czy olej mineralny moge wymienić na półsyntetyk??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomasz2000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr sie 31, 2005 22:30
Lokalizacja: Białystok okolice

czy olej mineralny moge wymienić na półsyntetyk??

Post autor: tomasz2000 » wt wrz 27, 2005 08:44

niedawno kupiłem samochód i poprzedni właściciel jeździł na oleju mineralnym Castrol GTX High Mileage 15W-40, chciałbym zmienić go na półsyntetyk 10W-40 ale słyszałem ze podobno nie nalezy zmieniać oleju na klase wyższy, czyli przechodzić z mineralnego na półsyntetyk lub z półsyntetyku na syntetyk, czy to prawda? czy mógłby mi ktoś coś doradzić? z góry dziekuje



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » wt wrz 27, 2005 08:51

Nie powinno to być problemem.
Jak będziesz zmieniał olej to poprostu wlewasz półsyntetyk i już :bigok:
Nigdy nie słyszałem żeby nie można było zmieniać oleju na leprzy.



Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » wt wrz 27, 2005 08:54

napisz jaki masz przebieg auta jak pow.200tys , to radzę jeździć na mineralu



piotr1979
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 538
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 13:39
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: czy olej mineralny moge wymienić na półsyntetyk??

Post autor: piotr1979 » wt wrz 27, 2005 08:59

tomasz2000 pisze:niedawno kupiłem samochód i poprzedni właściciel jeździł na oleju mineralnym Castrol GTX High Mileage 15W-40, chciałbym zmienić go na półsyntetyk 10W-40 ale słyszałem ze podobno nie nalezy zmieniać oleju na klase wyższy, czyli przechodzić z mineralnego na półsyntetyk lub z półsyntetyku na syntetyk, czy to prawda? czy mógłby mi ktoś coś doradzić? z góry dziekuje
troche jest prawdy w tym co napisales .jak nalejesz polsyntetyka to mozliwe ze silnik sie bedzie pocił(bedziesz mial wycieki)ale nie wiem ,moze sie nie znam,ale syntetyka nie nalewal.wszystko zalezy od tego jak sie trzyma twoj silnik ,w jakim jest stanie.


passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt wrz 27, 2005 09:22

prawda jet ze ze nie powinno sie wlewac oleju polsyntetycznego zamiast mineralnego i syntetyka zamiast polsyntetyka, zawsze to idzie w odwrotnej kolejnosci syntetyk-> polsyntetyk->mineral -> a pozniej to jest tylko LUBRO :) ja nie polecalbym takiej zamiany oleju no chyba ze bedziesz chcial pozniej pobawic sie przy silniku a na przebieg tez radze nie patrzyc bo to nie jest wyznacznik jaki ma byc olej:)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
blackwhite
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 14:51
Lokalizacja: Dumfries
Kontakt:

Post autor: blackwhite » wt wrz 27, 2005 09:28

Ja też odradzam, możesz rozszczelnić silnik.
Wlej dobrego minerala i po kłopocie, najlepiej Mobil 1


Black

Awatar użytkownika
maciek 1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pt cze 03, 2005 10:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: maciek 1.8 » wt wrz 27, 2005 09:39

popieram kolegów nie zmieniaj na wyższy bo może być lipa.ja kupiłem swojego gofra i nie wiedziałem jakim olejem był zalany i na wszelki wypadek zalałem mineralnym


kupię alternator do mk2 1.8 RP bez wspomagania

maniack

Post autor: maniack » wt wrz 27, 2005 14:28

maciek 1.8 pisze:popieram kolegów nie zmieniaj na wyższy bo może być lipa.ja kupiłem swojego gofra i nie wiedziałem jakim olejem był zalany i na wszelki wypadek zalałem mineralnym
ja nie wiedzialem, mocno podejrzewalem mineral, bo czarny jak noc i w ogole... i co? i zmienilem na syntetyk po jakims czasie, bo nie trzymal cisnienia po rozgrzaniu na minerale... na syntetyku trzyma i nie cieknie... ciszej dziala, fakt, popychacze jak walily tak wala, ale da sie to przezyc... ja wolalem zalac dobrym olejem i przeplukac bagno w silniku... chodzi bajeczka. mobil 1 5W50 mam zalany teraz. i nie boje sie niczego ;)

raz opisywalem co i jak robilem, zeby zalac syntetykiem - zapraszam do archiwum ;)



