AFT 1,6 gaśnie podczas jazdy i na postoju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » sob mar 22, 2008 21:09

Harry82, wymień przekażnik numer 30- jest to przekaznik od sterowania silnikiem to jest bardzo czesta przyczyna gasnięcia silnika w AFT. koszt ok. 25 zł.



Awatar użytkownika
Lukieyoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt lut 20, 2007 22:14
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Lukieyoo » ndz mar 23, 2008 18:24

Witam,
Mam golfa z tym samym silnikiem AFT i dokladnie ten sam problem z gasnieciem silnika co Harry82. Jeszcze nic z tym nie robilem, ale juz wstepnie sie pytalem ludzi i wszyscy zgodnie potwierdzaja wymiane czujnika halla w aparacie. Jednak przegladajac posty Harrego82 widze, ze to nic nie daje. Harry82 wymienil juz chyba wszystko. Mam pytanie wiec do Ciebie krzaś co to z tym przekaznikiem, czy juz to ktos robil? Bo wyglada, ze to bedzie najtansza pierwsza proba w strciu z tym problemem. A drugie moje pytanie jest odnosnie swiec zaplonowych. Czy trzeba wyalac caly kolektor ssacy zeby sie do nich dostac?



Awatar użytkownika
CzapCzap
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
Lokalizacja: Athlone
Kontakt:

Post autor: CzapCzap » ndz mar 23, 2008 18:36

Lukieyoo pisze:Czy trzeba wyalac caly kolektor ssacy zeby sie do nich dostac?
Nie trzeba, dwa razy juz zmienialem :).

Troszke raczki sie poobijaja ale zmienisz spokojnie , kluczyk z przegubikiem i luzik :)

Fajki troche ciezko sie naklada, trzeba sobie plaskim srubokretem je dopychac.


Obrazek <--------

Golf 3 GL 1.6 AFT - sprzedany :(
Golf 4 GTI 1.8T AGU - Jest :)
Jetta 2 CL 1.6D - Jest :)

Awatar użytkownika
Lukieyoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt lut 20, 2007 22:14
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Lukieyoo » ndz mar 23, 2008 19:03

hmmm, wstepnie tam zagladalem i za duzo specjalnie to tam miejsca nie ma na wymiane swiec. W serwise wv pewnie jest jakis specjalny klucz do swiec. Po swietach sprobuje wymienic te swiece bez wywalania kolektora
Ostatnio zmieniony ndz mar 23, 2008 19:09 przez Lukieyoo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » pn mar 24, 2008 12:00

Lukieyoo, tak jak pisałem wymień najpierw przekaznik, najtanie najszybciej. Chłopaki się męcza kase wywalają a tu żadnych efektów. Jeżeli to nie pomoże to grzeb dalej.

Przekaznik nr 30 w AFT przegrzewa się i rozłancza główne napięcie do silnika.


poczytaj to: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1818656#1818656
Ostatnio zmieniony pn mar 24, 2008 12:04 przez krzaś, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lukieyoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt lut 20, 2007 22:14
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Lukieyoo » pn mar 24, 2008 20:45

Dzis znow mi odmowil posluszenstwa moj golfik i zajrzalem do skrzynki zobaczyc ten nieszczesny przekaznik i musze Ci powiedziec Krzaś ze byl on goracy. Jutro obdzwonie serwisy seata , vw i skody zobaczyc gdzie najtaniej mozna wyrwac taki przekaznik



Awatar użytkownika
Harry82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:41
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Harry82 » pn kwie 14, 2008 11:55

Witam, dzwoniłem dziś do sklepu i zapytałem o przekaźnik nr 30 o nr 165 906 381. Pan ze sklepu powiedział, że jest to przekaźnik pompy paliwa. Zatem jak to się ma do nagle gasnącego silnika? Czy jak ten przekaźnik się zepsuje i pompa przestanie działać to silnik zgaśnie nagle czy będzie zamulony po czym zgaśnie? Krzaś, wiesz coś o tym??

Z góry dzięki za odpowiedź

pozdrawiam



Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » pn kwie 14, 2008 18:40

Juz sie spotkałem z tym że jest to od pompy paliwa. Jak jest naprawde to nie umiem ci odpowiedzieć,ale na pewno jest odpowiedzialny za główne napiecie silnika. Jesli przekaznik jest uszkodzony i cały czas rozłancza to nawet VAG nie wykryje kompa w aucie. W moim przypadku silnik mi gasł od razu, nie było żadnego mulenia silnika.



Gorzel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt mar 28, 2006 21:59
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gorzel » pn kwie 14, 2008 19:58

mialem to samo, u mnie padla przepustnica, a dokladniej mechanizm domkniecia przepustnicy. nie mozna jej bylo zaadoptowac poprzez komputer...niestety...koszt 500zl...

ale sadze , ze u ciebie wystarczy czyszcznie i adaptacja i bedzie chodzil jak dawniej...



Awatar użytkownika
Lukieyoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt lut 20, 2007 22:14
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Lukieyoo » wt kwie 15, 2008 21:37

Wymienilem przekaznik 30. Kupilem go w serwisie seata, koszt 40 pln i jak na razie skonczyły sie problemy z gasnieciem :) Przejechalem juz ponad 1500 km i spokoj.



Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » śr kwie 16, 2008 17:14

No to super!!!!



GregorG
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 21:02
Lokalizacja: Puck/Starzyno

Post autor: GregorG » ndz kwie 20, 2008 22:45

Witam
u mnie jest podobnie ale nie jestem pewien czy dokładnie o takie objawy chodzi jak u Was zauważyliście.
A mianowicie u mnie jest tak:
- jadę sobie i praca silnika jest OK i w miarę ma moc, ale np hamuję przed światłami to dam na luz i silnik spadając z obrotami schodzi aż do ok 500 obr i się jakby dusi i podnosi obroty do 1100 i znowy spada do 500 i tam kilka razy wkółko i dopiero się stabilizują.
Ale najgorsze że czasami nie dojdzie do ustabilizowania i potrafi zgasnąć.
Sprawdzałem na postoju dodając gazu i odejmując , to też tak samo się zachowuje.
Jeżeli już zgaśnie to można go bez problemu odpalić, ale wkurza mnie to ciągłe spadanie obrotów do 500 i podskakiwanie na ponad 1000 i spowrotem
Tak się zawsze zdarza jak puszczę gaz wrzucając luz.

Podajcie proszę pomysły na ten przypadek, poże zacznę o tego przekaźnika nr 30 ?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Harry82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:41
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Harry82 » pn kwie 21, 2008 06:38

Witam,
Moje autko wreszcie jeździ, pomogła wymiana tego przekaźnika, wielkie dzięki krzaś :)

Co do Twojego autka GregorG to wątpię aby był to przekaźnik, właściwie to wykluczam go całkowicie, to nie są objawy wskazujące na niego. Ja miałem tak samo, po wduszeniu sprzęgła obroty spadały mi na 600 po czym wzrastały do 1000. Przeczyściłem przepustnicę i było ok. Proponuję zacząć od tego bo to nie wymaga żadnego wkładu finansowego, no może koszt benzyny ekstrakcyjnej i wykręcenie paru śrubek.

Pozdrawiam
Harry



Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » pn kwie 21, 2008 07:03

GregorG, spróbuj przeczyścic przepustnice tak jak pisał Harry82 ,ale mi sie wydaje ze to nic nie pomoże. Wydaje mi sie że masz strasznie zabrudzony przepływomierz powietrza, a wrecz chyba walnięty. Sprawdz czy jest wogóle podłączony.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 240 gości