Szarpanie silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Szarpanie silnika

Post autor: Damian-jg » ndz kwie 20, 2008 11:43

Witam
VW Golf III 1,9 tdi
Problem jest nastepujacy. podczas jazdy wystepuje szarpanie silnika w przedziale obrotów 1200-1800. Wszystkie poduszki wymienione. Szarpanie ustaje w momecie właczenia sie turbinki.
Jaki może byc powód??
Z góry dzieki za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 20, 2008 11:55 przez Damian-jg, łącznie zmieniany 1 raz.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz kwie 20, 2008 11:54

1. Turbina pracuje caly czas od najnizszych obrotow jak tylko silnik wlaczysz, wiec nie ma czegos takiego jak wlaczanie turbo
2. Wpisz w wyszukiwarke nastawnik i poczytaj
3. U mnie bylo np za duzo powietrza w wezach paliwowych, padniety oring na filtrze paliwa i zaciagal powietrze i wtedy szarpal, po wymianie problem znikl.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Post autor: Damian-jg » ndz kwie 20, 2008 12:07

W tym modelu turbina pracuje od 2000 lub cos w okolicy. Jezeli miałby powietzre w paliwe szarpal by cały czas. O nastawniku poczytam
Ostatnio zmieniony ndz kwie 20, 2008 12:08 przez Damian-jg, łącznie zmieniany 1 raz.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz kwie 20, 2008 12:10

Damian-jg pisze:W tym modelu turbina pracuje od 2000 lub cos w okolicy.
No taaak nie bede sie klocil..
Damian-jg pisze:Jezeli miałby powietzre w paliwe szarpal by cały czas.
No taaaak... u mnie akurat szarpal tylko w ok 2tys obr i nie zawsze, co jakis czas
Damian-jg pisze:O nastawniku poczytam
Warto
Ostatnio zmieniony ndz kwie 20, 2008 12:11 przez Gitner, łącznie zmieniany 1 raz.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz kwie 20, 2008 12:14

Damian-jg pisze:W tym modelu turbina pracuje od 2000 lub cos w okolicy
tzn. co ... turbo ciągle stoi wg Ciebie i dopiero przy 2000 obr. nagle wkręca się na duże obroty i pompuje :?:
Damian-jg pisze:Jezeli miałby powietzre w paliwe szarpal by cały czas.
mylisz się ...



Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Post autor: Damian-jg » ndz kwie 20, 2008 14:51

To jest wersja 90KM. Nie TD ale TDI. Z intercoolerem. Jak ciągle pracuje to ciekawe dlaczego dostaje kopa dopiero jak słychać jak sie turbinka załącza. Dopiero tak od 2000 obrotów.
Ale ok. Sprawdze układ paliwowy i wymienie wszystkie uszczelki i oringi.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 20, 2008 14:52 przez Damian-jg, łącznie zmieniany 1 raz.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz kwie 20, 2008 15:37

Damian-jg pisze:To jest wersja 90KM. Nie TD ale TDI. Z intercoolerem.
Wiesz co... piszesz do nas jakbysmy wygladali na niedorozwinietych :goof:
Ostatnio zmieniony ndz kwie 20, 2008 15:37 przez Gitner, łącznie zmieniany 1 raz.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Post autor: Damian-jg » ndz kwie 20, 2008 16:11

Ja po prostu dokładniej opisałem silnik. Bo w moim profilu jest co innego. :pub:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz kwie 20, 2008 21:32

Damian-jg pisze:Jak ciągle pracuje to ciekawe dlaczego dostaje kopa dopiero jak słychać jak sie turbinka załącza. Dopiero tak od 2000 obrotów.
ponieważ pompuje najwięcej :?: to nie jest wiatrak elektryczny , który załącza komputer tylko turbina napędzana spalinami ... czyli pracuje cały czas , a to , że auto ciągnie dopiero powyżej 2000 obr. to już jest sprawa tego ile turbina dmuchnie ... a pracować pracuje , cały czas , czyli od odpalenia silnika wirnik ciągle się obraca , raz wolniej raz szybciej
Damian-jg pisze:To jest wersja 90KM. Nie TD ale TDI. Z intercoolerem
TD też miały IC ... w MK2 , a to czym się różni TDI od TD poczytaj na forum ;) zupełnie inny silnik



Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Post autor: Damian-jg » pn kwie 21, 2008 20:37

Zostal wymieniony filtr paliwa. Na przezroczystych przewodach idacych do pompy nie widac aby szlo powietrze paliwo jest czyste. Usterka nadal wystepuje.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn kwie 21, 2008 20:52

Damian-jg, miałem to samo ... wyjmij wtyczkę od impulsatora na skrzyni i sprawdź czy dalej szarpie ( nie będziesz widział prędkości ) jeżeli ustanie to nastawnik do czyszczenia , jeżeli po czyszczeniu dalej będzie lipa to odłącz czujnik na pedale sprzęgła i tak jeździj ... odłączyłem w weekend i powiem , że nie ta jazda ...
Ostatnio zmieniony pn kwie 21, 2008 20:53 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



czarekkow1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 19:34
Lokalizacja: Dobiegniew/Gorzów

Post autor: czarekkow1 » śr kwie 23, 2008 16:06

I jak z tym nastawnikiem??teraz jest ok?bo ja w swoim golfie mam identyczne objawy.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr kwie 23, 2008 16:11

czarekkow1 pisze:I jak z tym nastawnikiem??teraz jest ok?
nie wiem do kogo było skierowane to pytanie ... jeżeli do mnie to jazda po wyczyszczeniu nastawnika była ok , ale do czasu ... kolejne próby czyszczenia również pomagały , ale tylko na chwilę , więc dzięki pomocy i radą vossa odłączyłem czujnik na pedale sprzęgła i trzęsiawki poniżej 2000 obr nie ma


auto przyspiesza teraz płynnie na każdym biegu
Ostatnio zmieniony śr kwie 23, 2008 16:12 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Post autor: Damian-jg » śr kwie 23, 2008 18:50

Odłączenie impulsatora nie pomogło. Jutro odłącze czujnik przy pedale sprzęgła. Aha zapomnialem napisac ze to szarpanie wystepuje tylko na 4 i 5 biegu.
Ostatnio zmieniony śr kwie 23, 2008 18:51 przez Damian-jg, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: FAST WebCrawler [Crawler], Google [Bot] i 218 gości