powymianie klockow i tarcz z przodu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

powymianie klockow i tarcz z przodu

Post autor: falla_x » śr kwie 02, 2008 16:41

witam wymienilem niedawno klocki i tarcze z prozdu nieby wszystko zalozylem ok ale przy wymianie opon z zimowych na letnie moim ocza ukazal sie taki widok jak na zdieciach czyli nie rowno wytarte tarcze z obu stron taki sam pasek u dolu rdzyawy na 3 zdieciu widac ze klocech zachodzi na to rdzawe miejsce ale jak by w tym miejscu nie dociskal do tarczy ?

dodam ze przeuejchalem narazie jakies 250-300km czy moze tarcze musza sie jakos z klockami dotrzec zeby rowno sie scieraly czy co moze byc powodem ? tloczki z przodu wciskalem ale pozniej nie odpowietrzylem ukladu znacyz przednich kol bo nei odkrecalem zadnego przewodu hamulcowego wiec stwierdzilem ze uklad sie nei zapowietrzyl ??

Obrazek


Obrazek

Obrazek


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 02, 2008 16:48

prawdopodobnie luzy na śróbach prowadnic


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » śr kwie 02, 2008 16:54

Paweł Marek pisze:prawdopodobnie luzy na śróbach prowadnic
luzy znaczy ze co nei dokrecone sa te sruby ? od jakich prowadnic bo zabardzo nie wiem o co chodzi ? dodam ze stare tarcze scieraly sie bardzo ladnie

a co do tych luzow na srubach to tak z jedniej i zdugiej strony zaraz po wymianie luzy ? a nie ma to nic wspulnego z docieraniem sie tarcz i klockow po przejechanui wiecej kiloometrow nie poprawi sie?


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 02, 2008 17:55

luzy boczne na tych elementach na których przesuwa się jarzmo, wtedy po ściśnięciu klocki bardziej trzymają po zewnątrznej. Może w końcu się dotrze. Jeśli siła hamowania jest ok (ale na pewno w tej sytuacji nie jest całkiem dobra) to możesz jeździć


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » śr kwie 02, 2008 17:58

Paweł Marek, a powiedzmi jesli jest tak ajk mowisz ze sa te luzy to w jakis posob mozna to skorywgowac zeby bylo ok


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » śr kwie 02, 2008 18:04

Być może masz zapieczony tłoczek, miałem tak w mk2, pomogło nasmarowanie i kilkukrotne wciśnięcie i wyciśnięcie.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 02, 2008 18:05

obejrzyj to zobaczysz, tuleje takie, śroy prowadzące skorodowane, wymienisz jak trzeba, ale najpierw obejrzyj


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » śr kwie 02, 2008 18:12

sruby prowadzace nie sa skorodowane bo zdejmowalem docisk i nawet troszeke je przesmarowalem smarem tlok tez jest ok moze uklad jest zapowietrzony przec wciskanie tloka bez poniejszego odpowietrzenia ?


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 02, 2008 18:20

o czym tu pisać, to trzeba obejrzeć i dotknąć, idź do auta zdejm koło i sprawdż czy jarzmo na klocki ma luz poprzeczny na tych śróbach i prowadnicach, ot i wszystko.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » ndz kwie 13, 2008 21:43

witam ponownei po przejechaniu okolo 700-800 km nic sie nei zmienilo dalej sa te paki nie rowno wytarte mimo ze klocki zachodza w tym miejscu na tarcze hamulce odpoweitrzylem , wszystko poxdejmowalem dociska dziala tloczek tez weic co to moze byc ? wina tarczy klockow ? no bo nawet jak bym cos zel zlozyl to moglo by tak byc z jednej strony ale sa 2 rownomierne paski w prawym i lewym kole


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » ndz kwie 13, 2008 23:21

falla_x, ja widzę że tam jest dużo rdzy. Ja bym odkręcił zaciski, ściągnał tarcze i powyczyszczał wszsytko gdzei widać rdzę i ma wpływ na ułożenie klocka. Kup zestaw naprawczy do zacisków: gumy z plstikami, prowadnice śrub, śruby i powinno być ok. Możliwe że masz luzy na tych prowdnicach co idą śruby którymi przykręcasz zacisk.



Peterus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 02:25
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Peterus » ndz kwie 13, 2008 23:31

Tak naprawde nie bierze Ci tylko kawalek od dolu bo jak widac na zdjeciu klocek do samego konca nie sięga, wiec proponuje rozkrecic wszystko nasmarowac prowadniczki albo kupic odrazu nowe, porzadnie wyczyscic jarzmo raz jeszcze szczegolnei miejsca gdzie slizga sie klocek i powinno byc ok skoro wczesniej miales ok to albo przy zmianie przez przypadek przekrzywiles sobie prowadniczki albo cos sie zle skrecilo lub jarmzo zle bylo wyczyszczone. Ja po wymianie po przejechaniu i hamowaniu moze z 5 razy odrazu widzialem ze bralo cala powierzchnia bo tez zmienialem tarcze i klocki na nowe.
Najlepiej jakbys lekko wytarl ta rdze po zrobieniu i wyczyszczeniu od nowa sprawdz jak klocki sie docieraja czy sa rowno zdarte czy mzoe juz je trzeba tez na papier scierny zeby ladnie wziely odrazu.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » pn kwie 14, 2008 07:06

Peterus pisze:nasmarowac prowadniczki
prowadniczki posmarowalem smarem wysokotempetarurowym
Peterus pisze:porzadnie wyczyscic jarzmo
jarzmo a ktora to czesc ?
Peterus pisze:przekrzywiles sobie prowadniczki albo cos sie zle skrecilo lub jarmzo zle bylo wyczyszczone
to mozna przy montazu przekzywic prowadniczki ?

golfer_1984,


ta rdza powstala z czasem po zamontowniu nowego zestwu klockow i tarcz dlatego ze klocek u dolu nie dociska do tarczy

dodam ze klocki i tarcze ktore mialem wczesniej byly z 95r. czyli od poczatku zycia auta nei wymieniane, jak si epytalem facia w sklepie to powiedzal ze moze byc ta ze poporstu wszystko tam musi sie odpoweidnio ulozyc i bedize ok , no ale jzu zrobilem okkolo 1000km wiec ile ma sie ukladac 3 lata :) zreszta u niego bralem ten zestaw wiec co ma powiedizec ze syf mi wcinol :P


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Peterus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 02:25
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Peterus » pn kwie 14, 2008 07:16

A mozna pokrzywic jak np odkrecisz dolna srube dasz do gory zacisk i na ednej sie to trzyam i przez przypadek przy odkrecaniu np jarzma Ci sie przekrzywi czy cos, albo z biegiem czasu mogly sie wykrzywic bo cos tam nie bylo ok np.
Jarzmo trzyma zacisk do niego przykrecasz zacisk(czesc z tloczkiem). A na wlasnie jarzmie klocki siedza na nie je wkladasz wiec moze tam cos nie dokonca poczysciles?Jak zmieniales tarcze to jarzmo tez musials odkrecac od tylu 2 wieksze sruby na gorze i na dole:)
Ale jak masz pewnosc ze wszystko ok to wez papierkiem delikatnie tacze przejedz zeby pozbyc sie tej rdzy i zobacz czy nie bedzie ok depnbij mu pare razy mocniej i skoro uwarzasz ze jest ok to powinno byc ok:)
A jakiej wogole irmy masz komplet?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn kwie 14, 2008 07:16 przez Peterus, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 239 gości