Nieznany problem z dziwnym dzwiekiem. (szumem)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

donspecu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Nieznany problem z dziwnym dzwiekiem. (szumem)

Post autor: donspecu » ndz kwie 13, 2008 21:04

Witam serdecznie,
mam nadzieje ze tym razem dobrze zamieściłem post (jezeli nie to bardzo proszę moderatorów o przeniesienie go do odpowiedniego działu:)
od pewnego czasu mam problem z moim samochodem.
jest to Golf IV 1.4 16V z 99r.
ostatnio wymienialem rozrzad, pasek klinowy i opony na letnie.
zauważylem ze przy skręcaniu kierownicą w prawo oraz w lewo samochód wydaje dziwny dzwie, takie dlugie "wyżżżżżżżżżżży" i przestaje dopiero w momencie gdy sie kierownicę puści. im dluzej sie trzyma skręconą tym dluzej ten dzowiek sie wydobywa spod maski.
mozna go zlokalizować w okolicy prawego koła na wysokości paska klinowego.
nie zauważylem wczesniej czy tez cos takiego wystepowało czy nie(przed wymiana rozrzadu, paska klinowego i opon na letnie).
wydaje sie jak by cos obcieralo sie o koło lub pasek klinowy ale nic nie widac (sladow otarcie nie ma na kołach a alufelg nie posiadam) nie podnosilem na lewarku by bardzo dokaldnie sprawdzic czy felgi przypadkiem nie obcierają o cos ale raczej nie.
gdyz jak by felgi obcierały to by bylo tylko to slyszalne przy maksymalnych skretach a nie nawet delikatnych.
(dokladniej opisując: jak trzyma sie kierownicę przekręconą w każdą stronę to jest ten dzwiek do momentu puszczenia aby sama sie ustatkowala jakos.)
dzieje sie to na biegu jalowym jak i podczas jazdy.
ORAZ SPADAJą OBROTY PRZY MAKSYMALNYCH SKretach.
posiadam wspomaganie.
czytając wypowiedzi zastanawiam sie nad wspomaganiem.
proszę o pomoc gdyż jeżdzę duzo po wroclawiu i tam jest sporo wielkich zakretow i rond i mam nadzieje ze nic sie nie popsuje.
Mechanikiem nie jestem i za bardzo sie na tym nie znam, staram sie z czasem dosc duzo nauczyc ale to jeszcze napewno mi troche zejdzie.
Z góry dziekuję wszystkim za pomoc.
:kwiatek:
Ostatnio zmieniony ndz kwie 13, 2008 21:05 przez donspecu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Post autor: cylinder » ndz kwie 13, 2008 21:45

Sprawdz płyn do wpomagania, moze go niema albo jest za mało i pompa od wspomagania huczy przy skrecaniu, pojemnik jest pod maska z prawej strony, obok pojemnika na płyn chłodzacy, najczesciej z zielona nakretka z góry.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz kwie 13, 2008 23:02

cylinder pisze:Sprawdz płyn do wpomagania, moze go niema albo jest za mało i pompa od wspomagania huczy przy skrecaniu
dokładnie tak może być, sam po kupnie swojego MKIV miałem niedobór płynu do wspomagania i wydawał takie właśnie dźwięki jakie opisujesz i w takich sytuacjach. Uzupełniłem i churzenie ucichło.. tak wiec.. sprawdz stan płynu do wspomagania.. to na początek :bigok:



Awatar użytkownika
zpoe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr cze 06, 2007 11:00
Lokalizacja: Mysłowice - Silesia
Kontakt:

Post autor: zpoe » pn kwie 14, 2008 09:07

u mnie coś podobnego było...okazało się że odpięło się kilka zaczepów osłony bocznej silnika i się przesunął do środka i przy skręcie coś tarło że aż dziura się wytarła...wymieniłem osłone i jest ok...


[img]http://img294.imageshack.us/img294/5923/21442947bnm0.jpg[/img] [img]http://img167.imageshack.us/img167/2686/2144294604if2.jpg[/img]

donspecu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: donspecu » pn kwie 14, 2008 13:48

