Witam
Co jakiś czas auto podczas jazdy jak się zagrzeje to gaśnie, przerwa na papierosa i dalej można jechać jakieś 10 km. Z elektrykiem obstawiamy cewkę lub czujnik hala. No ale jest problem, elektyk bez problemu zdiagnozowałby awarię w czasie jej wystąpienia, no ale po lekkim wystudzeniu auta jak do niego podjeżdzam to auto pracuje glanc i na wolnych obrotach to może tak i godzinę (dLużej nie próbowaliśmy). I teraz pytanie jak sprawdzić te dwie części jak auto działa sprawnie. Trochę boję sie jeździć w dalsze trasy.
Silnik ABU + LPG (nie ma znaczenia na czym jadę i tak gaśnie). Dzisiaj np do roboty przyjechałem (25 km) bez atrakcji.
Sprawdzenie cewki i hala
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pomijając możliwość odczytania ewentualnych błędów kompa (brak impulsów z czujnika Halla) to jedynie pozostaje szybkie użycie miernika aby sprawdzić Halla.
Wpinasz się pomiędzy plus akumulatora a środkowy przewód w kostce Halla, (wyjmujesz przewód WN z cewki żeby silnik nie zaskoczył) i na włączonym zapłonie obracasz wałem silnika ("dla szybkości działania" bo przecież czas się liczy można delikatnie przesuwać autem na włączonym wysokim biegu) patrzysz czy na mierniku pojawia sie na przemian napięcie zasilania (około 12V) i "zero" (no nie dokładnie musi być zero, jakieś minimalne wskazania mogą być). Jeśli wskazania są prawidłowe to czujnik Halla działa, jeśli brak zmian napięcia to padaka.
Wpinasz się pomiędzy plus akumulatora a środkowy przewód w kostce Halla, (wyjmujesz przewód WN z cewki żeby silnik nie zaskoczył) i na włączonym zapłonie obracasz wałem silnika ("dla szybkości działania" bo przecież czas się liczy można delikatnie przesuwać autem na włączonym wysokim biegu) patrzysz czy na mierniku pojawia sie na przemian napięcie zasilania (około 12V) i "zero" (no nie dokładnie musi być zero, jakieś minimalne wskazania mogą być). Jeśli wskazania są prawidłowe to czujnik Halla działa, jeśli brak zmian napięcia to padaka.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
kristo
cewką sprawdzisz w ten sposób -->>>
uzwojenie pierwotne
przyłącz omomierz do zacisku 1 (-) i zacisku 15 (+) cewki i zmierz rezystancję
![Obrazek](http://images24.fotosik.pl/191/370643bfefc90f1a.jpg)
uzwojenie wtórne
przyłącz omomierz do zacisku 1 (-) i zacisku do którego jest podłączony kabel WN i zmierz rezystancję
![Obrazek](http://images31.fotosik.pl/208/313b03bcda73986c.jpg)
wartości zależne są od rodzaju cewki
cewką sprawdzisz w ten sposób -->>>
uzwojenie pierwotne
przyłącz omomierz do zacisku 1 (-) i zacisku 15 (+) cewki i zmierz rezystancję
![Obrazek](http://images24.fotosik.pl/191/370643bfefc90f1a.jpg)
uzwojenie wtórne
przyłącz omomierz do zacisku 1 (-) i zacisku do którego jest podłączony kabel WN i zmierz rezystancję
![Obrazek](http://images31.fotosik.pl/208/313b03bcda73986c.jpg)
wartości zależne są od rodzaju cewki
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
W MK3 cewka to "kwadraciak" i trzeba dostać sie pod klapkę aby dotrzeć do uzwojenia pierwotnego. Ale i tak to może niewiele dać bo w obudowie cewki jest od razu moduł zapłonowy i on może być uwalony a nie uzwojenie cewki.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Wielkie dzięki Panowie. Ale tak jak się spodziewałem to robota dla elektyka, bo ja to jedynie potrafie żarówkę zmienić z elekryki. Ale wielkie dzięki za pomoc. Czyli pozostaje kręcić się koło zakładu elekryka lub tel. komórkowy.
Jak juz temat jest otwarty to jakiej firmy cewki i halla polecacie.
[ Dodano: Pon Kwi 07, 2008 10:38 ]
Atak wogóle to dziwne, że te dwie części (jeżeli to któraś z nich) to szwankują po rozgrzaniu auta. Jak popsute to posute, dziwne kombinacje
.
Jak juz temat jest otwarty to jakiej firmy cewki i halla polecacie.
[ Dodano: Pon Kwi 07, 2008 10:38 ]
Atak wogóle to dziwne, że te dwie części (jeżeli to któraś z nich) to szwankują po rozgrzaniu auta. Jak popsute to posute, dziwne kombinacje
![grrr :grrr:](./images/smilies/grrr.gif)
Gra tu rolę fizyka, np. to, że pod wpływem ciepła elementy rozszerzają się.kristo pisze:Atak wogóle to dziwne, że te dwie części (jeżeli to któraś z nich) to szwankują po rozgrzaniu auta. Jak popsute to posute, dziwne kombinacje.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 238 gości