Wymiana pasków i rolek rozrządu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

loost
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn sie 08, 2005 14:18
Lokalizacja: St.Wola

Wymiana pasków i rolek rozrządu

Post autor: loost » wt kwie 08, 2008 16:28

Witam,
Mam Golfa IV 1.4, który ma już 10 lat ale dopiero 60 000 km. Mam go od nowości więc jest to przebieg prawdziwy (długo stał). VW zaleca wymianę pasków co 80 000 jednak z uwagi na wiek zastanawiam sie nad wymianą. Czy trzeba już je wymianiać? To samo z paskiem alternatora .Co sądzicie? I jeszcze jedno, czy olej w skrzyni biegów jest w tym Golfie wymienialny i czy zachodzi również potrzeba jego wymiany? I jeśli ktoś wie co ile wymienia się płyn we wspomaganiu? Dzięki za odpowiedzi.



RAFI-R19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt cze 22, 2007 19:21
Lokalizacja: RADLIN

Post autor: RAFI-R19 » wt kwie 08, 2008 20:53

paski i rolki bym wymienil ze wzgledu na wiek.oleju w skrzyni i w wspomaganiu nie ma potrzeby wymieniac.



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » wt kwie 08, 2008 21:42

Dziesięć lat to moim zdaniem wystarczająco dużo czasu by guma zdążyła się postarzeć. Osobiście wymieniłbym te części dla świętego spokoju.
Tutaj masz rysunek anatomiczny silnika 1.4 16V i zaznaczone elementy układu napędu rozrządu.

Obrazek

Paski rozrządu są dwa. Podobnie dwa napinacze. Zwróć uwagę na fakt, że pompa wodna jest także napędzana paskiem rozrządu. Koniecznie trzeba wiec ją skontrolować!
Wymianie podlegają obydwa paski z napinaczami.

Myślę, że skoro pasek wieloklinowy i tak musisz zdjąć do wymiany wiec warto wymienić go za jednym zamachem.
Olejem w skrzynce biegów się nie przejmuj. Dbaj tylko o jej właściwy poziom a wszystko będzie w porządku.
Podobnie z płynem układu wspomagania.


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
kwitecki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz cze 12, 2005 18:01
Lokalizacja: Kobyłka
Kontakt:

Post autor: kwitecki » wt kwie 08, 2008 21:53

Z tego co mi sie przypomina to producenci zwykle zalecaja wymiane paskow rozrzadu co 90tys km lub co 5 lat .
Ostatnio zmieniony wt kwie 08, 2008 21:54 przez kwitecki, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój golfik:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=18947&postdays=0&postorder=asc&start=1140&sid=3125aafe34a6e4ea9a51c6a94b07628e

loost
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn sie 08, 2005 14:18
Lokalizacja: St.Wola

Post autor: loost » śr kwie 09, 2008 16:18

Serdeczne dzięki szczególnie za rysunek. Niedługo zabiorę sie do wymiany.



djmrowka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw paź 18, 2007 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: djmrowka » śr kwie 09, 2008 20:01

Powiedzcie mi Panowie bo mam taki problem. Zdjąłem pokrywę z wałkami rozrządu bez luzowania napinacza paska głównego. Teraz ją skręciłem z powrotem do głowicy, jednak widzę, że bez poluzowania paska sobie nie poradzę z naciągnięciem go na duże koło pasowe. I teraz pytanie do was: jak najlepiej nałożyć główny pasek rozrządu, żeby sie jak najmniej narobić. Kompletny rozrząd razem z pompą wody itp miałem wymieniany 2tys km temu więc wszystko jest git, tylko problem w naciągnięciu głównego paska rozrządu na duże koło pasowe. Wszelkie pomysły mile widziane.

Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 370 gości