Awatar użytkownika
tomasz2000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr sie 31, 2005 22:30
Lokalizacja: Białystok okolice

Post autor: tomasz2000 » wt wrz 27, 2005 14:37

a przy 157tyś km przebiegu co najlepiej zalać 15W-40 czy 10W-40?



Awatar użytkownika
blackwhite
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 14:51
Lokalizacja: Dumfries
Kontakt:

Post autor: blackwhite » wt wrz 27, 2005 16:28

tomasz2000 pisze:a przy 157tyś km przebiegu co najlepiej zalać 15W-40 czy 10W-40?
Jak miałeś lany półsyntetyk to lej taki sam.


Black

Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » wt wrz 27, 2005 17:32

Ja mam 165tyś. i syntetyk :bajer: ... ale miomio1 pisze, że powyżej 200k km lać mineralny :hmm: ...
Te 165 to mam na liczniku, a ile naprawdę :chytry: ... Nie twierdzę jak niektórzy, że mój na bank nie był kręcony i po niemieckim emerycie jest :jezor: . Chodzi dobrze, ładnie zachowany, to czy ma 160k czy 250k nie gra roli :kac: ; ludzie za bardzo patrzą na te magiczne cyferki, które i tak mogą być kręcone... Wracając do sedna - jedynie co mnie martwi to, że on ma np. te 250k :kac: km a ja mu syntetyka leję a dawno minerał powinien być... Co wy na to :chytry: …?


Pozdr :pub: .


:bylo: :bajer:

Awatar użytkownika
Pirat_666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn cze 13, 2005 11:12
Lokalizacja: Będzin/Miasteczko Slaskie
Kontakt:

Post autor: Pirat_666 » wt wrz 27, 2005 19:09

Wszystko zależy od silnika, ostatnio znajomy po kupnie z minaralnego na półsyntetyczny przeszedł i jest OK, natomiast drugi po takiej samej operacji miał już problem... a samochody (mk3) z "podobno" przebiegiem w granicach 190K. Ja 190 tysięcy jadę na półsyntetyku i jest dobrze...


Nie na zawsze przykuci jesteśmy do kręgów świata, poza nimi zaś istnieje coś więcej niż wspomnienie.

maxibuzz

Post autor: maxibuzz » wt wrz 27, 2005 20:11

ABSOLUTNIE nie powinno sie zmieniac oleju 15W 40 na 10W40 czy co gorsza na 5 i 0W 40 czy 30. Tak jak pisali koledzy powyzej ... to idzie w kolejnosci od najzadszego do najgestszego OW xx do 15W xx.
Jak chcesz to zalej ... zobaczysz jak sie to moze skonczyc :D



Lookap

Post autor: Lookap » wt wrz 27, 2005 20:15

moja rada jest nastepujaca:Mineralny i najlepiej Qukaer State juz prawie nie dostepny na rynku...Ale jak go znajdziesz to tylko ten olej...Wiem cos na temat oleji...(Ja wlałem Panolin-http://www.panolin.com/cms/div/index2.php, bo wiem co to jest-niestety brak Qukera).Przewaga Quakera polega na tym ze pochodzi z ropy pensylwanskiej i zawsze o klase do przodu deklasował rywali,Ci natomiast musieli nadrabiac w laboratorium:)--------A tu Polska strona kupionego przeze mnie oleju:http://panolintorun.pl/



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 368 gości