[MK2 1.6 PN] Nierówne obroty silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

casper255
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 13:29
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: casper255 » śr kwie 02, 2008 10:45

Wlasnie o to chodzi ze ta do rewgulacji co2 jest w innym miejscu a ta o ktorej mowie jest na tej kolysce od linki gazu.

Przyszla mi do glowy jeszcze taka mysl ze jezeli sa ustawione za niskie obroty to ecu stara sie je podniesc podajac podcisnienie po czym znow czeka a obroty spadaja i znow je prubuje podniesc i tak w kolko. I tu moze pojawiac sie falowanie obrotow tym bardziej ze nie ma ich jak przytrzymamy leciutko gaz.
Wiec moze to nie jest wina wadliwego nastawnika tylko odpowiedniej regulacji tej srubki?


Byla VW Jetta 1,6PN
jest Seat Toledo II 1,8 20V AGN

Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » śr kwie 02, 2008 11:46

Nie ruszaj tej śrubki!!! Ustawione jest fabrycznie w ten sposób położenie przepustnicy i nie należy jej kręcić. Jeżeli jest ECU to po jakiego diabła miałaby byc jeszcze ręczna regulacja obrotów... żeby sie kłócić z ECU:)?



casper255
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 13:29
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: casper255 » śr kwie 02, 2008 12:01

Jacenty80, o wyjasnij mi dlaczego jak lpg jest regulowane na srubke a ecu mimo wszystko manewruje nastawnikiem to jest ok? Jakos sie nie kluca.
Natomiast na pb tak jakby nastawnik byl za malo wysuniety i sie cyrk dzieje.
Moze najpierw zajrzyj pod maske odpal motor i poobserwuj jak to wszystko dziala?
Ja wczoraj spedzilem nad tym cale popoludnie i z mojej dedukcji wynika ze tak to wlasnie dziala.
Poza tym to przeciez nie problem wkrecic ja troche a jak bedzie zle to wrocic do poprzedniego ustawienia.
ECU nie poustawia sobie wszystkiego. On przeciez bazuje na tym co ma ustawione a skoro ustawienia sa zwalone to on tez glupieje.
Poza tym piszesz ze jest ustawione fabrycznie. A wzioles pod uwage ze to zaly czas pracuje? To tylko metal i za kilkanascie lat mogl sie przeciez troche zetrzec.


Byla VW Jetta 1,6PN
jest Seat Toledo II 1,8 20V AGN

Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » śr kwie 02, 2008 14:38

ok ok juz wszystko sobie wyjaśnilismy... chodzi o inna śrubkę:)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr kwie 02, 2008 20:41

casper255, w tym gaźniku jedyne co można regulować śrubkami to stężenie co2. Reszty się nie rusza. A i stężenie żeby ustawić, to trzeba mieć analizator. A co do wycierania się i zużywania elementów - oczywiście, że tak jest. Ale akurat obroty nie są ustawiane na sztywno. W automatyce nazywa się to układem regulacji ze sprzężeniem zwrotnym - odpowiednie czujniki sprawdzają prędkość obrotową (w tym przypadku czujnik halla) i jeżeli jest za mała, dodają gazu, lub wzbogacają mieszankę, jeżeli za duża, to na odwrót. Na stałe ustalona jest tylko wartość zadana wolnych obrotów, a ECU tak wszystkim steruje, żeby osiągnąć tę wartość i ją utrzymać. Są różne algorytmy tego sterowania itd, ale to chyba nie ten temat... Ogólnie całe te sterowania ze sprzężeniem zwrotnym ma taką właściwość, że w teorii eliminują wszelkie zakłócenia układu sterowania (czyli zużycie elementów też), w praktyce nie da się wszystkich zakłóceń wyeliminować, ale i tak są eliminowane w takim stopniu, że nie wpływają istotnie na układ regulacji. No chyba, że te zakłócenia będą bardzo duże, że układ będzie poza zakresem regulacji. Co może być takim zakłóceniem? np. przekręcona śrubka :)
Ostatnio zmieniony czw kwie 03, 2008 10:39 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

casper255
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 13:29
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: casper255 » śr kwie 02, 2008 20:44

NO i niestety kiszka
Okazalo sie ze ta srubka faktycznie ma gwint ale nie idzie jej ruszyc.
Poza tym nie ma z tylu miejsca zeby wogole zlapac srubokretem.
Jak podlozylem miedzy polksiezyc a trzpien potencjometru szczelinomierz bylo troche lepiej ale obroty minimalnie faluja.
Rece zalamuje bo brakuje mi juz pomyslow.
Nadal jak odpalam na zimnym to gasnie. Pozniej obroty sa bardzo niskie.
No i nie wiem co mam z tym zrobic.
Efekt jest taki jakby paliwa nalo dostawal:(


