszcze gazu albo wcisne sprzeglo i zaczyna znow jechac
czy przyczyna tez moga byc jakies usterki wiazki elektrycznej , troche sie nie znam na elektryce i nie kumam o czym tu jest mowa
auto na gazie chodzi normalnie
czy przyczyna tez moga byc jakies usterki wiazki elektrycznej , troche sie nie znam na elektryce i nie kumam o czym tu jest mowa
auto na gazie chodzi normalnie
Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
kolega ma problem z zasilankiem kompazajac pisze:u mnie dzieje sie to w rp czyli zapla chodzi 2 sek u gasnie , podczas jazdy np jedzie jedzie i nagle cyk koniec jazdy opuszcze gazu albo wcisne sprzeglo i zaczyna znow jechac
czy przyczyna tez moga byc jakies usterki wiazki elektrycznej , troche sie nie znam na elektryce i nie kumam o czym tu jest mowa
auto na gazie chodzi normalnie
jezeli u ciebie jest instalacja LPG w ktorej nie ma silniczka krokowego tylko sama sruba to tez mozesz nie miec zasilania kompa i autko wtedyy nie bedzie dostawalo paliwa, lub mozesz miec problem z pompa lub jej przekaznikiem
- zajac
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2492
- Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
- Lokalizacja: krakow,skarzysko
- Kontakt:
agrala pompy obie sa nowki sztuki filter tez , w sumie na 2 ecu sprawdzalem i dzieje sie tak samo na obu
ktore kable w rp sa zasilajace ecu ?? i jak je posprawdzac sorry ze ktos bedzie musial powtarzac ale chodzi mi wskazowki dla sieroty z elektryki , a nawet zebym wiedzial co mechanikowi czy elektrykowi powiedziec czy na co zwrocic uwage
a i jeszcze jedna sprawa do pokrywy zaworow mam dokrecony jakis kabel MASOWY idacy gdzies pod cewke zaplonowa i ten kabel jest obgryziony z izolacji i srdnio wyglada czy o moze miec cos z tym wspolnego ??
ktore kable w rp sa zasilajace ecu ?? i jak je posprawdzac sorry ze ktos bedzie musial powtarzac ale chodzi mi wskazowki dla sieroty z elektryki , a nawet zebym wiedzial co mechanikowi czy elektrykowi powiedziec czy na co zwrocic uwage
a i jeszcze jedna sprawa do pokrywy zaworow mam dokrecony jakis kabel MASOWY idacy gdzies pod cewke zaplonowa i ten kabel jest obgryziony z izolacji i srdnio wyglada czy o moze miec cos z tym wspolnego ??
Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
tak, ten kabel to podstawa
napisz do mnie na pw i podaj maila to ci przesle schemat i napisze co i jak
[ Dodano: 22 Kwi 2008 19:10 ]
brazwy przewod 4 mm2
napisz do mnie na pw i podaj maila to ci przesle schemat i napisze co i jak
[ Dodano: 22 Kwi 2008 19:10 ]
ten kabel jest w narozniku pokrywy zaworow od strony skrzyniKoZa_LSW pisze:dokładnie ten sam problem miałem jakieś 2 m-c temu... okazało się ze jeden kabelek nie łączył dokładnie... niemam fotki silnika a dokładniej miejsca pokrywy zaworów to bym Ci pokazał OCB moze jutro uda mi sie skombinować fote PozdraVWiam
brazwy przewod 4 mm2
TU będize lepsza fotka!
[ Dodano: 22 Kwi 2008 20:36 ]
no i dzieje sie caly czas to samo, tam gdzie nei było masy, to był ten brązowy kabelek z zielonym paskiem, podłączyłem mase ale na tym pinie co mowi agral nadal masy nie ma, a samochod odpala tylko ze gasnie cały czas jak jest zimny, dopiero po ktoryms tam dziesiątym razie jak dam mu 3/4 gazu, to dławi sie, szarpie ale wkoncu whcodzi na obroty i tam go musze trzymac przez jaksi czas i potem juz chodzi dobrze i na ciepło odpala normalnie.
Musze chyba pod ten pin na krótko podłączyc mase i zobaczyc co się stanie, ale bardzo bym prosił o rozpiske jak ktos ma kabelkow idących do digifanta najlepiej kolorystycznie.
Bo to mzoe tam dokladnie we wtyczce się odpiął..
[ Dodano: 22 Kwi 2008 20:36 ]
no i dzieje sie caly czas to samo, tam gdzie nei było masy, to był ten brązowy kabelek z zielonym paskiem, podłączyłem mase ale na tym pinie co mowi agral nadal masy nie ma, a samochod odpala tylko ze gasnie cały czas jak jest zimny, dopiero po ktoryms tam dziesiątym razie jak dam mu 3/4 gazu, to dławi sie, szarpie ale wkoncu whcodzi na obroty i tam go musze trzymac przez jaksi czas i potem juz chodzi dobrze i na ciepło odpala normalnie.
Musze chyba pod ten pin na krótko podłączyc mase i zobaczyc co się stanie, ale bardzo bym prosił o rozpiske jak ktos ma kabelkow idących do digifanta najlepiej kolorystycznie.
Bo to mzoe tam dokladnie we wtyczce się odpiął..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 272 gości