[mkIII] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych-czy dam radę??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kinomysz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pn maja 09, 2005 20:01
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kinomysz » pn wrz 26, 2005 18:11

No i operacja rozpoczęta. Niestety nie skończona. Klucz imbusowy niestety okazał się zbyt słaby. Zrobiłem natomiast zdjęcie i zaznaczyłem na nim miejsca w których są śruby. Z tego co narazie zauważyłem: 1) odkręcamy kierownice strumienia powietrza 2) odkręcamy zacisk ( i tu potrzebujemy dobrego klucza imbusowego nr.6) 3) potrzebny jest kanał i podnośnik. Nie poddaje sie. Jak tylko zdobęde porządny klucz imbusowy wracam do wymiany klocków i tarcz...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » pn wrz 26, 2005 18:21

kinomysz uważaj na te śruby z imbusem , ja miałem tak mocno zapieczone te śruby że w jednej gniazdo imbusa się wyrobiło i nie można było odkręcić---jedyne wyjście to przyspawać klucz do śruby i jakoś się udało ...wcześnij psiknij WD 40



Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Post autor: yaroz » pn wrz 26, 2005 19:44

Ja tez mialem problemy z tymi srubami na imbus.Od wd-40 lepszy jest FOSOL.Dobrze jest te sruby nim popsikac, poczekac chwile dla pewnosci pare razy mlotkiem w srube i powinno puscic.Ja niestety mialem tak ta srube obiechana ze imbusem sie niedalo jej odkrecic.Ale pomogla zabka samozaciskowa.troche sie z tym nameczylem ale udalo sie. :bigok:



ziemson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 19:52
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: ziemson » czw wrz 29, 2005 14:46

Kanal nie jest potrzebny, ale dobry imbus owszem :-)



Awatar użytkownika
kinomysz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pn maja 09, 2005 20:01
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kinomysz » pn paź 10, 2005 18:50

Wymiany ciąg dalszy.

Tym razem wszystko poszło Ok, choć problemy były, ale po kolei.
Uwaga jeśli ktoś nie ma podstawowej wiedzy z zakresu "wkręcania śrubek i stukania młotkiem" niech odda swe hamulce w ręce mechnika.

Niestety nie zrobiłem zdjęć za co bardzo przepraszam zaiteresowanych, ale postaram sie wszystko dokładnie wytłumaczyć:

1. Koszty - tarcze BREMBO 2 x 37 zł - pełna 240 mm + kloxki FERODO PREMIER - 72ZŁ
2. Zdejmujemy koło, odkręcamy kierownice powietrza kluczem nr.10
3. Klucz imbus 6 - odkręcamy zacisk ( na zdjęciu wcześniej zaznzczyłem miejsca). Tu miałem mały problem. Użyłem coca-coli która ma wyśmienite właściwości penetrujące, oraz klucza z dość długą poprzeczka ( ok 15 cm) (TOPEX CR-V)

Jeżeli uporaliście się ze śrubami imbusowymi:

4. Zdejmujemy zacisk
5. Radze przyjżeć się jak założone są spinki bo przynajmniej ja nie wiedziałem jak je założyć i musiałem zaglądać na koło z 2 strony samochodu.
6. Wyjmujemy klocki.
7. Odkręcamy śrubkę mocującą tarczę hamulcową ( bez coca-coli nie dałem rady). Jeżeli ta śrubka nie wygląga na zdrową lepiej użyć nowej inaczej możecie się zdziwić jak przy wkręcaniu ukręcicie śrubkę , co mi sie niestety zdażyło. Jeżeli i wam sie przydaży opisuję jak sobie poradzić: :kac:

O problemie pomyśleli (chyba) inżynierowie VW - Wiertarką przewiercacie na wylot ukręcona srubkę i stosujecie inna. Np. z jednej strony nacieńcie na śruboktęt, z drugiej nakrętka. Dostęp od przodu jest oczywisty a od wewnątrz? Tak przekręcamy piastę by przewiercone miejsce trafiło na dużą dziurę w osłonie. W ten sposób od wewnątrz przez dziurę mamy dostęp do naszej śruby która wystaje na wylot. Tak więc jeszcze raz uprzedzam jeśli śruba mocująca nie wygląda na zdrową lepiej użyć nowej.

Teraz juz z górki:

8. Zakładamy i mocujemy tarczę hamulcową
9. Zakładamy klocki hamulcowe
10. Zapinamy spinki (jeśli nie wiemy jak możemy spolżeć na koło z 2 strony auta)
11. Zakładamy zacisk ( jeśli nie chce wejść to: a) wciskamy tłok palcami, kawałkiem czegos twardzego lub stukamy młotkiem przez drewno b) przesuwamy tulejki przez które przechodzą śruby imbusowe
12. Przykręcamy zacisk
13. Zakładamy koło i jedziemy spalic hamulce

Wcale nie żartuje. Moje hample po wyjechaniu z garażu były żałosne. Musiałem je ostro zagrzać, zanim powiedziałem o nich hamulce a nie spowalniacze. W ten sposób zaoszczędzimy jakieś 80 zł.

Życze wszystkim udanych remontów. :kufel: :okej:



Tomek_Dx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pt sty 07, 2005 01:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Dx » śr lis 02, 2005 00:05

KInomysz!!
Gdzie kupiłeś takie tanie tarcze Brembo po 37 pln za sztuke?!? ja szukam ich od pewnego czasu ale jak na razie taniej niż 49 pln za sztukę nie widziałem (oczywiście pełna tarcza silnik 1.8 AAM)


Tomek Dx

Awatar użytkownika
kinomysz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pn maja 09, 2005 20:01
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kinomysz » śr lis 02, 2005 11:00

Poszukaj na allegro gościa o nick'u: iahen2

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=68830431

Skontaktuj sie z nim. Ja płaciłem 37zł, a że mieszka niedaleko mnie podjechałem i kupiłem bezpośrednio.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Ozzy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 29, 2005 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ozzy » śr lis 02, 2005 16:29

a co sądzicie o klockach Jurid? Mam takie w Acurze Legend 3.2 i po naciśnięciu pedału staje w miejscu. Ich cena to ok. 100zł


[url=http://www.allegro.pl/item135424374_glowica_vw_golf_iii_1_8_8v.html][size=150][color=blue][b]SPRZEDAM GŁOWICĘ DO REGENERACJI WRAZ Z OSPRZĘTEM[/b][/color][/size][/url]

marekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: pn cze 06, 2005 09:16
Lokalizacja: Lyski - Rybnik
Kontakt:

Post autor: marekk » śr lis 02, 2005 18:38

skoro Unicron ma ABS to nie powinien miec zacisku vw2 tylko Girling-- a tam sie lekko rozni wymiana klockow-potrzebny klucz 15 i imbus 6. wykrecamy dolna srube , na gornej obracamy zacisk i klocki mamy na wierzchu.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 395 gości