ładowanie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ładowanie
Witam wszystkich mam golfa mk2 i pytanie po odpaleniu silnika swieci mi dioda na desce z ładowania przegazuje i gasnie ale po przejechaniu jakiegos odcinka znowu sie zapala a własciwie to sie żarzy i tak co kilkaset metrów szczotki mam nowe co może byc powodem?
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob maja 12, 2007 13:49
- Lokalizacja: Kościerzyna
Weź sobie miernik i zobacz czy wogóle jest ładowanie, możliwe że tylko jakieś styki podczas drgań silnika warjują i lampka zapala sie i gaśnie a ładowanie jest. Potem sprawdź naciąg paska. Ewentualnie sprubuj wymienic jeszcze raz regulator napięcia. Koszt to od 18 do 50 zł. Najlepszy będzie taki pośrodku za ok 37 zł.
A tak przy okazji to regulator napięcia to ta częśc razem ze szczotkami od alternatora. Także jak wymieniałeś szczotki to regulator też bo to to samo. No chyba że bawiłeś się w przelutowanie jakiś starych szczotek do starego regulatora. Możesz też twój regulator sprawdzic u jakiegoś kolegi. Podsumowując jak pasek jest naciągnięty, regulator sprawny, kable dobrze przewodzą prąd tzn. nie są uszkodzone pozostaje sądzic że padł alternator. Można pobawic się samemu bo możliwe ze tylko jakieś łożysko padło czy coś, ale lepiej dac go do odpowiedniego serwisu gdzie go sprawdzą. Za samo sprawdzenie zapłacisz grosze a dowiesz sie czy warto naprawiac czy odrazu poszukac innego.
[ Dodano: 15 Kwi 2008 11:31 ]
Zapomniałem dodac bo to też warto sprawdzic. jak wyjmiesz regulator z alternatora to zobaczysz tam taką małą wygieta blaszkę na zewnątrz warto ją trochę bardziej dogiąc tylko bez przesady. Blaszka ta odpowiedzialna jest za przekazywanie prądu dalej może byc tak że się trochę odgieła i raz styka raz nie. Też tak miałem.
A tak przy okazji to regulator napięcia to ta częśc razem ze szczotkami od alternatora. Także jak wymieniałeś szczotki to regulator też bo to to samo. No chyba że bawiłeś się w przelutowanie jakiś starych szczotek do starego regulatora. Możesz też twój regulator sprawdzic u jakiegoś kolegi. Podsumowując jak pasek jest naciągnięty, regulator sprawny, kable dobrze przewodzą prąd tzn. nie są uszkodzone pozostaje sądzic że padł alternator. Można pobawic się samemu bo możliwe ze tylko jakieś łożysko padło czy coś, ale lepiej dac go do odpowiedniego serwisu gdzie go sprawdzą. Za samo sprawdzenie zapłacisz grosze a dowiesz sie czy warto naprawiac czy odrazu poszukac innego.
[ Dodano: 15 Kwi 2008 11:31 ]
Zapomniałem dodac bo to też warto sprawdzic. jak wyjmiesz regulator z alternatora to zobaczysz tam taką małą wygieta blaszkę na zewnątrz warto ją trochę bardziej dogiąc tylko bez przesady. Blaszka ta odpowiedzialna jest za przekazywanie prądu dalej może byc tak że się trochę odgieła i raz styka raz nie. Też tak miałem.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Po 1 naładuj porządnie alternator prostownikiemtomik109 pisze:ta kontrolka swieci i gasnie to mozliwe jest ze padł alternator?
Po 2 czy masz rzeczywiscie nowy regulator napiecia, bo ta usterka jest typowa wlasnie do uszkodzonego regulatora napięcia.
Tak wygląda >> http://www.allegro.pl/item344899684_reg ... _inne.html
Wymiana samych szczotek mogła byc tutaj daremna gdyż psują sie one wewnatrz. Jedną z typowych usterek jest także m.in. migotanie świateł.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob maja 12, 2007 13:49
- Lokalizacja: Kościerzyna
pasek sie nie slizga teraz troche jezdziłem i znowu a co mnie zdziwiło to to że po przekręceniu kluczyka pala sie 3 diody a po chwili 2 ładowanie i olej tak?No i ta kontrolka od ładowania nie swieci tak mocno jak od oleju to wygląda tak jakby się zarzyła i mrugała odpalam silnik nadal zarzy czekam czekam i zarzy wkoncu przegazuwa i gasnie i w trakcie jazdy sie nie zapaliła woguleale po ponownym odpaleniu to samo przegazuwa i juz potem nie swieci.
Ja u mnie mam tak że czasami po odpaleniu silnika kontrolka od ładowania nie gaśnie, tylko gaśnie dopiero po dodaniu gazu i już się nie zapala. Też myślałem że to coś z alternatorem, ale sprawdziłem i wszystko jest ok. Nawet Jak po odpaleniu na wolnych obrotach kontrolka jeszcze sie świeci to ładowanie jest.
podstawa to napięty pasek !
co do regulatorow to tylko w przypadku Boscha mozna sobie dobrac cene tzn kupic regulator (ze szczotkami) Boscha albo zamiennik, w przypadku Valeo - jest tylko jeden możliwy regulator za ok50-60 PLN.
jak chcesz sprawdzić czy wszystko ok i czy masz ładowanie aku to sprawdź napięcie na zaciskach aku na załączonym silnku na wolnych obrotach - powinno wynosić 13,9-14,1 V i nie zmienic sie w zależności od dodania gazu czy załączenia świateł ... jesli jest inaczej to aku nie będzie ładowany i regulator do wymiany
co do regulatorow to tylko w przypadku Boscha mozna sobie dobrac cene tzn kupic regulator (ze szczotkami) Boscha albo zamiennik, w przypadku Valeo - jest tylko jeden możliwy regulator za ok50-60 PLN.
jak chcesz sprawdzić czy wszystko ok i czy masz ładowanie aku to sprawdź napięcie na zaciskach aku na załączonym silnku na wolnych obrotach - powinno wynosić 13,9-14,1 V i nie zmienic sie w zależności od dodania gazu czy załączenia świateł ... jesli jest inaczej to aku nie będzie ładowany i regulator do wymiany
TDPower
sprawdź jakie jest najpierw ładownie miernikiem akumulatora jak silnik chodzi bez obciążen ( wyłącz całą elektrykę, dmuchawę itd) a następnie sprawdź jakie jest ładowanie akumulatora przy obciążeniu czyli włącz wszystko dmuchawę światła itd..
moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 307 gości