Nierówne obroty, duże spalanie, gasnący silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Psajdor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob mar 10, 2007 14:30
Lokalizacja: Gdańsk

Nierówne obroty, duże spalanie, gasnący silnik

Post autor: Psajdor » śr kwie 16, 2008 15:53

Witam !!!
Tak jak opisałem w temacie silnik pracuje nierówno, dużo pali (okolo 13-15 l/100km) podczas jazdu po puszczeniu z biegu na luz silnik często gaśnie.
Jest to Golf 3 z 1993 r silnik 1.4 60 KM (bez inst. gazowej)
Byłem u elektryka ale nie udało mu się połączyć z komputerem.
Wymienione - wtrysk na używany ale sprawny, sonda lambda( nie oryginał), czujnik temp. przy chłodnicy( nie oryginał - wskazuje temp. cały czas ponad 110 C) pompa paliwa, świece, przewody, podkładałem nowy silnik krokowy na próbę ale bez żadnej różnicy.
Dodam tylko że wcześniej wystarczyło przeczyścić przepustnicę i silnik zaczynał pracować normalnie na jakiś czas, jednak teraz nawet to nie pomaga.
Teraz planuję sprawdzić podłączenie wtyków do kompa które są w kabinie i jeszcze raz podjechać na podłączenie, ale czekam na jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić.
Aha nie wiem czy zapłon jest dobrze ustawiony, czy to może być od tego ??

[ Dodano: 16 Kwi 2008 20:34 ]
up



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr kwie 16, 2008 21:14

Psajdor pisze:czy to może być od tego ??
Podstawa!



Awatar użytkownika
CIENKII
Forum Master
Forum Master
Posty: 1275
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:07
Lokalizacja: FNW
Kontakt:

Post autor: CIENKII » wt paź 28, 2008 09:30

odkopuje . . ten sam silnik prawie te same objamy . . na ile stopni ustawia sie zaplon w tym silniku ??



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt paź 28, 2008 21:17

5 stopni przed GMP w/g siakiejśtam książki. Na gazie z 2 stopnie więcej pewnie



Awatar użytkownika
spiochu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn lut 13, 2006 18:22
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: spiochu » śr paź 29, 2008 10:54

witam, mialem u siebie w PF'ie podobne objawy, po paru dniach grzebaniny doszlem ze to sonda lamda padla, pojechalem do sklepu i sprzedawca doradzil mi uniwersalna 3-przewodowa firmy BOSAL, auto pojezdzilo na niej tydzien po czym objawy powrocily, okazalo sie ze owa sonda "klekla" po tygodniu !!! a przejechalem moze jakies 100-150 km, teraz wymienilem na uzywana ale orginalna i jak rekol odjol autko smiga, sprawdz jakie napiecie sonda daje na ECU.pozdro
Jeśli sonda lambda działa prawidłowo, skok napięcia powinien mieścić się w zakresie ok. 0,2 i 0,8 V. Czas, jaki potrzebny jest do wzrostu z 0,2 V do 0,8 V (czas reakcji "mieszanka uboga-bogata"), powinien wynosić ok. 300 milisekund. Czas reakcji "mieszanka bogata-uboga" leży w takim samym zakresie.
Ostatnio zmieniony śr paź 29, 2008 10:57 przez spiochu, łącznie zmieniany 1 raz.



nowicjusz666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw sie 28, 2008 15:10
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: nowicjusz666 » śr paź 29, 2008 13:36

Witam! Mam teraz podobny problem z moim golfem 1.6 93r 75km. Trzesie go puki sie nie zagrzeje, pozniej troche odpuszcza. Pomaga mu odlaczenie akumlatora na cala noc wowczas jest ciut lepiej ale i tak zeby go zagrzac musze trzymac go na wyzszych obrotach bo po odjeciu gazu zdycha. Sonde wymienilem tez moze z tydzien temu ale mysle ze to nie bedzie jej wina bo spalanie mam ok 12l (wczesniej bylo 14-15!). Kilka osob mowilo mi ze moze to silnik krokowy nie chodzi jak nalezy. Wie ktos jak go przeczyscic, nasmarowac?


Był Poldek Plus, był Golf III, był Peugeot 106, była Laguna I, jest Calibra 150km

Awatar użytkownika
HARD5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 00:36
Lokalizacja: Chełm/Lublin
Kontakt:

Post autor: HARD5 » wt gru 09, 2008 17:24

Witam!
Mój problem podobny, odpala bez zarzutu, czy to ciepły czy zimny, gaśnie sporadycznie raczej przy mniejszych prędkościach, szczególnie przy dojeżdżaniu do jakiegoś skrzyżowania przy redukcji gdy wrzucam na luz ( jak nie zgaśnie to wskazówka obrotomierza zachowuje sie jak "odbijająca piłeczka od podłogi" w zakresie jakieś 500-1200 obr.) Jak zgaśnie zapalają się normalnie kontrolki od oleju i akumulatora, jednak od razu można odpalić i jechać dalej. Nie zanotowałem zwiększonego spalania póki co. Jest to dość frustrujące gdy nagle na zakręcie gaśnie silnik i wspomaganie szlag trafia!
Ktoś miał takie objawy w tym modelu?
1.4 benz 97r
Pozdro!


Człowiek uczy się przez całe życie !

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 261 gości