cylinder pisze:Sprawdz płyn do wpomagania, moze go niema albo jest za mało i pompa od wspomagania huczy przy skrecaniu, pojemnik jest pod maska z prawej strony, obok pojemnika na płyn chłodzacy, najczesciej z zielona nakretka z góry.
Witam,
sprawdzilem plyn do wspomagania, jest duzo, mysle jeszcze nad jego wymiana bo moze to jest przyczyna.
ale dzis sprawdzajac wszystko bardzo dokladnie zauwazylem ze ten dzwiek dochodzi od rolki (chyba napinającej) paska klinowego. (to jest ta najniżej wymienialna- wiec chyba napinająca)
czy to moze byc przyczyną ze rolka napinająca jest stara?(nie byla wymieniana bo nie bylo jej w salonie vw jak wymienialem rozrzad i pasek klinowy) a czasu nie mialem zeby czekac bo duzo musze jezdzic po polsce.
proszę o pomoc, silnik w dobrym miejscu jest nic sie nie przesunelo,
taki dzwiek sie pojawia gdy sie rusza kierownicą, gdy sie pociagnie na full w prawo lub lewo to bardzo go slychac a jak sie porusza delikatnie to slychać go ale slabiej, i i obroty spadają jak jest na full w rozne konce.
nie wiem cyzm to moze byc spowodowane, czy cos nie tak z pompom? czy moze wlasnie ta rolka powoduje ze sie cos ociera albo muli?
PROSZE O POMOC,
czy mozna tak jezdzic? czy trzeba to szybko wymienic?
bede mogl to wymienic dopiero okolo 29 kwietnia.
zdola moj smochodzik wytrzymac?



majki75
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 14:50
Lokalizacja: okolice Opola

Post autor: majki75 » pn kwie 14, 2008 14:41

donspecu pisze:dokladnie zauwazylem ze ten dzwiek dochodzi od rolki (chyba napinającej) paska klinowego
To zdecyduj się, dźwięk słychać podczas skręcania kierownicą, czy z rolki?
Uszkodzone łożysko rolki napinacza paska wieloklinowego słychać nawet gdy nie kręcisz kierownicą. U mnie najwyraźniej było słychać gdy na luzie dodałem gazu (do około 3000 obrotów/min) i puściłem pedał gazu - słyszalny dźwięk to szeleszczenie (jakby piasek w łożysku) przechodzące w gwizd.
Myślę, że rolkę napinacza można wykluczyć odpalając silnik, przy zdjętym pasku wieloklinowym - uwaga nie będzie działać pompa wspomagania, klima oraz nie będzie ładowany akumulator, więc nie próbuj jeździć bez tego paska :helm:


majki

donspecu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: donspecu » pn kwie 14, 2008 14:55

majki75 pisze:
donspecu pisze:dokladnie zauwazylem ze ten dzwiek dochodzi od rolki (chyba napinającej) paska klinowego
To zdecyduj się, dźwięk słychać podczas skręcania kierownicą, czy z rolki?
Uszkodzone łożysko rolki napinacza paska wieloklinowego słychać nawet gdy nie kręcisz kierownicą. U mnie najwyraźniej było słychać gdy na luzie dodałem gazu (do około 3000 obrotów/min) i puściłem pedał gazu - słyszalny dźwięk to szeleszczenie (jakby piasek w łożysku) przechodzące w gwizd.
Myślę, że rolkę napinacza można wykluczyć odpalając silnik, przy zdjętym pasku wieloklinowym - uwaga nie będzie działać pompa wspomagania, klima oraz nie będzie ładowany akumulator, więc nie próbuj jeździć bez tego paska :helm:


Juz wyjaśniam,
jak sie nie rusza kierownicą to tego nie slychac.
delikatny ruch powoduje ten dzwiek jak by cos sie obcieralo albo mulilo, mocne przekrecenie do samego konca obojetnie w ktora strone powoduje ze dzwiek jest bardzo dlugi i glosny do domentu puszczenia, jak by cos ze wspomaganiem.
plyn ok. sprawdzalem. nic nei kapie i nie wycieka,
w 2 osoby sprawdzalismy, ja stalem nad maska a nazeczona krecila kierownica!
wkladając "ucho" prawie do silnika zauwazylem ze wydobywa sie on w okolicy paska klinowego dokladnie nad rolka napinającą. na 100% nie moge stwierdzic dokladnie skad i czym to jest spowodowane, kolo sie o nic nie obciera ani nic tego nei dotyka. mozliwe ze to albo pasek albo cos z pompom.

jak ktos mial podobna sytuacje to prosze dajcie nac co jest przyczyna,

a moze tak po prostu musi byc?



Awatar użytkownika
wojtinho10
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: wojtinho10 » pn kwie 14, 2008 20:34

Mam identyczny problem i objawy.Z tego co przeczytałem w książce obsługi to może to być:
-uszkodzony sterownik przepustnicy,
-niewyregulowany nastawnik przepustnicy(tylko po naprawie),
-zbyt niski poziom oleju, pęcherzyki powietrza w oleju,
-nieszczelna ssąca strona pompy,
-poluzowany pasek napędu pompy.
Ale która z tych przyczyn może siedzieć w moim i Twoim golfie...
Miałem ubytek oleju w zbiorniku wyrównawczym, ale go uzupełniłem.Odpowietrzałem układ(czy do końca się odpowietrzył-nie wiem).W każdym bądź razie problem nie zniknął :otepienie:

Pozdro.



