Jak sprawdzić wentylator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dzazgol1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 21:07
Lokalizacja: BYTOM

Jak sprawdzić wentylator

Post autor: dzazgol1 » pt kwie 11, 2008 18:47

Czy ktoś mógłby opisać szczególowo jak sprawdzić wentylator chłodnicy( silnik 1.4). Niestety na elektryce się nie znam. Wiem tylko że do wentylatora dochodzi kostka z 3 przewodami. Chciałbym sprawdzić bo wydaje mi się że włącza się on bardzo późno bo dopiero około 100 stopni i chodzi dosyć wolno tak jakby na pierwszym biegu (podobno są dwa). Jak to zdiagnozować i co ewntualnie brać pod uwagę. Idzie lato i nie chciałbym przegrzać silnika.



leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: leoncio » pt kwie 11, 2008 18:53

wszystko masz oki wentylator powinien sie zalanczac miedzy 95 a 97 stopni drugi bieg powyzej 105



dzazgol1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 21:07
Lokalizacja: BYTOM

Post autor: dzazgol1 » pt kwie 11, 2008 19:07

Dzięki. Chciałbym jednak sprawdzić czy działa 1 i 2 bieg bo czeka mnie daleka trasa a nie bardzo wiem jak się za to zabrać



leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: leoncio » pt kwie 11, 2008 19:24

musisz podac bezposrednio do wentylatora prad

zmierz sobie miernikiem ktory przewod z kostki ma styk z masa i w to miejsce do wentylatora podlacz mase a pozostale dwie to pierwszy bieg i drugi musisz tam podac prad bezposrednio z aku najpierw i bedziesz widzial czy dziala ale zapewniam cie ze jak wlancza ci sie wentylator przy 95 stopniach to masz wszystko oki



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt kwie 11, 2008 20:21

zdejmij kostke z wyłącznika termicznego chłodnicy , masz w kostce trzy przewody , weż kawałek kabla i złącz kabel czerwony z czerwono - białym , powinien sie włączyć pierwszy bieg , następnie połącz wspomniany czerwony z czerwono - czarnym , powinien sie włączyć drugi bieg



dzazgol1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 21:07
Lokalizacja: BYTOM

Post autor: dzazgol1 » pt kwie 11, 2008 20:59

ok. Dzięki.w którym miejscu znajduje się ten wyłącznik termiczny??



grzesiek1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:22
Lokalizacja: Solec nad Wisłą\ Wiesbaden
Kontakt:

Post autor: grzesiek1990 » pt kwie 11, 2008 21:09

panowie czyli u mnie jest cos nie tak :grrr: temperatura 99.9 a wentylator nawet nie załączy sie:/ a jak podpinałem na krótko to wszystko chodzi pierwszy drógi bieg wszystko cacy wiec w czym tu szukac winy??


[i]285PS 575 NM[/i]

[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/325018d74ff22ee2][img]https://images83.fotosik.pl/756/325018d74ff22ee2m.jpg[/img][/URL]

http://www.forum.mk1cabrio.pl/viewtopic.php?t=7949
[b]Wszystkie zdjecia Golfika
https://goo.gl/photos/KtgpWczeRLdzNaJS6[/b]

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt kwie 11, 2008 21:12

dzazgol1 pisze:ok. Dzięki.w którym miejscu znajduje się ten wyłącznik termiczny??
zazwyczaj jak stoisz przed autem to po prawej stronie chłodnicy , w dolnej jej części

[ Dodano: 11 Kwi 2008 21:13 ]
grzesiek1990 pisze:panowie czyli u mnie jest cos nie tak :grrr: temperatura 99.9 a wentylator nawet nie załączy sie:/ a jak podpinałem na krótko to wszystko chodzi pierwszy drógi bieg wszystko cacy wiec w czym tu szukac winy??
widocznie u Ciebie szwankuje ten właśnie wyłącznik termiczny wentylatora



grzesiek1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:22
Lokalizacja: Solec nad Wisłą\ Wiesbaden
Kontakt:

Post autor: grzesiek1990 » sob kwie 12, 2008 09:24

miś fazi, zrobiłem tak jak napisałes zdjąłem kostke z tego włącznika połączyłem kabelkiem i wszystko działa pierwszy i drugi bieg:) wiec mam do wymiany ten o to czujnik??


[i]285PS 575 NM[/i]

[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/325018d74ff22ee2][img]https://images83.fotosik.pl/756/325018d74ff22ee2m.jpg[/img][/URL]

http://www.forum.mk1cabrio.pl/viewtopic.php?t=7949
[b]Wszystkie zdjecia Golfika
https://goo.gl/photos/KtgpWczeRLdzNaJS6[/b]

Awatar użytkownika
paku69
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 02:03
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

Post autor: paku69 » sob kwie 12, 2008 11:05

grzesiek1990 pisze:panowie czyli u mnie jest cos nie tak :grrr: temperatura 99.9 a wentylator nawet nie załączy sie:/ a jak podpinałem na krótko to wszystko chodzi pierwszy drógi bieg wszystko cacy wiec w czym tu szukac winy??
Jak sprawdzasz temperaturę ? Jak sprawdzasz przez MFA to tam pokazuje temp. oleju w silniku, a nie cieczy w układzie chłodzącym.


Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob kwie 12, 2008 11:46

grzesiek1990 pisze:miś fazi, zrobiłem tak jak napisałes zdjąłem kostke z tego włącznika połączyłem kabelkiem i wszystko działa pierwszy i drugi bieg:) wiec mam do wymiany ten o to czujnik??
tak



grzesiek1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:22
Lokalizacja: Solec nad Wisłą\ Wiesbaden
Kontakt:

Post autor: grzesiek1990 » ndz kwie 13, 2008 09:18

a mozecie powiedziec ile taki włacznik kosztuje?? i jakby ktos miał to jakas fotka by sie przydała :bajer:


[i]285PS 575 NM[/i]

[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/325018d74ff22ee2][img]https://images83.fotosik.pl/756/325018d74ff22ee2m.jpg[/img][/URL]

http://www.forum.mk1cabrio.pl/viewtopic.php?t=7949
[b]Wszystkie zdjecia Golfika
https://goo.gl/photos/KtgpWczeRLdzNaJS6[/b]

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » wt wrz 30, 2008 17:13

witam, a jak sprawdzić wentylator pod względem technicznym, ostatnio zauważyłem że mój wentylatorek lekko hałasuje, na wyłączonym silniku obraca się on (stojąc przed autem) w lewo bardzo lekko a w prawo jest jakby takie lekkie ocieranie, napisikałem wd 40 i jest ciszej i lżej, wentyl. załącza się w wyznaczonych temp. jak należy....czy trzeba się szykować do wymiany na nowy czy można troszkę jeszcze pojeździć....

jakie mogą być konsekwencje wentylka który stanie w miejscu?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 326 gości