Byla VW Jetta 1,6PN
jest Seat Toledo II 1,8 20V AGN

Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » śr kwie 02, 2008 22:34

Albo któryś z elementów oszukuje ECU albo nawet jest tak że masz uszkodzone ECU... kody błyskowe nie zawsze musza pokazac usterkę... to tylko komputer (do tego prymitywny) i nie myśli jak człowiek...
Pokręć go na benzynie do wysokich obrotów (ok. 4000 - 5000) i zobacz czy się nie zadławia. Może pompa paliwa nie daje rady?



casper255
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 13:29
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: casper255 » czw kwie 03, 2008 12:07

Jacenty80, dalem mu po gazie tak jak mowiles. Caly zakres obrotow po dodaniu gazu idealny. Kreci sie bez zajakniecia. Pozostaje tylko ten jalowy bieg.
Nie mam juz sil do tego wynalazku.
Chodzi mi po glowie zeby sie umowic do chlopakow w chorzowie.
Podobno przeszli szkolenie w pierburgu i znaja temat.
Rozmawialem z nimi dzisiaj i cena tez jest ciekawa.
Naprawa od 200zl w zwyz + ceny czesci ale chyba zainwestuje i pojade tam niech zrobia z tym porzadek.


Byla VW Jetta 1,6PN
jest Seat Toledo II 1,8 20V AGN

Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » czw kwie 03, 2008 13:26

Zostaje Tobie jeszcze do sprawdzenia cała wiązka ECU (chwila roboty a będziesz pewny). Sprawdź również ustawienie CO na wolnych obrotach kodami błyskowymi (jak to zrobic opisałem w poradzie).



casper255
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 13:29
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: casper255 » pt kwie 04, 2008 07:32

No i jednak rowniez dzieki Jacenty80, odpuszczam sobie narazie chorzow.
Wczoraj zalalem pol litra denaturatu na pol baku pb.
Szedl jak rakieta :grin:
Obroty sie unormowaly ale na niezbyt dlugo.
Nawet nie myslalem ze ten furak ma taka moc :grin:
No wiec mody zaczynam od poczatku.
Na poczatek mycie i regulacja gaznika.
Na poczatek niech ustawia mieszanke na analizatorze ale analizator wpinany w krociec przed katem.
Pozniej jeszcze raz bede sprawdzal wszystkie czujki i elementy wykonawcze lacznie z czujnikiem predkosci walu.
No i zobaczymy co bedzie bo jak narazie sa takie objawy jakby dysza wolnych obrotow byla przypchana :crazy:
Wszystkimi doswiadczeniami z modow bede oczywiscie na biezaco dzielil sie na forum :bigok:
No to mam kolejna mozliwa przyczyne.
Przyjrzalem sie wlasnie zaworkowi od recyrkulacji spalin (ten ktory idzie od filtra weglowego do kolektora).
Efekt ogledzin: przewod pekniety.
Mozliwe przyczyny: dostaje lewe powietrze wiec komp szaleje starajac sie dodac paliwa i go zalewa na wolnych obrotach.

Powiem szczerze ze zaczynam lubiec ten gaznik i pojmowac prostote jego dzialania.
Ostatnio zmieniony pt kwie 04, 2008 10:47 przez casper255, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt kwie 04, 2008 11:19

casper255 pisze: Powiem szczerze ze zaczynam lubiec ten gaznik i pojmowac prostote jego dzialania.
:okej:


TDPower

casper255
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 13:29
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: casper255 » pt kwie 04, 2008 12:10

