czy olej mineralny moge wymienić na półsyntetyk??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- tomasz2000
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: śr sie 31, 2005 22:30
- Lokalizacja: Białystok okolice
czy olej mineralny moge wymienić na półsyntetyk??
niedawno kupiłem samochód i poprzedni właściciel jeździł na oleju mineralnym Castrol GTX High Mileage 15W-40, chciałbym zmienić go na półsyntetyk 10W-40 ale słyszałem ze podobno nie nalezy zmieniać oleju na klase wyższy, czyli przechodzić z mineralnego na półsyntetyk lub z półsyntetyku na syntetyk, czy to prawda? czy mógłby mi ktoś coś doradzić? z góry dziekuje
Re: czy olej mineralny moge wymienić na półsyntetyk??
troche jest prawdy w tym co napisales .jak nalejesz polsyntetyka to mozliwe ze silnik sie bedzie pocił(bedziesz mial wycieki)ale nie wiem ,moze sie nie znam,ale syntetyka nie nalewal.wszystko zalezy od tego jak sie trzyma twoj silnik ,w jakim jest stanie.tomasz2000 pisze:niedawno kupiłem samochód i poprzedni właściciel jeździł na oleju mineralnym Castrol GTX High Mileage 15W-40, chciałbym zmienić go na półsyntetyk 10W-40 ale słyszałem ze podobno nie nalezy zmieniać oleju na klase wyższy, czyli przechodzić z mineralnego na półsyntetyk lub z półsyntetyku na syntetyk, czy to prawda? czy mógłby mi ktoś coś doradzić? z góry dziekuje
passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
prawda jet ze ze nie powinno sie wlewac oleju polsyntetycznego zamiast mineralnego i syntetyka zamiast polsyntetyka, zawsze to idzie w odwrotnej kolejnosci syntetyk-> polsyntetyk->mineral -> a pozniej to jest tylko LUBRO ja nie polecalbym takiej zamiany oleju no chyba ze bedziesz chcial pozniej pobawic sie przy silniku a na przebieg tez radze nie patrzyc bo to nie jest wyznacznik jaki ma byc olej:)
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- blackwhite
- Użytkownik
- Posty: 376
- Rejestracja: ndz sie 07, 2005 14:51
- Lokalizacja: Dumfries
- Kontakt:
- maciek 1.8
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: pt cze 03, 2005 10:30
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
ja nie wiedzialem, mocno podejrzewalem mineral, bo czarny jak noc i w ogole... i co? i zmienilem na syntetyk po jakims czasie, bo nie trzymal cisnienia po rozgrzaniu na minerale... na syntetyku trzyma i nie cieknie... ciszej dziala, fakt, popychacze jak walily tak wala, ale da sie to przezyc... ja wolalem zalac dobrym olejem i przeplukac bagno w silniku... chodzi bajeczka. mobil 1 5W50 mam zalany teraz. i nie boje sie niczegomaciek 1.8 pisze:popieram kolegów nie zmieniaj na wyższy bo może być lipa.ja kupiłem swojego gofra i nie wiedziałem jakim olejem był zalany i na wszelki wypadek zalałem mineralnym
raz opisywalem co i jak robilem, zeby zalac syntetykiem - zapraszam do archiwum
- tomasz2000
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: śr sie 31, 2005 22:30
- Lokalizacja: Białystok okolice
- blackwhite
- Użytkownik
- Posty: 376
- Rejestracja: ndz sie 07, 2005 14:51
- Lokalizacja: Dumfries
- Kontakt:
Ja mam 165tyś. i syntetyk ... ale miomio1 pisze, że powyżej 200k km lać mineralny ...
Te 165 to mam na liczniku, a ile naprawdę ... Nie twierdzę jak niektórzy, że mój na bank nie był kręcony i po niemieckim emerycie jest . Chodzi dobrze, ładnie zachowany, to czy ma 160k czy 250k nie gra roli ; ludzie za bardzo patrzą na te magiczne cyferki, które i tak mogą być kręcone... Wracając do sedna - jedynie co mnie martwi to, że on ma np. te 250k km a ja mu syntetyka leję a dawno minerał powinien być... Co wy na to …?
Pozdr .
Te 165 to mam na liczniku, a ile naprawdę ... Nie twierdzę jak niektórzy, że mój na bank nie był kręcony i po niemieckim emerycie jest . Chodzi dobrze, ładnie zachowany, to czy ma 160k czy 250k nie gra roli ; ludzie za bardzo patrzą na te magiczne cyferki, które i tak mogą być kręcone... Wracając do sedna - jedynie co mnie martwi to, że on ma np. te 250k km a ja mu syntetyka leję a dawno minerał powinien być... Co wy na to …?
Pozdr .
:bylo: :bajer:
- Pirat_666
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: pn cze 13, 2005 11:12
- Lokalizacja: Będzin/Miasteczko Slaskie
- Kontakt:
Wszystko zależy od silnika, ostatnio znajomy po kupnie z minaralnego na półsyntetyczny przeszedł i jest OK, natomiast drugi po takiej samej operacji miał już problem... a samochody (mk3) z "podobno" przebiegiem w granicach 190K. Ja 190 tysięcy jadę na półsyntetyku i jest dobrze...
Nie na zawsze przykuci jesteśmy do kręgów świata, poza nimi zaś istnieje coś więcej niż wspomnienie.
moja rada jest nastepujaca:Mineralny i najlepiej Qukaer State juz prawie nie dostepny na rynku...Ale jak go znajdziesz to tylko ten olej...Wiem cos na temat oleji...(Ja wlałem Panolin-http://www.panolin.com/cms/div/index2.php, bo wiem co to jest-niestety brak Qukera).Przewaga Quakera polega na tym ze pochodzi z ropy pensylwanskiej i zawsze o klase do przodu deklasował rywali,Ci natomiast musieli nadrabiac w laboratorium:)--------A tu Polska strona kupionego przeze mnie oleju:http://panolintorun.pl/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 311 gości