Termostat - wymieniać???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

golec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw gru 30, 2004 15:45
Lokalizacja: Grodzisko
Kontakt:

Termostat - wymieniać???

Post autor: golec » pn wrz 26, 2005 15:09

Witajcie
Mam Mk3 AAM a problem jest w tym że wolno się nagrzewa a przynajmniej tak mi się wydaje bo nie wiem po jakim czasie powinien wejść na 90' i podejrzewam termostat bo w ogóle nie wchodzi na taką temperaturę.
Jak go wymienić bo chyba trzeba płyn cały spuścić chociaż i tak do wymiany i czy są jakieś problemy z tym? na co trzeba zwrócić uwagę przy wymianie???

a przy okazji jak jest gorąco na dworze to mam wrażenie że auto jest mułowate co to może być???



Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Post autor: RALFI » pn wrz 26, 2005 15:38

PODSTAWOWA SPRAWA TO WYMIENIĆ TERMOSTAT



Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » pn wrz 26, 2005 16:38

Wymieniaj, wymieniaj. Koszt stosunkowo nieduży więc zwróci się szybko. Jazda na niedogrzanym silniku nie jest ani dla niego zdrowa ani ekonomiczna. termostat kup koniecznie oryginalny bo inaczej nie będzie Ci trzymał temperatury. Już wielu forumowiczów się skarżyło, że mimo wymiany termostatu temperatura nie jest prawidłowa. Tu nie ma co oszczędzać. Kup oryginał.


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

Awatar użytkownika
imp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:31
Lokalizacja: mysłovwice/glivwice
Kontakt:

Post autor: imp » pn wrz 26, 2005 17:33

wymiana to pestka..termostat miesci sie z prawej strony ...na koncu górnego węża chłodnicy przy silniku..wąż wchodzi w obudowe w której wewnatrz jest poszykiwany termostat...najprawdopodobniej 3 sruby na imbusa..i teraz tak...wewnątrz tej obudowy jest ogranicznik termostatu a dokładnie jego centralnej czesci czyli takiego pręta...sprawdz czy ten pręt nie wyłamał ogranicznika przy wysówaniu...mnie sie tak własnie stało..


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53310&postdays=0&postorder=asc&start=0]my ex mk3 GTI 20 jahre by ABF[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]

6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn wrz 26, 2005 17:37

IMP jestes pewien??

ja u siebie mialem w obudowie pompy wodnej. dojscie tylko od spodu w dodatku strasznie ciezkie :(


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
imp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:31
Lokalizacja: mysłovwice/glivwice
Kontakt:

Post autor: imp » pn wrz 26, 2005 23:24

ja tak mioałem w polo 96,,czyli 6n...i kumpel w mk3 jakis benzyniak ...nie wiem czy aam ...ale tak było wiem tylko ze to była jedna z pierwszych trójek...byc moze ma inaczej..jesli tak samo to naprawde nie duzo roboty..a jesli miałes w obudowie pompy to napisz jak to wymienic ...zeły ułatwic robote koledze...pozdróweczki


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53310&postdays=0&postorder=asc&start=0]my ex mk3 GTI 20 jahre by ABF[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]

6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 27, 2005 00:05

Ja wymieniałem z podobnego powodu i okazało się że niepotrzebnie, bo termometr pokazywał tak samo o wymianie. Okazało się że pokazuje nieprecyzyjnie. Trzeba raczej zmierzyć najpierw temperaturę płynu na przewodach żeby być pewnym, mechanicy niektorzy mają takie termometry. A zgrubnie ocenić czy wąż dolny od chłodnicy nie grzeje się tak szybko jak gorny, bo wtedy termostat na pewno nie zamyka i do wymiany


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

golec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw gru 30, 2004 15:45
Lokalizacja: Grodzisko
Kontakt:

Post autor: golec » wt wrz 27, 2005 07:37

Dzięki Koledzy!!!
Z tego co wiem to termostat mam przy pompie na wyjściu w plastikowej obudowie kolega Adamm ma rację tylko boje się że coś urwę bo zawsze jakąś śrubke ukręcam ale może dam radę.
Jeszcze raz wielkie dzięki.



marlbor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn kwie 25, 2005 06:03
Lokalizacja: płońsk
Kontakt:

Post autor: marlbor » wt wrz 27, 2005 07:38

ja przylacze sie do pytanie bo ja w swojej bialej strzale mam dosc podobny problem tylko ze mi trzyma 90 stopni ale jedynie w korkach:( bo na trasie to nie ma szans :( 80 i ani stopnia wiwecech czy jade maksa czy 90 na godzine :( bo w korkach to sie nawet wentylacja wlaczyc lubi



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt wrz 27, 2005 08:42

ja u siebie przy wymianie musialem zrobic :

wjechac na kanal
zdjac osolone silnika
zdjac pompe wspomagania razem z jej wspornikiem
spuscic plyn chlodniczy
odkrecic termostat
wymienic
zlozyc wszystko spowrotem

troche roboty z tym bylo nie powiem. Najgorzej ze spuszczaniem plynu bo za cholere nie moglem sie doszukac korka spustowego (o ile takowy istnieje)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt wrz 27, 2005 09:33

korek spustowy?? no to byloby marzenie moje sprzd kilku dni bo tez wymienialem termostat.Podejrzewalem ze nie ma go wogole bo tylko w korkach w upalne dni temperatura byla na polowie skali( nie wiem ilke to jest w stopniach bo nie napisali)okazalo sie ze termostat jest oryginalny ale widocznie nie dziala, zalozylem jakiegos francuskiego wynalazka 25zl i teraz mam saune w aucie po przejechaniu max 4-5 km i temperaturka jest minimalnie przed polowa i podczas jazdy szybkiej bardzo nie spada :) a tak dzialo sie z poprzednim termostatem.Zabawy tez troche mialem :pompa od wspomagania(naciag sie urwal)zalozylem termostat i juz wszystko w porzadku bylo ale w rece mi zostala uszczelka od termostatu i znowu rozbierac.skleroza...:)teraz az sie chce jezdzic :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt wrz 27, 2005 11:36

no u mnie temperatura jest minimalnie poza 90 ale zalacza sie wentylator wiec jest ok.

co do korka spustowego to nie wierze ze go nie ma. nawet w fiescie byl ( w chlodnicy) a tu nie ma ?? :goof:


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » wt wrz 27, 2005 14:23

Z tego co wiem to korka nie ma. Rurę zdejmujesz i zlewasz. Ale pewności stuprocentowej nie mam.


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

nygooz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr maja 11, 2005 10:21
Kontakt:

Post autor: nygooz » wt wrz 27, 2005 17:38

nie ma korka ... za to mozna bardzo ladnie z weza spuscic... wystarczy wyjac zawleczke i juz... :d aha chodzi o najnizej znajdujacego sie weza... wiadomo fizyka... musi to byc najnizszy punkt ukladu



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 525 gości