Wymiana klocków i tarcz

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ditomek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: pt paź 08, 2004 09:41
Lokalizacja: dolny śląsk

Wymiana klocków i tarcz

Post autor: ditomek » czw wrz 22, 2005 09:17

Witam.
Próbowałem czegoś poszukac ale nie udało sie.
W przypadku jesli zanudzam to prosze ewentualny lincz zamienic na link :-)
Jak wciskam pedał hamulca słychać w przednim kole tarcie metalu o metal.
Co to znaczy wiem. WYDATKI!
W sklepie sprzedawca polecił klocki Lukas jako najlepszy wypas jakim dysponuja i to w cenie około 70 PLN gdybym skusił sie na wymianę tarcz to doliczyć musze 2 x 35 PLN.
Co sądzicie o tym całym Lukasie (pierwszy raz usłyszałem tą nazwę)
czy warto dodatkowo wymienić tarcze?
na co zwrócić uwage podczas wymiany
szczegóły samochodu: Golf CL 1,4 z pompowrtyskiwaczami w obwodzie zasilania wycieraczek :-)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr maja 23, 2007 09:57 przez ditomek, łącznie zmieniany 1 raz.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw wrz 22, 2005 13:37

O ile mi wiadomo to klocki Lucasa byly montowane przez fabryke VW. Firma dobra tylko co to za cena? W Plocku Lukas zaczyna sie od 120zl.. moze to jakas wersja dla biedniejszych.. Za wymiane klockow (z odpowietrzeniem) cena w miare. Tarcze mozesz przetoczyc. Stan tarczy stwierdzisz po rancie (rant bedzie powodowal m.in. piszczenie i wyrabianie sie klockow)

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » czw wrz 22, 2005 13:39

jeżeli masz tarcze cienkie to wymień je razem z klockami



Awatar użytkownika
tomekra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 477
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 16:25
Lokalizacja: SKIERNIEWICE
Kontakt:

Post autor: tomekra » czw wrz 22, 2005 13:41

to że masz objawy tarcia wcale niemuszą się kończyć klocki, u mnie własnie tak było ale klocki były jeszcze naprawdę dobre okazało się że tarcza jest już grubo poniżej minimum i po wymianie i tarczy i klocków tarcie się skończyło


[url=http://www.vag-skierniewice.pl][img]http://images35.fotosik.pl/133/c7ee01e51af0ab20med.jpg[/img][/url]

ditomek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: pt paź 08, 2004 09:41
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: ditomek » czw wrz 22, 2005 15:45

Jaki ma być ten rant zeby kwalifikował do wymiany tarcze.
Jak inaczej to poznać.
Czy przy wymianie konieczne jest odpowietrzanie?
Ksiązka nic o tym nie mówi (a w zasadzie tylko tu zdobywałem na ten temat informacje).
Wyniany dokonam sam ze szwagrem więc koszt całości to tylko częsci a więc 140 PLN
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw wrz 22, 2005 15:52

ditomek pisze:Jaki ma być ten rant zeby kwalifikował do wymiany tarcze.
Jak inaczej to poznać. Czy przy wymianie konieczne jest odpowietrzanie?
Ksiązka nic o tym nie mówi (a w zasadzie tylko tu zdobywałem na ten temat informacje).
Wyniany dokonam sam ze szwagrem więc koszt całości to tylko częsci a więc 140 PLN
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
U mnie jest milimetrowy wiec sie wstrzymalem z tarczami do nastepnej wymiany klockow. Odpowietrzyc nalezy bo aby wymienic klocki musisz odlaczyc przewody - przygotuj jakis sloiczek na plyn hamulcowy bo troszke poleci.

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

tomek 01

Post autor: tomek 01 » czw wrz 22, 2005 17:00

TARCZE DO MK3 TO KOSZT 66ZL A KLOCKI 44ZL MAFFA NIEMA CO CUDOWAC I NIE PISZCZA TAKA CENA W RZESZOWIE DO WYMIANY POTRZEBNY KLUCZ IMBUS CHYBA 6 JAK SIE NIE MYLE I COS ABY WCISNAC CYLINDEREK

[ Dodano: Czw Wrz 22, 2005 17:01 ]
NOWE TARCZE MAJA GRUBOSC 12MM

[ Dodano: Czw Wrz 22, 2005 17:09 ]
ZADNEGO ODKRECANIA PRREWODOW HAMULCOWYCH WYSTARCZY WCISNAC CYLINDERKI ZADNEGO ODPOWIETRZANIA POZDRO



Awatar użytkownika
marek007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:00

Post autor: marek007 » czw wrz 22, 2005 17:38

dokładnie tak jak pisze tomek 01

tam nie ma żadej magii :
luzujesz sruby od koła, podnosisz na lewarku, odkręcasz koło i w tym już momencie masz obraz swojego układu hamulcowego ( a raczej jego części )
przejedź paluchem po tarczy jeżeli nie masz wprawnego oka w tym temacie
jeżeli rant jest wyczuwalny i powierzchnia tarczy jest juz porysowana/powgłębiana
to zwalaj je raz dwa i wymieniaj na nowe koszt nie zwali cię z nóg a bezpieczeństwo rośnie cholernie

oczywiście do nowych tarcz nowe klocki /tak na wszelki wypadek piszę :jezor: / i znika problem z wpadającym pedałem hamulca w podłogę, jak jest w przypadku wymiany kolocków bez wymiany tarcz, co spowodowane jest nieroną powierzchnią tarczy i trzeba później "dotrzeć klocki" :okej:

a na co zwrócić uwagę podczas wymiany??
na węże od hamulców - jeżeli są sparciałe wymień je
a przy wymianie tarcz powierzchnię pod tarczą wyczyść dokładnie szlifierką
to by było tyle w temacie

aha jakbyś zmieniał tarczę sam to tę śróbkę, która trzyma tarcze poczęstuj kilka razy młotkiem, co by łatwiej ją odkręcić, bo na bank jest zapieczona

efekt murowany :smoke:



Awatar użytkownika
tomekra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 477
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 16:25
Lokalizacja: SKIERNIEWICE
Kontakt:

Post autor: tomekra » czw wrz 22, 2005 20:15

tu nie chodzi o rant jaki jest wielki żeby wiedzieć czy masz zużyte tarcze poprostu trzeba je zmierzyćdo mojego nówki tarcze maję gruboœć 20 mm , zaleca się wymianę jak majš 18mm, a moje miały już tylko 16mm czyli dużo mniej niż min. tego co powinno być założyłem tarcze brembo i klocki ferodo i dopiero teraz wiem co to hamowanie normalnie pięknie się zatrzymuje ale koszt spory bo sam materiał 350zł, robocizna 50zł ale na drugi raz zrobię to sam bo w VW jest to naprawdę banalne :pub:


[url=http://www.vag-skierniewice.pl][img]http://images35.fotosik.pl/133/c7ee01e51af0ab20med.jpg[/img][/url]

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » czw wrz 22, 2005 22:14

tomekra pisze:tu nie chodzi o rant jaki jest wielki żeby wiedzieć czy masz zużyte tarcze poprostu trzeba je zmierzyćdo mojego nówki tarcze maję gruboœć 20 mm , zaleca się wymianę jak majš 18mm, a moje miały już tylko 16mm czyli dużo mniej niż min. tego co powinno być założyłem tarcze brembo i klocki ferodo i dopiero teraz wiem co to hamowanie normalnie pięknie się zatrzymuje ale koszt spory bo sam materiał 350zł, robocizna 50zł ale na drugi raz zrobię to sam bo w VW jest to naprawdę banalne :pub:
ale golfik z silnikiem 1.4 ma normalne tarcze (nie wentylowane) i one kosztują około 60 pln za sztukę (120 za parę) plus 70-120 klocki do tego więc jakby dobrze kupował to 200pln za całość, wymiana ze szwagrem (pewnie ze dwa piwa) bo faktycznie wymiana jest banalna (wg ksiązki o golfie). Niestety ja mam wentylowane więc nie wiem jaka jest minimalna grubość tarcz niewentylownych.



Awatar użytkownika
tomekra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 477
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 16:25
Lokalizacja: SKIERNIEWICE
Kontakt:

Post autor: tomekra » czw wrz 22, 2005 22:19

zgadza się wentylowane sš droższe a jeœli chodzi o gruboœć zobacz w ksišżce ile powinny mieć tam jest albo zadaj pytanie na forum


[url=http://www.vag-skierniewice.pl][img]http://images35.fotosik.pl/133/c7ee01e51af0ab20med.jpg[/img][/url]

piotrw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt lip 08, 2005 13:28
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: piotrw » czw wrz 22, 2005 23:52

A czy wentlowane są dużo skuteczniejsze od normalnych...?
Chodzi mi też o stosunek możliwości do ceny czyli jednym słowem czy się opłaca kupować wentylowane?
Jakie macie obserwacje? :)
Pozdrowienia
Piotr



malgosk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob gru 25, 2004 18:28
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa

Post autor: malgosk » pt wrz 23, 2005 08:06

OK, moze uporzadkuje tu troche:

kilka miesiecy temu wymienialem tarcze w 1.4 CL.

1. Tarcze musza miec min. 10 mm grubosci (ale ja przetoczylem swoje i wyszlo mi 9 mm - jezdze tak juz przez 25-30 tys. km i jest ok).
2. Podczas wymiany (po zdjeciu kola) trzeba odkrecic dwie sruby imbusowe, ktore trzymaja prowadniczki zacisku hamulca (lby srub sa zwrocone do srodka, schowane w takich gumowych oslonkach)
3. Niektorzy potrafia zdjac zacisk odkrecajac tylko 1 z powyzszych srub, ale nie wiem ktora.
4. Przy odkrecaniu najlepiej miec udar, bo moje sruby byly tak zapieczone, ze je zniszczylem. Musialem nacinac katowka i odkrecac solidnym srubokretem plaskim. Koszt srub i prowadnic na 1 kolo to okolo 65 zl (tego nie przewidzialem, ze nie bylo wtedy w sklepie tanich polskich zamiennikow tych srub i prowadnic).
5. Po odkreceniu sciagasz zacisk (wczesniej trzeba wcisnac cylinderek).
6. Zacisk wieszasz na druciku, aby nie meczyc przewodu hamulcowego.
7. Okdrecasz srube utrzymujaca tarcze (tez bedzie zapieczona...).
8. Zdejmujesz tarcze i sprawdzasz ja. Jak ma wiecj niz 10 mm i jest rowna to i tak mozna delikatnie ja przetoczyc. Pamietaj, zeby tokarz toczyl obie strony z 1 zamocowania w szczekach tokarki.

Pozdro



ditomek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: pt paź 08, 2004 09:41
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: ditomek » pt wrz 23, 2005 08:36

No i właśnie o to chodziło :)
Dziękuję wszystkim za rady.
Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 514 gości