czy mozna przerobic silnik jesli tak to jak?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Konrado8526
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: wt lis 21, 2006 17:35
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

czy mozna przerobic silnik jesli tak to jak?

Post autor: Konrado8526 » sob kwie 19, 2008 22:19

witam. mam pytanie czy ktos z kolegow przerabial kiedys silnik z wtrysku na gaznik?? jezeli tak to co musialbym kupic i wymienic?? chce zmienic moja golfa 2 1.8 GX mechaniczny wtrysk na gaznik:) jezeli mozna to zrobic to jaki gaznik byscice preferowali i dokladnie co musialbym kupic wymienic?? dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam



Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: Brzechu » sob kwie 19, 2008 22:48

Czemu chcesz wymieniac wtrysk na gaznik?
Zazwyczaj to odwrotnie ludzie kombinują.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=155251]MÓJ GOLF[/url]
[img]http://img160.imageshack.us/img160/5822/clok2qu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob kwie 19, 2008 23:34

Witam :D
Jeśli gaźnik to najlepiej pierburga 2e2. Twój silnik to GX ma 90 KM. Silnik bardzo podobny tyle że na gazniku 2e2 ma dokladnie tyle samo koni to GU, ew. jest jeszcze jeden taki silnik na gazniku (RH) ten z kolei posiada 84KM. Oczywiscie wszystkie omawiane silniki mają pojemność 1,8.
Jesli gaźnik to musisz kupic dokładnie do silnika 1,8. Były bowiem także do 1,6cm3.
Z drugiej strony tak na marginesie to jeszce takiego pomyslu tutaj nie było .
Ostatnio zmieniony sob kwie 19, 2008 23:36 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
cinek366
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pn lut 20, 2006 17:28
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cinek366 » sob kwie 19, 2008 23:44

gaźnik ??? jeśli już to proponował bym cały osprzęt digifanta z PF-a efekty będą napewno



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob kwie 19, 2008 23:58

cinek366 pisze:jeśli już to proponował bym cały osprzęt digifanta z PF-a efekty będą napewno
No tak łącznie ze znacznym wzrostem spalania.

Tak jako konkluzje powiem , że zawsze chciałem mieć silnik 1,8 90KM na gaźniku. Powodów jest kilka najważniejsze to: dobre osiągi, najekonomiczniejszy silnik vw Golfa mk2.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Konrado8526
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: wt lis 21, 2006 17:35
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: Konrado8526 » ndz kwie 20, 2008 09:29

chce wymienic na gaznik bo juz nie mam sily do tego wtrysku:/ calyczas jakies problemy jak jest zimny trudnosci z odpaleniem i nie moge zejsc ze spalaniem ponizej 12 litrow:/ sonda wymieniona wszytko wyregulowane kable wn, kopulka, palec, siwece, filtry powymieniane i dalej to samo.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » ndz kwie 20, 2008 10:18

Konrado8526, zamiast gaźnika wrzuciłbym monowtrysk monojetronic z silnika 1,8 RP. Musiałbyś kolektor zmienic, kupić od RPeka wraz z monowtryskiem i sterownikiem z okablowaniem. Tylko czy napewno kolektor podejdzieod rp to nie powiem bo nie sprawdzalem.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz kwie 20, 2008 11:00

jhosef pisze:Konrado8526, zamiast gaźnika wrzuciłbym monowtrysk monojetronic z silnika 1,8 RP
To nie głupi pomysł , ale zmiana na monojetronic wyjdzie na gorsze. To tylko wtrysk jednopunktowy ,więc niewiele lepsze ,a może i gorsze od gaźnika. Jednak myslę że wtrysk rzeczywiście będzie łatwiej zastąpić wtryskiem. Ale to tzreba dobrze obadać, bo gadanie tu wiele nie pomoże.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » ndz kwie 20, 2008 11:39

