czy mozna przerobic silnik jesli tak to jak?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 109
- Rejestracja: wt lis 21, 2006 17:35
- Lokalizacja: elblag
- Kontakt:
czy mozna przerobic silnik jesli tak to jak?
witam. mam pytanie czy ktos z kolegow przerabial kiedys silnik z wtrysku na gaznik?? jezeli tak to co musialbym kupic i wymienic?? chce zmienic moja golfa 2 1.8 GX mechaniczny wtrysk na gaznik:) jezeli mozna to zrobic to jaki gaznik byscice preferowali i dokladnie co musialbym kupic wymienic?? dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam
Jeśli gaźnik to najlepiej pierburga 2e2. Twój silnik to GX ma 90 KM. Silnik bardzo podobny tyle że na gazniku 2e2 ma dokladnie tyle samo koni to GU, ew. jest jeszcze jeden taki silnik na gazniku (RH) ten z kolei posiada 84KM. Oczywiscie wszystkie omawiane silniki mają pojemność 1,8.
Jesli gaźnik to musisz kupic dokładnie do silnika 1,8. Były bowiem także do 1,6cm3.
Z drugiej strony tak na marginesie to jeszce takiego pomyslu tutaj nie było .
Jeśli gaźnik to najlepiej pierburga 2e2. Twój silnik to GX ma 90 KM. Silnik bardzo podobny tyle że na gazniku 2e2 ma dokladnie tyle samo koni to GU, ew. jest jeszcze jeden taki silnik na gazniku (RH) ten z kolei posiada 84KM. Oczywiscie wszystkie omawiane silniki mają pojemność 1,8.
Jesli gaźnik to musisz kupic dokładnie do silnika 1,8. Były bowiem także do 1,6cm3.
Z drugiej strony tak na marginesie to jeszce takiego pomyslu tutaj nie było .
Ostatnio zmieniony sob kwie 19, 2008 23:36 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
No tak łącznie ze znacznym wzrostem spalania.cinek366 pisze:jeśli już to proponował bym cały osprzęt digifanta z PF-a efekty będą napewno
Tak jako konkluzje powiem , że zawsze chciałem mieć silnik 1,8 90KM na gaźniku. Powodów jest kilka najważniejsze to: dobre osiągi, najekonomiczniejszy silnik vw Golfa mk2.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
-
- Mały gagatek
- Posty: 109
- Rejestracja: wt lis 21, 2006 17:35
- Lokalizacja: elblag
- Kontakt:
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
To nie głupi pomysł , ale zmiana na monojetronic wyjdzie na gorsze. To tylko wtrysk jednopunktowy ,więc niewiele lepsze ,a może i gorsze od gaźnika. Jednak myslę że wtrysk rzeczywiście będzie łatwiej zastąpić wtryskiem. Ale to tzreba dobrze obadać, bo gadanie tu wiele nie pomoże.jhosef pisze:Konrado8526, zamiast gaźnika wrzuciłbym monowtrysk monojetronic z silnika 1,8 RP
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Maćkooo, uważam ze monojet jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem .Widac to zresztą po opiniach silnika RP. Dla wielu jest to jeden z najlepszych normalnych silników w mk2. A gaźnik PIERBURG 2e2 potrafi być upierdliwy. A kupno w pełni sprawnego to nie koniecznie łatwa sprawa. Posotaaje jeszcze kwestia fachowości sprzedających na np szrotach gdzie potrafią dawać w ręke 2e3 jako 2e2. Ja szukałem właściwego do mojego silnika pzez rok.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Zgadza sie kolego , tez obiegły mnie opinie o monojetronicu jako o dobrym układzie.jhosef pisze:Maćkooo, uważam ze monojet jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem .Widac to zresztą po opiniach silnika RP. Dla wielu jest to jeden z najlepszych normalnych silników w mk2. A gaźnik PIERBURG 2e2 potrafi być upierdliwy. A kupno w pełni sprawnego to nie koniecznie łatwa sprawa. Posotaaje jeszcze kwestia fachowości sprzedających na np szrotach gdzie potrafią dawać w ręke 2e3 jako 2e2. Ja szukałem właściwego do mojego silnika pzez rok
Ale Pierburg 2e2 to tez nie byle co. W zasadzie kupujesz podstawkę pod gaźnik 35 zł + gaźnik za 150 zł + ew. zestaw naprawczy 80 zł . Wiele da się zrobić domowymi spoosbami w tym gaźniku. Tylko tak jak napisałeś tzreba miec głowe na karku i wiedzieć co kupic i jak sprawdzić, ale w tym możemy koledze pomóc bez problemu.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:15
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Witam. Ja w 1.8 GU mam założony gaźnik z audi 80 B3. 1.8. Jest co prawda bardzo prosty w budowie łącznie z ręcznym ssaniem ale spisuje sie świetnie w porównaniu z 2E2. Obrotu w lato bez ssania od samego początku uruchomienia do końca równo 900. Przyspieszenie o niebo lepsze no i spalanie. W mieście 10, 11 gazu a na trasie udało się 7.5
Co za beznadziejny sposób, cofać się w ewolucji ?:D
Na gaźniku jestem pewien ze bedzie Ci palił tyle samo, jak nei więcej - to raz.
Dwa tak jak kolega cinek366, pisal to jest dobry pomysł, wszytsko elektroniczne sterowane, spalanie ok wszystko w normie.
Nie wiem co kolega Maćkooo, miał na myśli moiwiac ze wrzucajac Digifanta zwiekszy sie spalanie....bzdura.
Na gaźniku jestem pewien ze bedzie Ci palił tyle samo, jak nei więcej - to raz.
Dwa tak jak kolega cinek366, pisal to jest dobry pomysł, wszytsko elektroniczne sterowane, spalanie ok wszystko w normie.
Nie wiem co kolega Maćkooo, miał na myśli moiwiac ze wrzucajac Digifanta zwiekszy sie spalanie....bzdura.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
chyba niedawno był temat zbliżony. Sporo kłopotu, nawet wymiana kolektora ssącego konieczna pod gaźnik czy mowtrysk czy nawet digifant jest problemem bo zdaje się nie pasuje taki od innych silników do tej głowicy. Ja bym szukał speca od wtrysków mechanicznych,może wśród ludzi co siedzą bardziej w mercach, bo w nich to najczęstszy układ zasilania.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Ma gadane
- Posty: 231
- Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
- Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
- Kontakt:
Ja zmieniłem Pierburga 2EE na Monojetronica z 1.8RP i widzę same plusy. Fakt, że 2EE to nie 2E2, ale ja już w drugą stronę na pewno nie przejdę. Silnik pracuje równo, ciągnie lepiej w niższym zakresie obrotów. Spalanie pozostało bez zmian. Używany wtrysk kupię za 100zł, a używany 2EE za 250-300. Sam koszt regeneracji nastawnika przepustnicy z 2EE to duży koszt. Monojetronic ma tą zaletę, że jedyne elementy, które mogą sie popsuc to silnik krokowy (często da sie go naprawić domowym sposobem) lub dużo rzadziej potencjometr przepustnicy.
Kolega ma GX, wiec tu pewnie będzie wymiana kolektorów.
Kolega ma GX, wiec tu pewnie będzie wymiana kolektorów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości