Kontrolka oleju zapala sie, nie znam przyczyny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damianosxl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr mar 14, 2007 13:54
Lokalizacja: Katowice

Kontrolka oleju zapala sie, nie znam przyczyny

Post autor: damianosxl » pt kwie 11, 2008 16:41

Witam! Mam Golfa 2 1,3 NZ. Nie wiem dlaczego zapala mi sie kontrolko oleju i brzęczy. Zapala mi sie na jakis czas tylko jak silnik sie nagrzeje i jest ciepło na dworze. Nie znam przyczyny bo stan oleju jest OK, temeratura i woda w chłodnicy Ok ,wentylator załącza sie też przwidłowo, samochód jeżdzi super i ma moc. Jak znacie inne przyczyny to prosze o pomoc. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt kwie 11, 2008 17:08

1 pytanie na jakim oleju jeździsz i jaki masz przebieg

Przyczyny
-mały stan oleju
-źle dokręcony filtr oleju
-pompa oleju się kończy

Proponował bym na poczatek wyczyścić Ci odme


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
damianosxl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr mar 14, 2007 13:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: damianosxl » pt kwie 11, 2008 17:38

grandilodz pisze:1 pytanie na jakim oleju jeździsz i jaki masz przebieg

Przyczyny
-mały stan oleju
-źle dokręcony filtr oleju
-pompa oleju się kończy

Proponował bym na poczatek wyczyścić Ci odme
Jeżdże na mineralnym 15/40 bo wcześniej jeżdzilem na półsyntetyku i byl do kitu bo też tak sie załączała kontrolka a przebieg mam 194.000km
Myślisz że odma może być odpowiedzialna za to? Bo jeszcze zauważyłem ze kapie mi chyba olej z miski albo spod filtra.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt kwie 11, 2008 17:43

uszczelka miski do wymiany jak cieknie , dokręć filtr oleju z tego co mogę powiedzieć to mi uszczelka poszła przy 200 tys , wyczyesc odme czysta odma to podstawa w tym silniku raz na rok minimum


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
damianosxl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr mar 14, 2007 13:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: damianosxl » pt kwie 11, 2008 17:53

grandilodz pisze:uszczelka miski do wymiany jak cieknie , dokręć filtr oleju z tego co mogę powiedzieć to mi uszczelka poszła przy 200 tys , wyczyesc odme czysta odma to podstawa w tym silniku raz na rok minimum
Ale mi chodzi o to czy może to być przyczyną zapalania sie kontrolki oleju?



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt kwie 11, 2008 18:02

Ale mi chodzi o to czy może to być przyczyną zapalania sie kontrolki oleju?
Może być zatkana gazy z korbowodu nie mają gdzie się odpowietrzyć i nie ma odpowiedniego ciśnienia ale w 100 % nie jestem pewien


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
damianosxl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr mar 14, 2007 13:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: damianosxl » pt kwie 11, 2008 18:15

grandilodz pisze:
Ale mi chodzi o to czy może to być przyczyną zapalania sie kontrolki oleju?
Może być zatkana gazy z korbowodu nie mają gdzie się odpowietrzyć i nie ma odpowiedniego ciśnienia ale w 100 % nie jestem pewien
Ok dzięki i tak przeczyszcze tą odme bo chyba nigdy nie była czyszczona



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt kwie 11, 2008 18:23

a moze warto zainteresowac sie czujnikiem cisnienia ? jezeli to jest tak jak w Polo 1,3 , oraz golfie ABU to jest to czujnik z tyłu głowicy, chyba pierwszy od kola rozrzadu.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt kwie 15, 2008 15:37

a może nawet nie czujnikiem tylko samym ciśnieniem oleju ? :chytry:
jeśli zaczyna ci migać i bzyczeć w konkretnych warunkach to obstawiam że czujnik będize OK tylko wykrywa kłopot z ciśnieniem - czyli właśnie sprawa "wyjechania" pompy, drożnego filtru (FILTRON ?), kiepskiego (zużytego) oleju (z beczki ?)...
zasada nr 1. przebieg licznikowy wiele o stanie silnika nie mówi ...
zasada nr 2. jak chodził na półsyntetyku to jak rozpoznasz co to lepiej zalej go spowrotem półsyntetykiem, bo jak widać mruganie nie zależy od typu oleju ...
:bigok:


TDPower

Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » wt kwie 15, 2008 15:53

Dokładnie. Na półsyntetyku przy temp. 90 stopni ciśnienie powinno być większe niż na mineralnym. Po prostu wskaźnik lepkości jest lepszy i z oleju nie robi się woda.



Awatar użytkownika
pudel_łdz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 980
Rejestracja: pn lis 13, 2006 00:28
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: pudel_łdz » wt kwie 15, 2008 17:22

A sprawdzałeś czy na 100% jest dojście do licznika poprzez przekaźnik ? Czujnik sprawdziłeś ja miałem u siebie podobnie po swapie silnika.


moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 554 gości