Maćkooo, uważam ze monojet jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem .Widac to zresztą po opiniach silnika RP. Dla wielu jest to jeden z najlepszych normalnych silników w mk2. A gaźnik PIERBURG 2e2 potrafi być upierdliwy. A kupno w pełni sprawnego to nie koniecznie łatwa sprawa. Posotaaje jeszcze kwestia fachowości sprzedających na np szrotach gdzie potrafią dawać w ręke 2e3 jako 2e2. Ja szukałem właściwego do mojego silnika pzez rok.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz kwie 20, 2008 11:49

jhosef pisze:Maćkooo, uważam ze monojet jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem .Widac to zresztą po opiniach silnika RP. Dla wielu jest to jeden z najlepszych normalnych silników w mk2. A gaźnik PIERBURG 2e2 potrafi być upierdliwy. A kupno w pełni sprawnego to nie koniecznie łatwa sprawa. Posotaaje jeszcze kwestia fachowości sprzedających na np szrotach gdzie potrafią dawać w ręke 2e3 jako 2e2. Ja szukałem właściwego do mojego silnika pzez rok
Zgadza sie kolego , tez obiegły mnie opinie o monojetronicu jako o dobrym układzie.
Ale Pierburg 2e2 to tez nie byle co. W zasadzie kupujesz podstawkę pod gaźnik 35 zł + gaźnik za 150 zł + ew. zestaw naprawczy 80 zł . Wiele da się zrobić domowymi spoosbami w tym gaźniku. Tylko tak jak napisałeś tzreba miec głowe na karku i wiedzieć co kupic i jak sprawdzić, ale w tym możemy koledze pomóc bez problemu. :bigok:


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

piter_golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:15
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: piter_golf » ndz kwie 20, 2008 11:55

Witam. Ja w 1.8 GU mam założony gaźnik z audi 80 B3. 1.8. Jest co prawda bardzo prosty w budowie łącznie z ręcznym ssaniem ale spisuje sie świetnie w porównaniu z 2E2. Obrotu w lato bez ssania od samego początku uruchomienia do końca równo 900. Przyspieszenie o niebo lepsze no i spalanie. W mieście 10, 11 gazu a na trasie udało się 7.5 :-)



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » ndz kwie 20, 2008 12:23

Co za beznadziejny sposób, cofać się w ewolucji ?:D
Na gaźniku jestem pewien ze bedzie Ci palił tyle samo, jak nei więcej - to raz.
Dwa tak jak kolega cinek366, pisal to jest dobry pomysł, wszytsko elektroniczne sterowane, spalanie ok wszystko w normie.

Nie wiem co kolega Maćkooo, miał na myśli moiwiac ze wrzucajac Digifanta zwiekszy sie spalanie....bzdura.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 20, 2008 13:07

chyba niedawno był temat zbliżony. Sporo kłopotu, nawet wymiana kolektora ssącego konieczna pod gaźnik czy mowtrysk czy nawet digifant jest problemem bo zdaje się nie pasuje taki od innych silników do tej głowicy. Ja bym szukał speca od wtrysków mechanicznych,może wśród ludzi co siedzą bardziej w mercach, bo w nich to najczęstszy układ zasilania.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » ndz kwie 20, 2008 13:10

Ja zmieniłem Pierburga 2EE na Monojetronica z 1.8RP i widzę same plusy. Fakt, że 2EE to nie 2E2, ale ja już w drugą stronę na pewno nie przejdę. Silnik pracuje równo, ciągnie lepiej w niższym zakresie obrotów. Spalanie pozostało bez zmian. Używany wtrysk kupię za 100zł, a używany 2EE za 250-300. Sam koszt regeneracji nastawnika przepustnicy z 2EE to duży koszt. Monojetronic ma tą zaletę, że jedyne elementy, które mogą sie popsuc to silnik krokowy (często da sie go naprawić domowym sposobem) lub dużo rzadziej potencjometr przepustnicy.
Kolega ma GX, wiec tu pewnie będzie wymiana kolektorów.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 263 gości