donspecu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: donspecu » wt kwie 15, 2008 14:32

wojtinho10 pisze:Mam identyczny problem i objawy.Z tego co przeczytałem w książce obsługi to może to być:
-uszkodzony sterownik przepustnicy,
-niewyregulowany nastawnik przepustnicy(tylko po naprawie),
-zbyt niski poziom oleju, pęcherzyki powietrza w oleju,
-nieszczelna ssąca strona pompy,
-poluzowany pasek napędu pompy.
Ale która z tych przyczyn może siedzieć w moim i Twoim golfie...
Miałem ubytek oleju w zbiorniku wyrównawczym, ale go uzupełniłem.Odpowietrzałem układ(czy do końca się odpowietrzył-nie wiem).W każdym bądź razie problem nie zniknął :otepienie:

Pozdro.

a prosze powiedz mi jak dlugo juz jezdizsz z takim objawem?
ja bede sie na weekend majowy za to zabieral i mam nadzieje ze uda sie cos naprawic z tego co napisales - napewno sprawdze wszystko.
jak cos pomoze to dam znac co bylo nie tak.
chyba ze ktos wie dokladnie co moze byc tu w 80% przyczyna?
u mnie nie ma nic w oleju jest w 100% wporzadku przepustnicy nie robilem, wiec musze sprawidzic pozostale rzeczy.
zobaczymy



Awatar użytkownika
wojtinho10
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: wojtinho10 » wt kwie 15, 2008 16:21

Nie jeżdżę póki co dużo z braku funduszy(uczeń) :roll: ale tak ponad 1000km już spokojnie zrobiłem.Może ktoś jeszcze się znajdzie z podobnym problemem :jezor: Trzeba będzie wybrać się z tym do jakiegoś dobrego mechanika, chyba że to jakaś błahostka, którą można samemu naprawić.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt kwie 15, 2008 17:03

donspecu oraz wojtinho10, wykluczcie to co pisaliście wcześniej poza oczywiście wspomaganiem układu kierowniczego jak podejrzewa (i słusznie) donspecu i winna temu będzie pompa od wspomagania (ta widoczna na poniższym zdjęciu na pierwszym planie z kołem pasowym)

Obrazek

już sam fakt, że ten hałas dochodzi z okolicy paska wielorowkowego i jest słyszalny tylko przy kręceniu kierownicą świadczy o uszkodzeniu pompy wspomagania,

dla jej sprawdzenia wystarczy zdjąć pasek wielorowkowy, pokręcić energicznie (jeśli macie jeszcze jakieś wątpliwości - choć niepotrzebnie, pozostałymi kołami pasowymi czy nie słychać huczenia), przejechać kawałek drogi około 100 -200 metrów z umiarkowaną szybkością aby można było lżej kręcić kierownicą i założę się, że przy skręcaniu kołami w lewo i prawo na przemian tego huczenia nie będzie co jednoznacznie wskazuje na uszkodzenie pompy wspomagania.
Bez paska wielorowkowego da się jeździć ale tylko do momentu wyczerpania akumulatora tak więc swobodnie możesz taki test przeprowadzić na krótkim odcinku drogi aby się upewnić.

[ Dodano: 15 Kwi 2008 17:27 ]
donspecu pisze:sprawdzilem plyn do wspomagania, jest duzo,
ma być pomiędzy min. a max. bo jego nadmiar tak samo jest szkodliwy dla pompy jak i jego niedobór więc ustal sobie dokładnie jego poziom sprawdzając na bagnecie przy korku zbiorniczka od wspomagania.


Obrazek

Awatar użytkownika
wojtinho10
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: wojtinho10 » wt kwie 15, 2008 19:41

Moim zdaniem, gdyby była uszkodzona to wogóle by nie było wspomagania.A te przyczyny o których pisałem wyżej znalazłem w książce napraw "Volkswagen Golf IV i Bora-sam naprawiam" Dieter Korp, więc sobie tego nie wymyśliłem :bigok:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt kwie 15, 2008 22:44

wojtinho10 pisze:A te przyczyny o których pisałem wyżej znalazłem w książce napraw "Volkswagen Golf IV i Bora-sam naprawiam" Dieter Korp, więc sobie tego nie wymyśliłem
nie mówię, że sobie je wymysliłeś ale w tym przypadku winna jest tylko pompa wspomagania
Ostatnio zmieniony wt kwie 15, 2008 22:55 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » wt kwie 15, 2008 23:01

donspecu, to co opisujesz wyglada na pompe wspomagania, moze byc luzny pasek lub pompa powoli umiera. Powiedz mi jedno jaki cel ma skret max w prawo i w lewo trzymajac prz tym kierownice az bedzie wyło, czy skrecisz w ten sposob bardziej niz to przewidział producent? tak sie poprostu nierobi! pompa zajeczy nawet gdy zrobisz tak w nowym aucie... w ten sposob prowadzisz do szybszego zuzycia pompy...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 231 gości