No wiec Panowie zrobione.
Co prawda na sztuke bo teraz pod firma nie mam mozliwosci zrobienia inaczej.
Zaczne od tego co wogole jest w silniczku zrobione pomijajac oczywiscie paski, oleje itp elementy okresowe.
Ostatnio wymienilem podstawe pod gaznikiem i tu zaczol sie cyrk.
Palec, kopolka, swiece (NGK), przewody wysokiego napiecia (Beru) i filtr powietrza maja niecaly rok.
Zaplon ustawiony idealnie. Przed wymiana podstawy chodzil swietnie ale z czasem zaczelo mu sie pogarszac wiec wymienilem podstawe bo na to wskazywaly uwagi z forum. Po wymianie obroty spadly do takiego stopnia ze gasl po ok 10sek od odpalenia.
Wymienilem filtr paliwa i wszystkie przewody podcisnieniowe bez efektu. Poprawy nadal nie bylo. Dzisiaj dokladnie przyjrzalem sie schematowi i skupilem sie na odpowietrzaniu komory plywakowej i filtrze par. Okazalo sie ze przewod idacy od elektrozaworu par do koletkora jest rozerwany. Zostal lekko skrucony i zalozony. W tym momencie powinien byc wzglednie szczelny chociaz 100% pewnosci nie ma. Po odpaleniu poprawa jest ogromna. Silnik chodzi rowno, obroty nie faluja. A tak jak wiekszosc sprawdzalem juz wszystko. Omy, przebicia, polaczenia i cala reszte. Przy tym wszystkim dowiedzialem sie ze nasze gazniki so duzo bardziej od konwencjonalnych czule nawet na najmniejsze nieszczelnosci. Wniosek z tego prosty ze nawet drobna nieszczelnosc powoduje zasysanie lewego powietrza i zmiane skladu mieszanki przez co ECU stara sie to wyregulowac i stad gasniecie, zawieszanie sie obrotow i ich falowanie.
Moja rada jest taka ze na poczatek warto zainwestowac pare groszy i powymieniac wszystkie weze i podcisnienia tak zeby miec 100% pewnosci ze nigdzie nie ciagnie lewego powietrza. Sprawdzic rowniec elektozawor par ten z lewej strony obudowy filtra i ewentualnie eksperymentalnie odlaczyc go od kolektora a ktociec w kolektorze zaslepic. Sprawdzic efekty. Upewnic sie czy gaznik nie jest brudny i czy wszystkie kanaly i dysze sa drozne. Rozniez czy wszystkie elementy mechaniczne typu przeslny nie maja oporow. Po upewnieniu sie czy to wszystko jest ok sprawdzic lub wyregulowac zaplon i mieszanke. Jesli to nie pomoze wtedy dopiero sprawdzac elementy elektryczne osprzetu gaznika.
Ja sie z tym meczylem intensywnie cale 5 dni. Rece mi opadaly i mialem go juz oddac do renomowanego warsztatu w Chorzowie (Jap-Auto).
Dzieki wsparciu i pomocy mojego ojca i Jacenty80 nie poddalem sie.
Robilem go sam a efektem jest idealnie pracujacy silniczek (odchyly obrotow max 50obr/min) i pare stowek w kieszeni.
Mam nadzieje ze moje doswiadczenia pomoga rowniez innym dlatego wszystko opisuje.
W razie czego pytac. Sluze pomoca.
Zycze powodzenia, cierpliwosci (mnie jej juz zaczynalo brakowac) i duuuuzo samozapalu.
Pozdro dla wszystkich PN-owcow :bigok: :pub:

[ Dodano: 05 Kwi 2008 08:44 ]
No i furak zostal przetestowany od zimnego az po w pelni nagrzany silnik.
W calym zakresie temperatur i obrotow chodzi pieknie.
Chyba jeszcze nigdy nie chodzil mi tak rowniutko.
Nawet przy dojezdzaniu do skrzyzowania nie gasnie :grin:
Powodzenia i osiagniecia efektow takich jak u mnie :bigok:


Byla VW Jetta 1,6PN
jest Seat Toledo II 1,8 20V AGN

Dram
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pt lut 16, 2007 18:13
Lokalizacja: Polanica Zdrój
Kontakt:

Post autor: Dram » pn kwie 07, 2008 18:37

casper255 pisze:Okazalo sie ze przewod idacy od elektrozaworu par do koletkora jest rozerwany.
Mógłbyś mi wyjaśnić który to tak dokładnie, byłbym bardzo wdzięczny :pub:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=179008 - były projekt, biały
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=377545 - nowy projekt mk1. Swap, nisko i szeroko ]:->

Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » pn kwie 07, 2008 19:04

przede wszystkim posprawdzaj szczelnośc układu dolotu powietrza jak wyżej kolega pisał nawet niewielka nie szczelnośc będzie skutkowała takimi objawami (u kumpla pękło łaczenie od spodu czego nie było zupełnie widać pęknięcie miało średnice 1,5-2cm potrafiła całkiem rozregulować blisko 140konny silnik) 2 sprawdz przewody wys napięcie w nocy sprayskaj przewody woda i sprawdz czy nie skaczą iskry jak skaczą to przewody do wymiany 3 palec rozdzielacza, 4 silniczek krokowy... pozdro

[ Dodano: 07 Kwi 2008 19:06 ]
jak palec to i kopułka (30zł) daj znać co było pzdr


www.opolskiVAG.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 403 gości